کد خبر: ۷۵۹۱۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۰۶ شهريور ۱۳۹۱

رجانیوز: انگار هیاهو و درشت‌گویی‌های مقامات اسرائیلی علیه ایران و تهدید به حمله نظامی و اینگونه مانورهای تبلیغاتی تنها به درد‌‌ همان رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای غربی می‌خورد و کارایی مناسبی حتی در میان افکار عمومی ساکنین سرزمین‌های اشغالی هم ندارد؛ چرا که نهایتا برای رهایی از قدرت ایران و از بین رفتن جایگاه تاثیرگذار کشورمان در منطقه، دست به دامان «نفرین» شده‌اند!

به گزارش رجانیوز، تلویزیون دولتی انگلیس اعلام کرد که اووادیا یوسف، خاخام برجسته و رهبر معنوی حزب شاس، از احزاب تندرو و افراطی اسرائیل، از یهودیان خواست که برای نابودی ایران دست به دعا بردارند. این خاخام محافظه‌کار از پیروان خود خواست که در سال نو یهودی برای نابودی دشمنان اسرائیل، به ویژه ایران و حزب‌الله لبنان دعا کنند.

او گفت: باید نفرین‌های خود را «متوجه ایران و شرورانی کنیم که اسرائیل را تهدید می‌کنند. خدا آنان را ذلیل کند و بکشدشان.» گفتنی است هفته گذشته مقامات ارشد نظامی کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر دست راستی اسرائیل، نزد خاخام یوسف رفته بودند تا او را برای حمایت از حمله نظامی به ایران مجاب کنند.

این اقدام بامزه در حالی صورت گرفته که رسانه‌های غربی به طور جدی، پمپاژ تبلیغاتی در زمینه حمله نظامی رژیم صهیونیستی به مراکز هسته‌ای ایران را در صدر اخبار خود قرار داده‌اند. با این حال به نظر می‌رسد این مساله فقط در حد لفاظی و جنگ روانی است و مسئولان اسرائیلی به خوبی می‌دانند که امکان اجرای چنین سناریویی وجود ندارد و جمهوری اسلامی ایران آماده دفاع همه جانبه از منافع خود و همچنین حملات پیش دستانه است.

چرا اسرائیل از «تهدید نظامی» به «ناله و نفرین» رسید؟

رابرت هادلیک، تحلیلگر نظامی اندیشکده فارین پالیسی پیش از طرح این سوال که آیا سامانه‌های دفاع موشکی اسرائیل آماده است تا به هرگونه پاسخ ایران به حمله نظامی اسرائیل پاسخ گوید، گفت: این یک آزمایش نیست و پیامد آن برای اسرائیل بسیار هولناک است.

به گفته هادلیک، در زمینه واکنش ایران به حمله نظامی اسرائیل باید گفت که اسرائیل با زرادخانه روز افزون موشک‌های بالستیک ایران مواجه خواهد شد و در میان این زرادخانه، اسرائیل به طور اساسی از موشک «شهاب۳» ایران هراس دارد که برد آن ۱۳۰۰ کیلومتر است و مجهز به کلاهک انفجاری یا شیمیایی با وزن بین ۷۶۰ تا ۱۱۰۰ کیلوگرم می‌باشد.

از سوی دیگر، جنگ اسرائیل و ایران پیامدهای عمیقی در راهبردهای نظامی و سرمایه گذاری‌های آمریکا در آسیا به همراه خواهد داشت زیرا وزارت دفاع آمریکا در گزارش‌های سالانه خود از مدرن شدن و توسعه توانمندی‌های موشکی چین مکرر سخن می‌گوید.

در صورت وقوع جنگ، طراحان نظامی در ارزیابی نظریه‌های خود بازنگری خواهند کرد و در صورت موفقیت ایران در ضربه نظامی به تل آویو و اهداف دیگر در اسرائیل؛ این موفقیت شک و تردیدهایی را میان تصمیم گیرندگان در آمریکا درباره طرح‌های دراز مدت آن‌ها در تمرکز بر اقیانوس آرام ایجاد خواهد کرد و این جنگ همچنین بر بحث و جدل‌ها در داخل پنتاگون درباره حمایت مالی از سامانه‌های ضد موشکی قاره پیما تاثیر خواهد گذاشت.

نفرین جایگزین حمله نظامی شد تا اسرائیل کماکان نفس بکشد

شاید اگر تنها مشکل این روزهای اسرائیل، خودسوزی روزانه شهروندان ساکن سرزمین‌های اشغالی بود، نتانیاهو و دوستان می‌توانستند فکری به حال ترمیم وضعیت داخلی خود بکنند اما انگار طالع آسمانی کابینه او و شیمون پرز، شمشیر را از رو بسته است.

اگر تا هفته پیش اعتراضات گسترده داخلی، خودسوزی‌های هر روزه، از دست رفتن مصر به عنوان یکی از همراهان جدی اسرائیل در جهان و فشارهای سنگین بین‌المللی برای توقف نقض حقوق بشر در نوار غزه، مهم‌ترین دغدغه سران رژیم صهیونیستی بود، اکنون رنگ پریدگی صورت سیاسیون اسرائیلی خبر از یک ترس عظیم در وجود آنان می‌دهد؛ ترسی که منبع آن را باید در حوالی جنوب لبنان جستجو کرد: «اگر ایران ضعیف بود اسرائیل تردیدی نداشت و از مدت‌ها قبل تاسیسات هسته‌ای ایران را بمباران کرده بود اما بحث و جدل بر سر این بمباران به خاطر آن است که ایران قدرتمند و شجاع است و همه ما می‌دانیم که اگر ایران از سوی اسرائیل هدف قرار گیرد، پاسخ ایران کوبنده و تکان‌دهنده خواهد بود و اسرائیل فرصت طلایی را به ایران که از ۳۲ سال قبل آرزوی آن را دارد، اعطا خواهد کرد.»

این سخنان هفته گذشته سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان هنوز به عنوان خبر اول رسانه‌های اسرائیلی است و دهان به دهان میان ساکنین سرزمین‌های اشغالی می‌چرخد. نصرالله صراحتا لفاظی‌های اخیر مقامات رژیم صهیونیستی درباره حمله نظامی به ایران را شوخی خنده‌داری خواند که در صورت تحقق، آرزوی چندین ساله ایران را برآورده خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها