کد خبر: ۷۶۰۰۲
زمان انتشار: ۰۱:۱۷     ۰۷ شهريور ۱۳۹۱
تصادفي نيست كه شيمون پرز مي گويد از تصور درگيري نظامي با ايران خواب به چشمانم نمي آيد. او كاملاً نگران انتقام ايران است.
به گزارش کیهان روزنامه وينر سايتونگ با تأكيد بر اينكه ايران 2012، عراق 1981 نيست، نوشت: متحدان ايران در اطراف اسرائيل گوش خوابانده تا در صورت خطاي اسرائيل، هزاران اسرائيلي را بكشند.
اين روزنامه چاپ اتريش نوشت:31 سال پيش، در هفتم ژوئن 1981، نخست وزير وقت اسرائيل مناخيم بگين فرمان تاريخي را مبني بر نابودي برنامه اتمي عراق صادر كرد. هشت هواپيماي جنگنده اف16 نيروي هوايي اسرائيل در «عمليات بابل» در كمتر از دو دقيقه 16 بمب را به وزن هر كدام هزار كيلوگرم بر روي رآكتور در دست ساخت اوسيراك در جنوب بغداد انداختند. خبر قصد انجام حمله را در بوق و كرنا نكرده بودند. از ماهها تهديد هم خبري نبود.
وينرسايتونگ مي نويسد: سه دهه بعد همچنان به اين حمله به عنوان الگوي حمله اسرائيل به ايران استناد مي شود. استدلال اصلي نظريه پردازان اسرائيل براي تكرار عملياتي مانند حمله سال 1981 اين است كه عراق بعد از اين حمله هيچ گاه ديگر برنامه اتمي خود را از سر نگرفت. اما مقامات اسرائيل مي دانند كه سال 2012 سال 1981 نيست و ايران امروز را نمي توان با عراق آن روزگار سنجيد. ايران در سال هاي گذشته با موفقيت كوشيده قدرت خود را در منطقه به شكل پيوسته بگستراند. به دليل تغييرات و گرفتاري هاي آمريكا در عراق و افغانستان، ايراني ها نه كه بر نفوذشان افزوده شده بلكه بي هيچ مانعي از مقاومت در منطقه اي به وسعت بحرين تا لبنان حمايت كرده اند.
روزنامه مذكور تأكيد كرد: ايران توانست به گونه اي حزب الله و حماس را بسيج كند و مورد حمايت قرار دهد كه در اطراف اسرائيل گوش خوابانده اند و آن گونه كه رهبر حزب الله سيدحسن نصرالله اين هفته گفت «هر زمان آماده اند هزاران اسرائيلي را در صورت حمله به ايران بكشند.» تصادفي نيست كه رئيس جمهور اسرائيل شيمون پرز مي گويد وقتي به تكروي احتمالي اسرائيل عليه ايران مي انديشد شب ها خواب به چشمانش نمي آيد. زيرا وي به شدت نگران است ايران با موشك هايش و متحدانش از اسرائيل انتقام بگيرد.
در همين حال آويگدور ليبرمن وزير خارجه رژيم صهيونيستي اعلام كرد ما در سال 2001 مي توانستيم تأسيسات اتمي ايران را نابود كنيم اما اكنون اين كشور تأسيسات خود را پراكنده ساخته و به زيرزمين برده است.
به گزارش روزنامه اسرائيل هيوم، ليبرمن مي گويد: اسرائيل بايد در سال 2001 به تأسيسات اتمي ايران حمله مي كرد. تمامي مبادلات و اقدام نكردن ها، امروز اسرائيل را در اقدامات پيشگيرانه ضعيف كرده است. من در سال 2001 هشدار داده بودم كه اگر اقدام نكنيم ايران تاسيسات خود را متفرق و به زيرزمين منتقل مي كند. اما تصميم درستي گرفته نشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها