کد خبر: ۷۶۰۵۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۰۷ شهريور ۱۳۹۱
حرم ائمه بقیع در سال ۱۳۴۳ (هجری قمری) توسط وهابیون ویران شد و این روز به یوم الهدم نیز معروف است . وهابیون به منظور نابود کردن نمادها و آثار اسلامی دست به چنین جنایت آشکاری زدند که به دلیل نبود رسانه های جمعی و ارتباطات جهانی در آن زمان این اقدام ضد اسلامی آنگونه که شایسته بود رسانه ای نشد .
شیعه نیوز، هشتم شوال مصادف است با هشتادو نهمین سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیون در عربستان. نزدیک به یک قرن است شیعیان و محبین اهل بیت (علیهم السلام) را عزادار نمود . شیعیان و محبین خاندان رسالت در سالروز هشتم شوال و روز جهان بقیع در سراسر جهان با برکزاری مراسم سوگواری ضمن محکوم نمودن این اقدام سلفی های ملحد خواستار اقدام جهانی و ساخت مجدد حرم اهل بیت (علیهم السلام) در صیانت از آثار اسلامی در این کشور شدند .



در این خصوص جمعی از شیعیان و محبین خاندان رسالت در روز هشتم شوال با برگزاری تجمعی اعتراض آمیز مقابل سفارت رژیم آل سعود در واشنگتن اعتراض خود را نسبت به اقدامات غیر انسانی آنان به جهانیان اعلام نمودند .



در پایان این تجمع اعتراض آمیز تظاهر کنندگان با قرائت بیانیه ای خواستار ساخت آماکن مقدسی شدند که توسط وهابیون در سالیان نه چندان دور ویران گردیده و همچنین اقدام مراکز حقوق بشری در صیانت از آثار ملی مذهبی مسلمانان در کشور تصرف شده توسط دشمنان خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) شدند .



شایان ذکر است،حرم ائمه بقیع در سال ۱۳۴۳ (هجری قمری) توسط وهابیون ویران شد و این روز به یوم الهدم نیز معروف است . وهابیون به منظور نابود کردن نمادها و آثار اسلامی دست به چنین جنایت آشکاری زدند که به دلیل نبود رسانه های جمعی و ارتباطات جهانی در آن زمان این اقدام ضد اسلامی آنگونه که شایسته بود رسانه ای نشد .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها