کد خبر: ۷۵۲۱۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۸     ۰۳ شهريور ۱۳۹۱
وزير امور خارجه كشورمان از تماس تلفني محمد کامل عمرو، وزير امور خارجه مصر با محوريت نشست چهارجانبه ايران، تركيه، عربستان و مصر درباره سوريه خبر داد.
يسنا، وزير امور خارجه كشورمان اعلام كرد كه همتاي مصري‌اش در تماسي تلفني خود از وي خواسته است كه وضعيت آمادگي تهران را براي شركت در نشست ايران، تركيه، عربستان و مصر اعلام كند.
 
علي‌اكبر صالحي افزود: وزير امور خارجه مصر گفت آيا اين آمادگي از جانب ايران براي شركت در نشستي كه در كنفرانس مكه درباره سوريه مطرح شده بود، وجود دارد؟ من نيز به او گفتم كه تهران آمادگي حضور در اين نشست را دارد و اميدواريم ساير جناح‌ها نيز اين آمادگي را داشته باشند.
 
وي تاكيد كرد: حمايت ما از سوريه حمايتي اصولي است و سوريه را به عنوان يكي از حلقه‌هاي مقاومت در مقابل رژيم صهيونسيتي مي‌دانيم.
 
از سوي ديگر، وزير امور خارجه كشورمان درباره آخرين اخبار مذاكرات ايران و كشورهاي عضو 1+5 عنوان داشت: قرار شده ديداري بين آقاي جليلي و خانم اشتون برگزار شود اما هنوز تاريخ دقيقي براي آن تعيين نشده است.
 
وي تاكيد كرد: ديگر راهي جز به سرانجام رساندن اين مذاكرات وجود ندارد.
 
در عين حال، وزير امور خارجه كشورمان گفت: با مجموعه اطلاعاتي كه در اختيار داريم، برآيند كلي گفت‌وگوها تا كنون مثبت است و نسبت به نتايج اين گفت‌وگوها بسيار اميدواريم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها