کد خبر: ۷۵۱۳۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۰۲ شهريور ۱۳۹۱

سخنگوی شانزدهمین نشست کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها با بیان اینکه اجلاس سران کشورهای غیر متعهد 2 روز است گفت : جلسات مقدماتی این اجلاس خود 4 روز طول می کشد که پنجم و ششم شهریور معاونان وزارت خارجه کشورها ، هفتم و هشتم وزرای خارجه جلسات کارشناسی خواهند داشت .

به گزارش واحد مرکزی خبر ، وی گفت : جلسه سران کشورهای غیر متعهد هم 9 و 10 شهریور برگزار می شود .
 
محمد حسین فرقانی در برنامه زنده گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اشاره بر برگزاری اجلاس بزرگترین نماد بین المللی پس از سازمان ملل گفت : میزبانی چنین اجلاس مهمی نیز بسیار مهم است که این بار ایران فرصت بسیار خوبی برای شناساندن قدرت ، توسعه و شادابی خود به جهان به دست آورده است .
 
وی با اشاره به تلاش بی وقفه دشمنان برای تضعیف  قدرت ایران و ترور کردن کشورمان تاکید کرد : اجلاس شانزدهم فعال بودن جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی ودیپلماسی جهانی ، مقبولیت ایران میان 150 دولت و سازمان بین المللی به رخ جهان خواهد کشید و نشان می دهد تحریم های یک جانبه تاثیری بر روند رشد و توسعه و شادابی اجتماعی ایران نخواهد  داشت .
 
وی جمعیت میهمانان جمهوری اسلامی ایران در شانزدهمین نشست سران کشورهای غیر متعهد را 7000 نفر ذکر کرد وگفت:هیات های زیادی هستند که برای اولین بار می خواهند ایران را ببینند .
 
فرقانی با بیان اینکه امادگی کامل برای استقبال - اسکان و برگزاری اجلاس وجود دارد گفت : با توجه به زیرساختهای خوبی که داشتیم  تنها محل برگزاری اجلاس بازسازی شدو تا جایی که توانستیم  از هزینه ها  کاستیم .
 
سخنگوی شانزدهمین نشست سران کشورهای  غیر متعهد گفت : کار از سال گذشته با حکم رئیس جمهور به آقایان سعید لو بعنوان رئیس ستاد اجرایی اجلاس و دکتر صالحی بعنوان رئیس ستاد محتوایی اجلاس آغاز شد و این ستاد به صورت هماهنگ با یکدیگر ارتباط داشتند تا توانستند برای برگزاری شکوهمند این اجلاس کاملا آماده شوند .
فرقانی گفت : 105 کشور در اجلاس شرکت خواهند کرد که از این تعداد حضور حدود 45 کشور  در حد سران است .
 
سخنگوی شانزدهمین اجلاس سران غیر متعهد با تاکید بر اینکه اعضای جنبش از ظرفیتهای بسیار بالایی در عرصه های گوناگون برخوردار است گفت : عمده ترین مخازن انرژی در این کشورهاست ، 60 درصد جمعیت جهان را تشکیل  می دهند و وقت آن رسید تا تاثیر گزاری و استقلال خود را در عرصه بین المللی به نمایش گذارند .
 
فرقانی لزوم دگرگونی و بازنگری در ساختار موجود سازمان ملل ، توجه به برقراری صلح و امنیت در جهان ،‌حفظ حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها ،‌عدم مداخله در امور داخلی کشورها از سوی کشورهای دیگر ، موضوعات بین المللی ،‌منطقه ای و موضوعات اجتماعی ، فرهنگی ، زیست محیطی و اقتصادی کشورهای عضو را از جمله مسائلی دانست که در این  اجلاس درباره آن بحث و بررسی خواهد شد .
 
همچنین سردار احمد رضا رادان نیز تلاشهای امنیتی و انتظامی پلیس را تشریح کرد .
 
وی با بیان اینکه اقدامات انتظامی و امنیتی برای هرچه بهتر برگزار شدن اجلاس غیر متعهدها از مرزهای ایران اسلامی تا عمق پایتخت انجام شده گفت : اقدامات امنیتی در تهران 4 لایحه و در سراسر کشور چند لایحه ای است .
 
سردار رادان  با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در اماده باش صد در صد است گفت : کاری کرده ایم تا حد امکان اسایش مردم از بین نرود و با ایجاد معابر پشتیبان ، رفت و آمد شهروندان در جریان باشد .
 
سردار رادان تعطیلی چند روزه در این ایام را فرصت خوبی برای سفر و خروج از تهران خواند و گفت : از سه شنبه تا شنبه  پلیس راه نیز در جاده ها به صورت صد در صد در خدمت مردم است .
 
وی با بیان اینکه چند هزار نیروی انتظامی برای تمهیدات ترافیکی مشغول خدمت هستند از مردم خواست به توصیه های پلیس که از رسانه ها پخش می شود توجه کنند و در محدوده اجلاس کمتر تردد کنند .
 
مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران هم گفت : مسیر تردد میهمانان اجلاس از 14 منطقه شهری است که شهرداری  تهران برای تردد این  میهمانان کاملا اماده است .
 
وی ترمیم آسفالت ، خط کشی ها ، تابلوهای راهنمایی و رانندگی ، زیبا سازی معابر و خیابانها ، اضافه کردن واگنهای جدید به مترو ، حضور  راهنماهای مسلط به زبانهای خارجی  ، نصب پرچم کشورها در نقاط مختلف شهر را از کارهای شهرداری تهران خواند .
 
محمد رسولی نیژاد ،‌رئیس کمیته فرودگاهی شانزدهمین اجلاس سران عضو جنبش غیر متعهد ها نیز در گفتگوی خبری امشب با تشریح تلاشهای بی وقفه کارکنان فرودگاهها برای نشست و برخواست  هواپیمای میهمانان گفت : ظرفیت فرود هواپیما در مهرآباد را به 100 فروند بیش از ظرفیت موجود و در فرودگاه امام خمینی به 60 فروند بیش از ظرفیت موجود رساندیم و هیچ مشکلی برای نشست هواپیمای میهمانان و استقبال از آنها وجود ندارد .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها