کد خبر: ۷۴۹۶
زمان انتشار: ۱۷:۱۰     ۲۴ آذر ۱۳۸۹

شبکه ایران: یکی از سوژه های پرسر و صدای هفته جاری، نامه حسین قدیانی، از بلاگرهای مطرح، به رئیس قوه قضائیه بود؛ نامه ای که پس از انتشار بر روی وبلاگ قدیانی، هم موجبات فیلترینگ بلاگ او را فراهم کرد و هم باعث شد تا چندین سایت و وبلاگ دیگر به علت انتشار آن از دسترس مخاطبان خارج شوند.
قدیانی این بار هم نوشته اش بیشتر شبیه یک "درد و دل" یا به قول خودش "ناله" بود. ناله ای از عدم برخورد دستگاه قضا با سران فتنه با چاشنی کنایه های نسبتا تند که از مختصات قلم این نویسنده مشهور است.
اما پس از انتشار این مطلب سایت خبری مشرق ترجیح داد که نوشته قدیانی را در بخش "وبلاگستان" خود منتشر کند و آن را در کنار مطالبی از سایر وبلاگ ها قرار دهد؛ غافل از اینکه نامه قدیانی از سوی دادستان تهران در زمره مصادیق مطالب ممنوعه تشخیص داده شده است.
هنوز بسیاری کاربران اینترنتی حتی خبر هم نداشتند که نویسنده کتاب پرفروش "نه ده" چنین نامه ای نوشته که خبر رسید، هم وبلاگ او و هم سایت پر بازدید مشرق به جرم انتشار این نامه فیلتر شده‌اند.
البته بخشی از کسانی که این خبر را دریافت کردند تا زمانی که پیام "The website cannot be found " را بر صفحه وبلاگ "قطعه 26" و سایت مشرق دیدند، این موضوع را باور نکردند.
سایت مشرق در شرایطی خبرنگاران خود را راهی یک مرخصی بدون مدت کرد، که همه فهمیدند این سایت در اجرای دستور  دادستانی، حتی نامه قدیانی را از خروجی اش خارج کرده بود؛ اقدامی که با فیلتر شدن مشرق مشخص شد دادستان محترم را راضی نکرده است.
نامه قدیانی در صفحه اول سایت هاشمی
بخش جالب ماجرا اما، این است که درست همان زمانی که سایت مشرق قربانی انتشار این نوشته انتقادی شد،لینک نامه قدیانی در صفحه اول سایت "هاشمی رفسنجانی" خودنمایی می کرد.
به گزارش خبرنگار ما هر چند این سایت هم مانند "مشرق" متن نامه قدیانی را از سایتش خارج کرد اما گویا نتیجه متفاوتی برای او رقم خورد.

مهمترین سوال
شاید مهمترین سوالی که بر اقدام دادستانی در فیلتر مشرق و وبلاگ های منتشر کننده نامه بلاگر منتقد سایه افکنده، این باشد که "اگر نامه حسین قدیانی مصداق اهانت به مسئولان قضایی -و یا شخص دیگری- است چرا تنها مشرق و چند وبلاگ مطرح باید تاوان آن را بپردازند و آیا انتشار همین نامه از سوی سایت "هاشمی رفسنجانی" فاقد اشکال و  آزاد است؟
نکته دیگری که اقدام اخیر دادستان محترم را در پوششی از ابهام قرار داده، جبهه ای است که قربانیان انتشار نامه انتقادی قدیانی در آن فعالند.
سایت مشرق و دیگر وبلاگ هایی که با نظر دادستانی از دسترس کاربران اینترنت خارج شده اند، در جبهه مقابله با جنگ نرم و فتنه 88 فعالیت کرده اند.
علاوه بر این واقعیت ها، بر ناظران سیاسی هم پوشیده نیست که هدف سایت "هاشمی رفسنجانی" و سایت مشرق در انتشار نامه ای که دادستانی تهران آن را "اهانت به دستگاه قضا" دانسته، نمی تواند یکی باشد؛ شاهد این مدعا را می توان مطالب متعددی دانست که سایت "هاشمی رفسنجانی" برای تحریک دستگاه قضا علیه رئیس جمهور منتشر می کند.
بر پایه این رویدادهاست که برخی معتقدند، "برخورد متفاوت" دادستانی تهران با "اقدام یکسان" سایت مشرق و سایت "هاشمی رفسنجانی"، نمی تواند عادلانه باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها