کد خبر: ۷۴۸۳۷
زمان انتشار: ۰۱:۰۷     ۰۱ شهريور ۱۳۹۱
منابع امنیتی غربی از تصمیم ارتش مصر برای اعزام واحدهای هوایی و تانک های این کشور به شبه جزیره سینا خبر داده اند. این اولین بار طی چهل سال گذشته است که نیروهای مصری به این منطقه اعزام می شوند. رژیم اسرائیل امروز نسبت به این تحولات واکنش جدی نشان داده است.
تابناک، تصمیم اعزام واحدهای نیروی هوایی و تانک های مصری به منطقه سینا از سوی «عبدالفتاح السیسی»، وزیر دفاع تازه منصوب شده این کشور، در جریان دیدار روز دوشنبه وی از این منطقه اتخاذ شده است.

خبرگزاری فرانسه ضمن انتشار این خبر اشاره کرده که اخیراً 16 نفر از نیروهای مرزبانی مصر بر اثر حمله گروه های افراطی شبه جزیره سینا کشته شدند و هم اکنون محمد مرسی، رئیس جمهور مصر درصدد است تا با اعزام این نیروها، نشان دهد که بر این منطقه کنترل کامل دارد.

یک منبع امنیتی مصری به خبرگزاری فرانسه گفته: «السیسی بر تکمیل آخرین مراحل برنامه ریزی جهت حمله به عناصر تروریستی نظارت دارد که با استفاده از نیروی هوایی و پرتابگرهای راکت برای اولین بار از زمان آغاز عملیات، انجام می شود».

یک منبع امنیتی دیگر نیز گفته ارتش در حال برنامه ریزی برای محاصره «کوه الهلال» در شبه جزیره سیناست که گمان می رود به عنوان مرکز شبه نظامیان مورد استفاده قرار می گیرد.

این در حالی است که تحولات مذکور و قصد مصر برای حضور نظامی جدی در این منطقه، اسباب نگرانی شدید رژیم صهیونیستی را فراهم کرده است؛ زیرا بر اساس معاهده صلح سال 1979 میان مصر و این رژیم، دو طرف متعهد شده بودند به منظور اجتناب از درگیری، حضور نظامی خود را در این منطقه محدود کنند.

حال، رژیم صهیونیستی که از آغاز روی کار آمدن مرسی به عنوان کاندیدای اخوان المسلمین در مصر نگران از آینده تحولات منطقه بود، تحولات مربوط به صحرای سینا را با دقت نظری بیشتری دنبال می کند. حساسیت رژیم صهیونیستی نسبت به مصر تا حدی است که منابع خبری این رژیم، از برکناری مقامات نظامی بازمانده از دولت مبارک توسط مرسی، با عنوان «کودتای اخوان المسلمین» یاد کردند.

امروز نیز سایت خبری «آروتز شوا» گزارش داده که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به تصمیم جدید ارتش مصر برای حضور در منطقه سینا واکنش نشان داده و خواهان تجدیدنظر مصر در این تصمیم شده است.

به نوشته این سایت خبری، نتانیاهو اعزام واحدهای هوایی و زمینی مصر به منطقه سینا را «تخطی آشکار» از معاهده صلح 1979 دانسته و از مصر خواسته از واردن کردن نیروهایش به این منطقه بپرهیزد.

با قرار دادن این موضوع در کنار سایر وقایع جاری در منطقه، می توان چنین استنباط کرد که تحولی در توازن قوا و آرایش نیروها در منطقه خاورمیانه در حال انجام است که می تواند آینده منطقه را دستخوش دگرگونی سازد. در صورتی که تغییر وضعیت مصر از دوست و شریک رژیم صهیونیستی به رقیب و دشمن این رژیم در آینده انجام پذیرد، باید انتظار وقایعی جدی را در خاورمیانه داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها