کد خبر: ۷۴۶۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۲۳ آذر ۱۳۸۹
به دنبال دعوت از مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از دانشجویان و فعالین فرهنگی دانشگاه غیر دولتی مفید در اعتراض به فضای نامطلوب فرهنگی این دانشگاه دست به تحصن زدند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، عصر یکشنبه 21 آذر ماه، همایش بررسی تحول علوم انسانی با حضور مصطفی کواکبیان در دانشگاه مفید برگزار شد؛ این در حالی بود که در حاشیه این برنامه جمعی از دانشجویان و فعالین فرهنگی این دانشگاه غیر دولتی در اعتراض به وضع فرهنگی دانشگاه، اقدام به تحریم این همایش کردند و حاضر به شرکت در این همایش نشدند.

دانشگاه غیر انتفاعی مفید از معدود دانشگاه هایی است که هیچ گونه تشکل دانشجویی در آن فعالیت ندارند و دانشجویان این دانشگاه معترض به این وضع هستند و این در حالی است که مسئولین این دانشگاه در پی ابطال آیین نامه فعالیت کانون های فرهنگی و عدم ابلاغ آیین نامه جدید وضع بسته سیاسی- فرهنگی و خفقان را در این دانشگاه  تشدید کردند.


متن بیانیه دانشجویان و فعالین فرهنگی این دانشگاه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی
امروزه نقش کلیدی دانشجو در نشاط و طراوت جامعه و همچنین در روابط و معادلات اجتماعی بر هیچکس پوشیده نیست و قرار دادن روزی به نام دانشجو نشان دهنده پذیرش اهمیت این موضوع از سوی جامعه است.

بی شک جامعه ای می تواند پویایی و طراوت را تجربه کند که قشر دانشجوی آن در همه زمینه ها، بخصوص فرهنگ، پویا و با نشاط باشد. اما امسال در حالی که نزدیک سه ماه از آغاز سال تحصیلی می گذرد، متأسفانه شاهد آن هستیم که در دانشگاه مفید به دلیل ممانعت مسئولین، هیچگونه فعالیتی از سوی دانشجویان صورت نپذیرفته است.

با کمال تأسف شاهد آنیم که دانشجویان دانشگاه با وجود شوق فراوان برای انجام فعالیت های فرهنگی، به دلیل عملکرد غیر منطقی و کاملاً غیر حقوقی مسؤولین دانشگاه در ابطال آیین نامه جدید، قادر به بروز توانایی ها خود نیستند و همچنان باید در حصار محدودیت افرادی که اصولاً به کار فرهنگی اعتقاد نداشته و بعضاً آن را قرتی بازی و لاابالی گرییاد می کنند، باقی بمانند.

ما، جمع کثیری از فعالان فرهنگی دانشگاه مفید، با وجود احترامی که برای میهمان ارجمند دانشگاه(جناب آقای کواکبیان) قائلیم، در اعتراض به اقدام غیر فرهنگی و غیر قانونی دانشگاه در محدود سازی دانشجویان، در این برنامه که در ایام منتسب به دانشجو، توسط دانشگاه، اما بدون توجه به خواسته های فرهنگی دانشجویان برگزار شده، شرکت نخواهیم کرد.
جمعی از فعالان فرهنگی دانشگاه مفید


گفتنی است علی رغم تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر لزوم وجود بسیج دانشجویی در تمام موسسات علمی و دانشگاهی یک دانشگاه در ایران از این قاعده مستثنی است!

دانشگاه مفید قم که بیشتر به محلی برای عرض اندام اصلاح طلبان است تحت مدیریت و نظر آیت الله موسوی اردبیلی و با عضویت افرادی چون میر حسین موسوی، محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی در هیئت امناء آن، اداره می گردد بنا بر دلایل نامعلوم از داشتن بسیج دانشجویی و همچنین نهاد نمایندگی ولی فقیه محروم گردیده است.

لازم به ذکر است که مسئول ستاد میر حسین موسوی در استان قم آقای ادیب از اساتید این دانشگاه بوده که در اغتشاشات نیز باز داشت شد.

عبدالرحیم سلیمانی از اعضای مجمع به اصطلاح محققین و مدرسین حوزه علمیه قم نیز از فعالان درگیری های سال گذشته بوده که در همان حین نیز بازداشت گشت. وی هم اکنون در دانشگاه ادیان و مذاهب قم و دانشگاه مفید مشغول به تدریس است.

عبد الرحیم سلیمانی نیز طی ماه های گذشته با نوشتن مطالبی در خصوص مسائل سال گذشته به طرفداری از فتنه گران و توهین و تضعیف مسئولان نظام پرداخته است.

شایان ذکر است که این دانشگاه در زمان اصلاحات از مراکز فعال و همسو با جریان گسترش سکولاریسم در کشور بوده و در جریان فقته 88 خدمات فراوانی را به اعضای هیئت امنای خویش ارائه نموده است و همچنین طی ماه های گذشته اخباری مبنی بر دستگیری یکی از اساتید این دانشگاه به جرم جاسوسی در رسانه ها منتشر گردید.

یک منبع مطلع پرده از اعزام یک تیم از دانشگاه مفید قم به ایرلند در سال 88 برداشته و افزود : عده ای از افراد وابسته به جریان فتنه نیز در جمع هیئت اعزامی دانشگاه مفید در سفر 20 روزه به ایرلند جهت شرکت در یک همایش حضور داشته اند که هزینه آن نیز توسط خارجی ها پرداخت شده است.

پیش از این نیز توهین یک از اساتید این دانشگاه به امام حسن مجتبی(ع) که با بی تفاوتی مسئولین دانشگاه و تولیت آن خبرساز شده بود که در پی آن جمعي از دانشجويان دانشگاه مفيد قم در اعتراض به اهانت و هتك حرمت اعتراض و بیانیه ای صادر كردند.

در اين بيانيه آمده است‏:‏ جاي بسي تاسف است كه در دانشگاهي در شهر مقدس قم آن هم تحت زعامت يكي از بزرگان حوزه شاهد اهانت به مقدسات و هتك حرمت معصومين (ع) در كلاس‌ها و فضاي دانشگاه مي‌باشيم‏.‏

‏اين بي حرمتي تا جايي ادامه يافته كه در چند روز گذشته يكي از اساتيد حقوق دانشگاه مفيد در سر كلاس درس خود در ضمن بحث وكالت چنين گفته است "امام حسن مجتبي (ع) رامي گويند زن دومش به او سم داد و او را كشت و حقش بود، كشته شود" اين استاد حقوق بارها در كلاس با لحن تمسخرآميزي مقدسات و ارزش‌ها را زير سوال برده است ‏.‏

وي كه استاديار دانشگاه شهيد بهشتي و وكيل دادگستري مي باشد در يكي ديگر از جلسات درس با لحن تمسخرآميزي ضمن مسخره كردن مسجد جمكران ، گفته است "هر موكلي كه پيش من مي آيد و مي گويد پول ندارم به او مي گويم برو مسجد جمكران امام زمان(عج) مشكل شما راحل مي كند، آنجا اين مشكلات را هم حل مي كنند‏."‏

متاسفانه بي حرمتي اين شخص و برخي ديگر از اساتيد اين دانشگاه در سالهاي اخير، قلب دانشجويان را جريحه دار كرده است و وقتي اعتراض خود را به مسوولين دانشگاه انتقال مي دهند، آنها با بي توجهي و اهمال كاري و بي اعتنايي با اين مساله برخورد مي كنند‏.‏

آنها مي گويند ما نمي آييم به خاطر چنين مسائلي با استاد برخورد كنيم چون باعث تعطيلي كلاسها خواهد شد و آبروي استاد مي رود‏.

‏ما جمعي از دانشجويان دانشگاه مفيد ضمن محكوم كردن اين بي حرمتي ها كه چندسالي در اين دانشگاه به صورت زنجيره وار آغاز شده است، از مراجع قانوني بويژه مسوولين محترم وزارت علوم، مراجع تقليد و بزرگان حوزه مي خواهيم نسبت به اين گستاخي ها و بي حرمتي ها واكنش نشان دهند‏.‏

در صورت كوتاهي مسوولين دانشگاه، دانشجويان بنا به فرموده حضرت امام خميني(ره) به وظيفه ديني و شرعي خود عمل خواهند كرد‏.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها