کد خبر: ۷۴۹۹۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۰۱ شهريور ۱۳۹۱
به گزارش «ندای انقلاب»، ترددهای رسمی و غیر رسمی کارگران ایرانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس این روزها به معضلی اجتماعی مبدل شده است.
به طوریکه به گفته رئيس دانشگاه علوم پزشکي هرمزگان، تاکنون یکهزار و ۱۳۴ فرد مبتلا به ويروس ایدز در این استان شناسایی شده اند که از اين تعداد ۹۸۱ نفر مرد و ۱۵۳ نفز زن هستند.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي هرمزگان،دکترمحمد شکاري در کارگروه سلامت و امنيت غذايي با اشاره به به روند انتقال ايدز در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: الگوي انتقال ایدز در هرمزگان عمدتا از طريق اعتياد تزريقي و آميزشي است.

وي همچنين از افزايش آمار مبتلايان زن در استان نسبت به کشور بيان داشت: آمار مبتلايان زن در کشور ۹ درصد است که اين آمار در استان هرمزگان ۱۳ درصد محاسبه شده که نسبت به ميانگين کشوري بالاتر است.

تحقیقات پزشکی نشان می دهد که از سال ۱۳۸۳ و همزمان با اجرای سیاست کنترل اعتياد تزريقي در استان الگوی انتشار ایدز در جامعه به سمت انتقال آميزشي تغییر جهت داده که مهاجرت های کاری موقت به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از عمده ترین عوامل آن است. موضوعی که به نظر می رسد مسئولان محلی می باید برای مهار آن چاره ای بیاندیشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها