کد خبر: ۷۵۱۸
زمان انتشار: ۱۸:۰۴     ۲۷ آذر ۱۳۸۹
به دنبال ناکامی ۱+۵ در مذاکرات ژنو:
اسراییل پس از آنکه نتوانست افکار عمومی جهان و حتی صهیونیست نشینان فلسطین اشغالی را قانع نماید که توانایی حمله نظامی به تاسیسات اتمی ایران را دارد با از گذشت چند ماه از این شوی رسانه ای، این ویروس به صدر اخبار اسراییل برگشته و به ناچار با بزرگنمایی خسارت های ایران از این ویروس، سعی در نمایش قدرت و توانمندی هایی خود در عرصه جهانی را دارد.

اکنون با گذشت 5 ماه از اعلام آلوده شدن رایانه های صنعتی ایران به ویروس استاکس نت و گمانه زنی ها در مورد مبدا این ویروس و اهداف پشت پرده تولید چنین بدافزارها، توجه بیش از حد رسانه های وابسته به لابی صهیونیستی به این موضوع از نکات قابل توجه می باشد .

به گزارش پایگاه 598، از زمان گزارش شرکت سیمانتک (یکی از بزرگترین شرکتهای تولید کننده ضدویروس در جهان) مبنی بر شناسایی این ویروس و اعلام بیشترین آلودگی در ایران، شاهد حجم عظیم گزارشات خبری رسانه های وابسته در مورد آلودگی نیروگاه بوشهر و تاخیر چند ماهه در افتتاح رسمی نیروگاه اتمی بوشهر بودیم .

جالب تر آنکه ، همسو با این گونه اخبار ، این رسانه ها سعی در معرفی کشور اسراییل به عنوان تولید کننده این بدافزار داشتند ،  از بین کشورهای متهم به تولید این بدافزار (کشور چین روزنامه تایم هند - کشور روسیه  , ... ) اقدام به بزرگ نمایی نقش اسراییل نمودند .

در گام اول پس از دو ماه از اعلام رسمی سیمانتک از شناسایی این ویروس ، روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف به نقل از رالف لانگر محقق آلمانی که خود او را از نخستین افرادی می داند که کدهای برنامه استاکس نت را مورد بررسی و تحلیل قرار داده اند نوشت : اسرائیل پشت صحنه ویروس استاکس نت است.

دیلی تلگراف در تشریح دلایل ادعای دست داشتن اسراییل در این پروژه حمله سایبری نوشت که  کارشناسان امنیت رایانه که از ماه ژوئن سال جاری روی این کرم رایانه ای تحقیق می کنند در تحقیقات خود متوجه شده اند که در کد این برنامه ویروسی  اشاره ای به تورات را  کشف کرده اند  که به اسرائیل به عنوان منشاء حمله اخیر در فضای مجازی اشاره دارد.  به نوشته این گزارش این کد  شامل واژه لاتینی " درخت مورد " در کتاب  تورات است. واژه عبری برای درخت مورد نام اولیه " استر " ملکه یهودی امپراتوری پارس  بود.

در زمان انتشار این خبر رسانه ها وابسته با پرداختن به موضوع جاسوسی و سرقت اطلاعات از تاسیسات هسته ای بوشهر دست به گمانه زنی ها بسیار زدند و  در صدر آن شبکه  بی بی سی فارسی در 1389/7/1 با پخش گزارشات و مصاحبه های فراوان  اولیت خبری را به این موضوع اختصاص نمود .
در این هیاهوی تبلیغاتی ،  تحلیل گران رسانه خودی ، علت همزمانی پرداختن هماهنگ رسانه های غرب به این موضوع با نزدیکی به زمان گفتگو های ایران با 1+5 فشار غرب جهت چانه زنی در موضوع هسته ای بیان نمودند.

در گام دوم  پس از گذشت چند ماه از این شوی رسانه ای، این ویروس به صدر اخبار اسراییل برگشته و روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» با یک مصاحبه تلفنی با آقای لانگر (محقق آلمانی که نامش با این ویروس به دنیای رسانه باز شد و قبل از آن نامی از آن یافت نمی شد) در چهارشنبه ۲۴ آذر مدعی شد : کرم استاکس نت اجرایی شدن برنامه اتمی ایران را «دو سال» به تعویق انداخته است. در ادامه چنین بیان نمود: این کرم اینترنتی تقریبا به اندازه حمله نظامی موثر و یا شاید بهتر هم بود زیرا کشتاری به همراه نداشت و یک جنگ تمام عیار نبود که از دیدگاه نظامی، این یک موفقیت بزرگ است .

حال باتوجه به انتشار این مصاحبه در روزنامه های اسراییلی و توجه بیش از حد رسانه های صهیونستی به این کرم رایانه ای و شکست های پیاپی اسراییل در مسایل نظامی، دیپلماتیک و افکار عمومی می توان چنین تحلیل نمود :

اسراییل پس از آنکه نتوانست افکار عمومی جهان و حتی صهیونیست نشینان فلسطین اشغالی را قانع نماید که توانایی حمله نظامی به تاسیسات صلح آمیز اتمی ایران را دارد و برخلاف ادعاهایشان، بر همگان ثابت گردید که اسراییل نه تنها توانایی حمله و ضربه ای حتی کوچک به ایران اسلامی را ندارد بلکه توانایی دفاع در مقابل مقاومت اسلامی (حماس) را هم دارا نمی باشد ،به ناچار با بزرگنمایی خسارت های ایران از این ویروس، سعی در نمایش قدرت و توانمندی هایی خود در عرصه جهانی نمایند. توانمندی که هنوز تولید کنندگان و اهداف آنها از تولید چنین بدافزاری (ویروس) مشخص نیست .

رسانه های غرب که با پخش روزانه بلوف های بزدلانه صهیونیست ها، اندک آبروی نداشته خود را در خطر می دیدند با پوشش وسیع خبری این مصاحبه ، برای مخطبان برنامه های خود چنین وانمود کردند که اگر اسراییل و آمریکا نتوانستند از راه نظامی و یا دیپلماسی، قطار روبجلوی هسته ای ایران را متوقف نمایند، با حملات سایبری توانستند پیشرفت های هسته ای ایران را دوسال عقب بیاندازند، به امید آنکه شاید در این رهگذر فرصتی نو برای برپایی جنجالی تازه پیداکنند تادر سایه آن بتوانند شکستهای پیاپی شان را از مخاطبان خود مخفی نمایند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۲ - ۱۴ دی ۱۳۸۹
۰
۰
سلام
شما به استناد چه چيزي فكر مي كنيد اين بدافزار تا به حال نتوانسته به اهداف خود برسد كافي است از يك متخصص ابزار دقيق و پي ال سي به پرسيد
كوچك شمردن دشمن سودي ندارد بهتر است به فكر چاره بود خودمان را گول نزنيم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها