کد خبر: ۷۵۵۰۵
زمان انتشار: ۲۰:۱۱     ۰۴ شهريور ۱۳۹۱
مربی سپاهان تاکید کرد که دربی تهران از کیفیت فنی لازم برخوردار نبود.

فارس، علیرضا مرزبان پس از پایان جلسه داوری توجیهی مربیان و بازیکنان لیگ برتر در مورد دربی روز گذشته گفت: این بازی در سطح یک دربی کلاسیک نبود. درگیری‌ها فوتبالی، هیجان و ... به اندازه یک بازی خوب نبود.

مربی پیشین پرسپولیس عنوان کرد: بازی در نیمه اول شرایط بهتری داشت و به خصوص پرسپولیس بازی بهتری انجام داد. نقش علی کریمی از یک طرف و درخشش مهدوی کیا از طرف دیگر که ستاره زمین بود مشهود بود. در استقلال هم پژمان منتظری و فریدون زندی بازی خوبی انجام دادند. در کل انتظار مردم برآورده نشد. نیمه دوم مثل زنگ تفریح بود. هر دو تیم شرایطی داشتند که با پیروزی در این مسابقه از وضعیت بد خود خارج می‌شدند. استقلال و پرسپولیس با مشکلات بزرگی روبه رو هستند. پرسپولیس احتیاج به هافبک دارد و استقلال مهاجم گلزن ندارد که این مسئله در بازی دیروز هم کاملا مشهود بود.

مربی سپاهان در مورد جلسه امروز اظهار داشت: در اروپا رسم است که در 3 سال مربیان باید 20 ساعت دوره آموزشی داشته باشند و باید در کلاس‌های خاصی شرکت کنند. همچنین هر سال  باید در یک جلسه بین المللی شرکت کنند و در مورد مسائل به صحبت بپردازند. حضور در این جلسه باعث می‌شود از لحاظ ساختاری شرایط خوبی ایجاد شود اما در این جلسه ساختار خوبی وجود نداشت.

 

مرزبان اضافه کرد: زمان جلسه خیلی طولانی شد. باید بعد از 45 دقیقه یک زمان استراحتی داده شود و بعد از 5 دقیقه دوباره کار را ادامه دهند. طبیعتا عزیز محمدی با تشکیل این جلسه شروع خوبی داشت و امیدواریم در آینده روند بهتری داشته باشیم.

وی گفت: مشکل داوری ما بحث فنی نیست بلکه باید مسائل روانی حل شود. همین که مربیان بیایند و ارتباط انسانی بهتری برقرار می‌کنند خیلی خوب است. باید بدانیم مربیان دشمن هم نیستند و تنها در 90 دقیقه بازی با یکدیگر رقابت می‌کنند. مهمترین مشکلی که ما داریم عدم اعتماد به یکدیگر است و این مسئله‌ای است که بزرگترین ضربه را به ما می‌زند.

مرزبان تصریح کرد: بزرگترین مشکل داوری بحث روانی و نوع برخورد با بازیکنان است. تنها مربیان نباید یاد بگیرند که رفتار خوبی داشته باشند. این چیزی که در رفتار داوران نیز باید تغییر کند. مدیریت در زمین به معنی زور گویی نیست بلکه باید همراهی وجود داشته باشد. ما این موضوع را گم کرده‌ایم.

 

وی گفت: در دوره‌ای که در انگلیس داشتیم کولینا در مورد اینکه ارتباط با بازیکنان چطور باشد بحث می‌کرد. او خاطره‌ای را تعریف می‌کرد و می‌گفت در یک بازی گتوزو به یکی از تصمیمات من اعتراض زیادی داشت. به او گفتم اینقدر که تو حرص می‌خوری موی سرت مثل من می‌ریزد همین صحبت من باعث شد او آرام شود و تا آخر بازی اعتراض نکند. می‌بینید که یک شوخی می‌تواند به داور چقدر کمک کند. ارتباط باید منطقی باشد. از لحاظ فنی داوران ما بسیار خوب هستند و داوران خوب و بسیار با شخصیتی داریم و باید روی مسائل روانی و برخورد‌ها کار کرد. اگر مقابله وجود داشته باشد و مداوم جبهه گیری صورت بگیرد هیچ وقت به جایی نمی‌رسیم و همیشه مشکل داریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها