کد خبر: ۷۳۹۸
زمان انتشار: ۱۳:۰۷     ۲۱ آذر ۱۳۸۹

به گزارش بی باک، ، اظهار داشت:« چه در حکومت کومونیستی و چه در حکومت غربی کاپیتالیزم در مورد ایران و اسلام هیچ اطلاعاتی نداشتم. تا اینکه با همسرم آشنا شدم . اولین سؤالی که درباره ایران از او پرسیدم این بود که آیا در ایران خیابان آسفالت و چراغ راهنمایی وجود دارد؟ همسرم در پاسخ به این سئوال من فقط خندید و آنروز بود که متوجه شدم در ایران مردم سوار بر شتر نیستند و در چادر زندگی نمی کنند به هر حال در غرب برای ما ایران را به نام اسلام معرفی کرده بودند و اسلام را به نام عرب و مردم عرب را با شتر و بادیه نشینی تصور می کنند.
به هر حال وقتیکه برای اولین بار به ایران آمدم، با تعجب دیدم که این کشور سرشار از نعمت های الهی است»

وی همچنین درباره نوع رانندگی ایرانیها گفت:

« هفته های اول( که به ایران آمده بودم) وحشت زده بودم. اما کم کم به این مشکل هم عادت کردم. البته همیشه با آیت الکرسی خانه را ترک می کنم.
همیشه برایم سئوال بوده چطور  می شود که ایرانیها هنگام غذا خوردن و یا ورود و خروج از درب منزل یا اداره و... اینهمه به همدیگر تعارف می کنند امّا در حین رانندگی هیچ تعارفی سرشان نمی شود و تا حد زیر گرفتن همدیگر پیش می روند.امیدوارم فرهنگ خوب مهمان نوازی و همنوع دوستی ایرانی به رانندگی نیز راه پیدا کند.»

 
ایشان در پاسخ به اینکه "شیرین ترین و تلخ ترین لحظه زندگیتان چه زمانی بود؟" تصریح کردند:

« تلخ ترین لحظه زندگیم که نزدیک 30 سال طول کشید، زندگی در حکومت کومونیستی و بی دینی بود همواره به خود می گفتم این نمی تواند حکمت زندگی باشد چگونه می توان بدون هیچ الگو و راهنمایی به زندگی ادامه داد.

و شیرین ترین لحظه زندگیم زمانی است که در حرم حضرت معصومه (س) یا بر سر سفره های اهل بیت(علیهم السلام) کنار مردم شیعه می نشینم و خداوند به من این توفیق را می دهد تا برای مظلومیت اهل بیت(علیهم السلام) و ظلمی که به آنها روا شده اشک بریزم.»


وی همچنین در جواب به اینکه" به نظر شما اگر در ایران نیز همچون سایر کشورها حجاب آزاد باشد، آیا آسیب های اجتماعی اش کمتر نمی باشد؟" چنین ابراز داشتند:

« به نظر من نبودن حجاب در ایران باعث آسیب های اجتماعی بیشتری خواهد شد. هر مسلمانی موظف است قوانین الهی را رعایت کند و هر روز بیش از  پیش رشد کند. آسیب های اجتماعی باید ما را بیشتر به فکر بیندازند و برای ما شفاف شود که اسلام دشمن های زیادی دارد و دشمن از غفلت ها، جدی نگرفتن ها، بی توجهی ها و بی بصیرتی ها استفاده می کند و حجاب از بهترین محافظان بانوان می باشد که از کرامت آنها حراست می کند.»

این بانوی تازه مسلمان آلمانی درباره اصل ولایت فقیه و شخص رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای، افزودند:

« در همه جای جهان مردم به نوعی برای خود رهبری دارند حتی کوچکترین گروه ها دارای رهبر هستند. در معتبر ترین کتاب ها ی علمی نیز ثابت کرده اند که انسان نیز به رهبر و پرچم دار نیاز دارد. اما به راستی چه رهبری شایسته ملتهاست؟
 به اعتقاد من به این سوال باید هر کسی برای خود در کمال آرامش و در خلوت خود به آن بیندیشد و به آن جواب دهد. با آشنا شدن من به اسلام دیدگاهم از طریق کتاب ها و پای منبرها و روضه ها به موضوع و معنای رهبری تغییر پیدا کرد و با این اطلاعات کم کم به وظیفه خطیر خودم به عنوان شیعه پی بردم.

چندی پیش حضرت امام خامنه ی به قم تشریف آورده بودند و من در آن زمان متاسفانه در آلمان به سر می بردم. پنج شنبه شب هنگام برگشت از آلمان در فرودگاه امام خمینی (ره) و در راه قم تمامی عکس های رهبر فرزانه را دیدم و احساس شادی، آرامش، غرور و خوشبختی در قلبم به من دست داد و زمانی که در تلویزیون مردم قم را دیدم که با چه شور و شوقی از رهبرشان استقبال می کنند، اشک شوق از چشمانم جاری شد و بسیار حسرت خوردم که در روز استقبال قم نبودم.

اما باز خدا به من لطف کرد و زمانی که آمدم هنوز دیدار خارجیان با امام خامنه ای برگزار نشده بود لذا وقتی که به همراه خانواده ام به دیدار ایشان در حرم حضرت معصومه (س) رفتیم، سخنان حکیمانه ی امام را گوش کردیم و وی را نیز دیدیم احساسی است که کلمات عاجز از توضیح آن می باشند. برای ما بصیرت، مهربانی، بردباری و شخصیت والای معنوی ایشان بسیار قابل تحسین است.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها