کد خبر: ۷۶۲۷
زمان انتشار: ۲۰:۲۲     ۲۹ آذر ۱۳۸۹
فرارو- حجت الاسلام علیرضا پناهیان به مجلس احضار می‌شود. رییس مجمع نمایندگان روحانی مجلس با اعلام این خبر گفت که روحانیون باید درباره اقدامات مجلس و قوه قضائیه سنجیده سخن بگویند. این اقدام در شرایطی صورت می‌پذیرد که روز گذشته آیت‌الله آملی لاریجانی از سخنان یک روحانی درباره قوه قضائیه در روز عاشورا به شدت انتقاد کرد.

به گزارش فرارو، روز شنبه رییس قوه قضائیه در دانشکده علوم قضایی به دفاع از عمل‌کرد نهاد تحت مدیریتش پرداخت. وی شدیدا به اظهارات برخی چهره‌های اصولگرا درباره دستگاه قضایی معترض بود و به آن‌ها پاسخ داد.

لاریجانی در بخش از اظهاراتش با اشاره به سخنان یک روحانی در روز عاشورا گفت: «اگر یك روحانی در روز عاشورا بر منبری رفته و ضمن توهین به قوه قضاییه اعلام کرده که این‌ها بی‌عرضه بوده و نتوانسته در مورد سران فتنه کاری کنند. مگر دستگیر کردن دو سه نفر برای قوه قضاییه کاری دارد؟»

وی بدون این‌که نامی از روحانی مذکور ببرد عنوان کرد این چه ظلمی است که برخی در حق قوه قضاییه می‌کند؛ والله این جرم است.

واکنش تند رییس دستگاه قضایی باعث شد که امروز حجت الاسلام محمد تقی رهبر از احضار علیرضا پناهیان به مجلس خبر دهد. رییس فراکسیون روحانیون مجلس دلیل این اقدام را سخنان پناهیان در روز عاشورا درباره قوه قضائیه عنوان کرد.

رهبر گفت: «بنده به عنوان یك نماینده روحانی مجلس از هم‌سلك خود كه در منبر وعظ و تبلیغ است، انتظار دارم بطور سنجیده‌تر در مورد مجلس و قوه قضاییه یا هر دستگاه دیگر سخن بگوید.»

وی تصریح کرد اینكه كسی در جلسه سخنرانی خود، از مردم بپرسد كه فلان دستگاه خوب یا بد كار می‌كند روش درستی نیست، زیرا در هر جلسه ممكن است افراد مختلفی از باسواد گرفته تا عامی و احساساتی‏، با انگیزه‌های گوناگون حاضر باشند، لذا نظر خواهی از چند مستمع، درحالی كه كشور 75 میلیون جمعیت دارد، روش درستی نیست.

عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به سوال دیگری در مورد سخنان اخیر رئیس قوه‌قضاییه برای برخورد با كسانی كه سران فتنه خوانده است، گفت: «براساس این سخنان، نظام هنوز تصمیم قطعی در این زمینه نگرفته است، زیرا برخورد قضایی شاید به مصلحت نباشد و باعث غوغاسالاری شود كه حیات مجدد سران فتنه را موجب می‌شود.»

وی ادامه داد که تصمیم نظام به عدم محاكمه این افراد است چرا كه اصولاً مرده را محاكمه نمی‌كنند و جریان فتنه مرده است.

صادق آملی لاریجانی نیز روز شنبه عدم دستگیری "سران فتنه" را به خاطر مصالح کشور دانست و با بیان اینکه مصالح کلی نظام را مقام معظم رهبری تشخیص می‎‌دهند خاطرنشان کرد: «ما سرباز ایشان هستیم اما عده‌ای شانتاژ می‌کنند بعد می‌گویند ما سرباز ولایت هستیم.»

رییس قوه قضائیه در ادامه گفت: «این چه سربازی است که شما سپر کرده و غیر مستقیم رهبری را مورد هجمه قرار دادید؟ می‌خواهند ما را در مقابل حزب اللهی‌ها و اصولگراها قرار بدهند. ما با جرم مجازات حرف داریم، ما با بسیجی و حزب اللهی کاری نداریم و حتی دست آنها را می بوسیم.»

چندی است که انتقادات به دستگاه قضایی به خاطر عدم دستگیری "سران فتنه" افزایش یافته است. برخی چهره‌های اصولگرا حامی دولت در این میان پیشتاز هستند. این انتقادات در شرایطی رخ می‌دهد که قوه قضائیه و دادستانی تهران در هفته‌های اخیر برخی از رونامه نگاران حامی دولت را احضار کرده است.

موضع گیری دادستانی تهران در برابر اقدام سایت روزنامه ایران در انتشار دفاعیات مدیر مسئول این روزنامه علیه مهدی هاشمی و احضار حسین قدیانی یادداشت نویس "وطن امروز" باعث شد که حجت‌الاسلام حسینیان، غلام‌حسین الهام و تعدادی دیگر از نمایندگان حامی دولت به قوه قضائیه حمله کنند.

آیت الله صادق املی لاریجانی درباره این هجمه‌ها معتقد است که گاهی هجمه‌های حساب شده‌ای متوجه استقلال قوه قضاییه می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها