کد خبر: ۷۴۵۸۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۴     ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
به گزارش پایگاه 598، انجمن اسلامی مستقل دانشگاه قم طی نامه ای خطاب به سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از وی برای حضور در جمع دانشجویان و پاسخگویی دعوت بعمل نمود. متن نامه بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم

« من عقيده‌ام اين است كه مسئولين بايد در دانشگاه‌ها شركت كنند؛ رؤساى سه قوه، مسئولين ميانى، رئيس صدا و سيما، مسئولين سپاه و نيروهاى مسلح؛ اينها بروند با دانشجوها جلسه بگذارند و حرفهاى گفتنىِ دانشجوها را بشنوند. »

«من الان هم از همين جا به مسئولين سفارش ميكنم كه در جلسات دانشجوئى شركت كنند؛ بيايند، بشنوند از دانشجوها، و بگويند به دانشجوها. »

16/5/1391 – دیدار با دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

جناب آقای دکتر سید محمد حسینی

سلام علیکم

سی و سه سال پیش انقلاب اسلامی شرایطی را فراهم نمود تا نگرش مردم سالاری دینی جایگزین نگرش مذموم ارباب – رعیتی شود و مسئولان بلند مرتبه ی نظام حتی امام امت (ره) خود را خادم و سرباز ملت بخوانند .

تاریخ سی و سه ساله ی انقلاب نشان از آن دارد که هرگاه مسئولان در کنار مردم بوده ، حرف های شان را شنیده و از آنان مدد خواسته اند کارهایشان زودتر به نتیجه رسیده است . هشت سال دفاع مقدس خود برگ زرینی ست از تاریخ انقلاب که همکاری و همراهی ملت مجاهد با مسئولین را به نمایش می گذارد .

بحمدالله نهال نوپای جمهوری اسلامی اینک به شجره ی طیبه ای تبدیل گردیده، که ثمرات آن را نه تنها در ایران عزیز بلکه در سایر ملت ها وامت ها نیز می توان دید.

اقتضائات جهانی و اوضاع حساس منطقه ای همچون جریان بیداری اسلامی ، توطئه های امریکایی - صهیونیستی  ، فشارهای اقتصادی چند زورگوی جهانی بر علیه ملت مقاوم ایران و نیز کارشکنی های عناصر داخلی و خارجی در خلل وارد نمودن به حرکت رو به تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ، امروز شرایطی را ایجاد نموده که لزوم یکپارچگی ، همکاری ، بحث ، گفتگو و بصیرت افزایی را چند برابر ساخته است .

مسلماً دوری مسئولین از مردم بالاخص از دانشگاهیان به عنوان نخبگان جامعه منجر به ضررهایی خواهد شد که نه برای مسئولین و نه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی روا نیست و نخواهد بود .

دانشگاه به عنوان یک نهاد بسیار مهم که به فرموده ی امام راحل (قدس سره) مبدأ همه ی تحولات می باشد دارای جایگاه ویژه ای در سرعت بخشیدن به اهداف انقلاب اسلامی و تکمیل آن است که برگزاری جلسات مختلف با دانشگاهیان توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حکایت از اهمیت آن دارد.

افتخار یک جنبش دانشجویی مسلمان این است که با توجه به شرایط موجود نسبت به منویات امام امّت هرچه بیشتر عامل باشد .
لذا انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم در پاسخ به فرامین رهبر عزیزمان در مورد دعوت از مسئولین برای حضور در دانشگاه ها و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با دانشجویان در اولین گام اقدام به دعوت از جنابعالی برای حضور در این دانشگاه می نماید.سوالات بسیاری در ذهن ما جوانان این آب و خاک از جنابعالی به عنوان سکاندار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این کشور وجود دارد که انشاء الله اگر جنابعالی مصلحت را به حضور در جمع دانشجویی و خاکروبی از شبهات ذهنی دانشجویان دیدید، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم اعلام می کند که در اولین فرصت در سال تحصیلی جدید که انشاءالله از سوی جنابعالی به این تشکل اعلام خواهد شد، افتخار میزبانی شما را خواهد داشت.

و من الله توفیق
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم
 
گفتنی است دلایل این تشکل دانشجویی برای دعوت از وزیر محترم ارشاد را اینطور بیان کرد:

وزارت ارشاد در همه اعصار خصوصاً عصر حاضر با توجه به ويژگي خاص آن،مسولیت سنگینی را بر دوش دارد. ما معتقد هستیم که در مقابل کار فرهنگی دشمن نمیتوان کار نظامی کرد. ما در زمانی قرار داریم که انقلاب اسلامی درحال تعویض نسل می باشد و در این میان، انتقال فرهنگ انقلاب و بصیرت افزایی به جوانان ایران عزیز بر دوش این وزارت خانه سنگینی میکند.توليد كلام و تصوير و فضا و محيطى كه بشود آن پيام را القا كرد، يكى از مهمترين كارهايى است كه امروز هنر تبليغ و پيام‌رسانى به آن متّكى است.
متاسفانه در برخی از موارد شاهد آن هستیم که وزارت ارشاد با آن حیطه مسولیت وسیع از انتشار کتاب گرفته تا صنعت سینما بجای آنکه همه را در خدمت اسلام عزیز بگیرد تا به پرورش نسلی معتقد به فرهنگ اصیل اسلامی بینجامد، بیش از پیش میدان را برای کسانی که با فرهنگ اصیل اسلامی بیگانه اند باز نموده است.
بی برنامگی در زمینه فرهنگ را میتوان از افزایش سرسام آور قیمت کتاب، نبود حمایت از شعر و موسیقی اصیل ایرانی تا بی برنامگی و بی محتوایی سینما مشاهده کرد.وارفتگی در مقابل فرهنگ غرب را میتوان به وضوح در خیابان ها دید، حال نبود نظارت بر نشریات و مجلات و به انزوا رفتن تئاتر جای خود دارد.
بحمدالله با توجه به روحیه مطالبه گری ای که در سطح جوانان دانشگاهی وجود دارد که البته وام دار از بیانات مقام معظم رهبری است، انجمن اسلامی دانشگاه قم را برآن داشته است تا خواستار پاسخ گویی جناب آقای دکتر حسینی وزیر محترم فرهنگ وارشاد اسلامی در زمینه کارهای انجام شده و نشده در بین دانشجویان این دانشگاه باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها