کد خبر: ۷۵۸۶۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۰۶ شهريور ۱۳۹۱
معترضان آمریکایی با هدف به تصویر کشیدن نارضایتی خود از نظام سیاسی آمریکا و بی توجهی به قشر متوسط 99 درصدی در این کشور، در ایالت فلوریدا تظاهرات کردند.
 به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «فلوریدا تودی»، صدها نفر از تظاهرات کنندگان آمریکایی روز گذشته (یکشنبه) زیر آسمان بارانی پارکی در فاصله حدودا نیم مایلی مرکز برگزاری گردهمایی حزب جمهوریخواه در شهر «تمپا» در ایالت «فلوریدا» تجمع و اعلام کردند که توفان قریب الوقوعی که انتظار می رود منجر به بارش باران شدید در شهر «تمپا» شود، مانع از تلاش آنها برای ارسال این پیام خود مبنی بر اینکه «آمریکا نیازمند تغییر است به خصوص برای قشر متوسط»، نمی شود.
 
از جمله گروه های حاضر در این تظاهرات، فعالان صلح طلب و رهبران کلیسا بودند؛ رئیس انجمن ملی پیشرفت سیاهپوستان نیز که در این تظاهرات حضور داشت، خطاب به جمعیت اعلام کرد: ما نه تنها با انتخابات 2012 که با آینده ای که برای آمریکا تصور می کنیم نیز مبارزه خواهیم کرد.
 
* قشر متوسط در آمریکا در حال ناپدید شدن است
 
شرکت کنندگان در این تظاهرات اعلام می کردند که تکه های عظیم یخی که به معنای «قشر متوسط» هستند، در حال ذوب شدن در یک روز گرم و شرجی هستند؛ تظاهرات کنندگان جنبش تسخیر اعلام کردند که منظور آنها از این جمله، ناپدید شدن قشر متوسط در آمریکا است.
 
تظاهرات کنندگان با سر دادن شعار «ما 99 درصد هستیم»، نمادهایی ساختگی با خود حمل می کردند؛ 99 درصد اشاره می کند به گروهی که هیچ سهمی از ثروت در آمریکا ندارند؛ تظاهرات کنندگان آمریکایی مقامات این کشور را به نادیده گرفتن نیازهای مردمی متهم می کنند و این غفلت از نیازهای مردمی از سوی مقامات آمریکایی در شرایطی صورت می گیرد که آنها هم زمان در راستای تامین منافع گروه های قدرتمند و ثروتمند آمریکا فعالیت می کنند.
 

تظاهرات کنندگان عروسک بزرگی از «میت رامنی» رقیب جمهوریخواه «باراک اوباما» در انتخابات ریاست جمهوری 2012 آمریکا با خود حمل می کردند؛ ترافیک خیابان های فلوریدا مسدود شده بود و افسران پلیس نیز ناظر تظاهرات بودند.

 

پلیس تظاهرات روز گذشته در فلوریدا را مسالمت آمیز توصیف و اعلام کرد که هیچ کسی بازداشت نشده است.

خبر برگزاری این تظاهرات در شرایطی گزارش می شود که انتظار می رود که توفان گرمسیری «آیزاک» به دومین توفان خطرناکی تبدیل شود که قرار است اواخر روز سه شنبه و یا اوایل روز چهارشنبه هفته جاری وارد فلوریدا شود.

در ادامه این خبر آمده است که اگرچه معترضان آمریکایی متعهد شده اند که در صحنه تظاهرات باقی بمانند اما اگر شرایط آب و هوایی ایمنی آنها را تهدید کند، پلیس فلوریدا از سیستم های سخنرانی عمومی و هشدار فرد به فرد برای آگاهی مردم از شرایط و ملزم کردن آنها به ترک صحنه تظاهرات استفاده خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها