کد خبر: ۷۶۱۴۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۶     ۰۷ شهريور ۱۳۹۱
نمایشگاهی از دستاوردهای علمی ایران در محل اجلاس کارشناسان، وزرا و سران عضو جنبش عدم تعهد برپا شده است که طی آن سانتریفیوژ نسل یک در معرض بازدید غیرمتعهدها قرار گرفته است.
 به گزارش فارس، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، با هماهنگی مسئولان اجرایی اقدام به برپایی نمایشگاهی از توانمندی‌های کشورمان در محل اجلاس کارشناسان، وزرا و سران عضو جنبش عدم تعهد کرده است.
 
براساس این گزارش، در محل سالن اجلاس، در زمینه‌های هوافضا، انرژی هسته‌ای، نانو فناوری و تجهیزات پزشکی و در سالن صداوسیما در زمینه‌های انرژی‌های نو، فناوری‌های نفت، دستاوردهای کشاورزی و گیاهان دارویی نمایشگاه‌هایی برپا شده است.
 
همچنین کتاب فناوری‌های ایرانی به 4 زبان فارسی، عربی و انگلیسی تهیه و در اختیار کارشناسان، مقامات و خبرنگاران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.
 
از نکات قابل توجه این نمایشگاه قرار دادن صفحه‌های سوختی، رادیو دارو و میله سوختی در معرض دید میهمانان و همچنین روشن و کار کردن یک سانتریفیوژ نسل یک در محل نمایشگاه و در معرض دید بازدیدکنندگان بخش هسته‌ای است.
 
در بخش انرژی‌های نو نمایشگاه ماکتی از نیروگاه خورشیدی شیراز و سد کارون چهار قرار داده شده، همچنین دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه گیاهان دارویی و انواع داروهای تولید شده از گیاهان بومی ایرانی در معرض دید علاقمندان است.
 
نانوداروها، نانوسکوپ‌، فیلتر‌های نانو و ... از جمله مواردی است که در بخش نانو فناوری نمایشگاه موجود است.
 
براساس این گزارش ماهواره بر سفیر امید، ماهواره طلوع، سفینه حل موجود زنده و ... نیز از مواردی است که در بخش هوا فضای نمایشگاه در معرض دید بازدید‌کنندگان قرار دارد.
 
در این نمایشگاه محلی جهت گفت‌وگو و عقد قرارداد تجاری تعبیه شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها