کد خبر: ۷۵۱۴۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۷     ۰۲ شهريور ۱۳۹۱
علیرضا زاکانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی ایدئولوژیک و دارای پیامی جهانی بود، گفت: امام خمینی با طرح اسلام ناب همه اندیشه‌ها را در دنیا پشت سرگذاشت.
فارس، علیرضا زاکانی در دوره آموزشی تشکیلاتی شهید رجب بیگی ویژه مسئولان و اعضا شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور که در محل سالن کوثر دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، پیرامون بحث نقش امام (ره) و مقام معظم رهبری در دفاع مقدس به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن تبیین نقش امام (ره) و مقام معظم رهبری در دوران انقلاب اسلامی، هشت سال جنگ تحمیلی و دوران پس از دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ میان حق و باطل همواره بوده اما، در این میان نکته مورد توجه این است که ما بتوانیم مختصات خود را به خوبی پیدا کنیم، چراکه اگر خود را پیدا نکنیم قطعاً به خطا خواهیم رفت.

وی افزود: یکی از کارهای بزرگی که امام حسن(ع) پس از شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) انجام داد این بود که جریان ناب شیعی را از حکومت بنی امیه جدا کرد و این جریان ناب شیعی ادامه می‌یابد با تمام فراز و نشیب‌هایش تا زمان انقلاب اسلامی که در این زمان هم امام (ره) این جریان ناب شیعی را تبدیل به حکومت می‌کنند و این یکی از نکات و ویژگی‌های بارز حضرت امام(ره) بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که امام(ره) اسلام ناب را به خوبی درک و به قله‌های آن اشراف کامل پیدا کرده بود و پس از آن نیز شروع به کادرسازی کردند و قیام ماندگاری را در پی حرف حق ادامه دادند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: محصول تمام این مقاومت‌ها و قیام‌های حضرت امام(ره) در میدان حق، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و سبب نجات مردم و اسلام شد.

سیره امام(ره) در تمام عرصه‌های زندگی بر اساس شناخت درست حق بود

وی با اشاره به سیره و روش زندگی امام(ره) گفت: سیره و روش امام(ره) در تمام عرصه زندگی بر اساس شناخت درست حق و دریافت درست تکلیف و عمل به آن به بهترین نحو ممکن بود و همین امر سبب شد که در وجود امام(ره) تکلیف مداری درجه یک باشد؛ حضرت امام(ره) برای رسیدن به اهداف مورد نظر انقلاب همواره با تدبیر حرکت می‌کرد.

وی با تاکید بر نگاه دقیق حضرت امام(ره) به صحنه‌های مختلف افزود: امام یک رهبر الهی بود و برخوردار از رهبری، عنایات و الطاف الهی بودند و اکنون خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری نیز همین‌گونه هستند و ایشان هم از رهبری الهی و الطاف الهی برخوردارند.

امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری یگانه‌هایی در میان رهبران دنیا هستند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بسیاری در جهان اسم و عنوانشان رهبر است و امتی را رهبری می‌کنند اما، باید توجه داشت که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری یگانه‌هایی در میان رهبران سراسر دنیا هستند و لذا هرچه در طول نظام شاهد رسیدن به نقطه عطف و برجستگی و پیروزی بودیم برجستگی و هدایت حضرت امام و مقام معظم رهبری را می‌بینیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری روزی در یکی از دیدارها با بسیج دانشجویی خاطره‌ای نقل کردند، ایشان فرمودند در زمانی که حضرت امام(ره) در بیمارستان بستری شدند من با اضطراب فراوان به گونه‌ای که در چهره بنده اضطراب مشخص بود، به خدمت امام(ره) رفتم اما، وقتی امام من را دید گفت که مضطرب نباشید چرا که یک دستی این انقلاب را هدایت می‌کند؛ بعد از رحلت حضرت امام(ره) بنده این دست را بارها در ایام‌های مختلف و در فراز و نشیب‌های انقلاب اسلامی دیدم و حس کردم؛ لذا این ویژگی خاص و ممتاز انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به اندیشه سیاسی حضرت امام(ره) اضافه کرد: اگر اندیشه سیاسی امام(ره) را مدنظر قرار دهیم، می‌بینیم که چه قدر کارآمدی داشته است؛ شما می‌توانید مشاهده کنید که به واقع از زمانی که امام (ره) پا به عرصه مبارزه گذاشته‌اند با عنایت‌های الهی مسیر را دنبال کرده و همین امر سبب توفیقات مکرر شده است؛ پیروزی انقلاب اسلامی به واقع جریان ناب شیعی را تبدیل به حکومت کرد و همین امر منشا بسیاری از تحولات شد.

امام(ره) با طرح اسلام ناب همه اندیشه‌ها را در دنیا پشت سر گذاشت

زاکانی با بیان اینکه امام(ره) در داخل و خارج کشور به پیروزی رسید، ادامه داد: در داخل کشور از منظر اندیشه و روش حضرت امام(ره) به پیروزی رسید و در حوزه اندیشه امام در مقابل کسانی که اسم خود را مسلمان گذاشته اما، در حقیقت اسلام را فراموش کرده و دچار یک عقب افتادگی بودند و همچنین در مقابل دیگر اندیشه‌ها چون اندیشه‌های نهضت آزادی‌ها، منافقین، مارکسیست‌ها قرار داشت در حالی که با طرح اسلام ناب به پیروزی رسید و همه اندیشه‌ها را نه تنها در داخل بلکه در خارج کشور هم پشت سر گذاشت.

وی یادآور شد: در مقام مبارزه نیز امام به پیروزی رسید؛ در آن زمان کسانی دچار تحجر شده بودند و مبارزه را قبول نداشتند و از طرفی هم نهضت آزادی‌ها قائل به حرکت‌های مشخصی بودند و کسانی هم می‌گفتند که شاه بماند و اصلاحات زیرمجموعه شاه انجام شود حال در این اوضاع امام با پایداری توده‌ها، ملت را به صحنه آورد و با آگاهی مردم توانست چیرگی خود را نشان دهد.

انقلاب اسلامی، انقلابی ایدئولوژیک و دارای پیامی جهانی بود

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه پیام انقلاب اسلامی پیامی جهانی بود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک انقلاب ایدئولوژیک و دارای پیامی جهانی بود چرا که برخی انقلاب‌ها در جهان همانند انقلاب فرانسه که با شعار "آزادی منشاء تحول غرب" و یا انقلاب روسیه هم که با این دست شعارها شروع شد، در مواجهه با انقلاب اسلامی با چالش روبه‌رو شدند و به واقع انقلاب اسلامی و حضرت امام(ره) با حضور در صحنه مردم، با عدالت و انسجام و غیره این دو انقلاب فرانسه و روسیه را به چالش کشید.

وی افزود: حضرت امام(ره) در حوزه اندیشه، اندیشه نویی را به بشریت معرفی کردند، امام در مرحله اول شعار "نه شرقی نه غربی" را مطرح کرد بنابراین همین شعارها و حضور در صحنه مردم مورد توجه جدی دو ابرقدرت دنیا قرار گرفت چرا که امام (ره) مدلی جدید را ارائه کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها