کد خبر: ۷۳۸۱۳
زمان انتشار: ۱۸:۰۲     ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
طبق نظر کارشناسان و سردبیران سایت گل ، ژابی آلونسو ، هافبک ارزشمند تیم ملی اسپانیا با نمایش فوق العاده خود برابر فرانسه که با زدن دو گل نیز همراه بود ، موفق به کسب این عنوان شد.

ژابی آلونسو
سن 30
پست هافبک
عضو تیم ملی اسپانیا
WEEK IN NUMBERS
تعداد بازی و گل زده
2 (2)
شمار دقایق بازی
180
تعداد پیروزی های قبلی 1
 کرواسی
 0-1 اسپانیا   اسپانیا 2-0 فرانسه  

ژابی آلونسو یکی از برترین پاسورهای حال حاضر فوتبال مدرن است و این امر چه در رئال و چه در جمع ماتادورها غیرقابل انکار است. هافبک بازی‌ساز تیم رئال مادرید در دیدار اسپانیا برابر فرانسه ، که در چارچوب مرحله‌ی یک چهارم نهایی یورو 2012 برگزار می‌شد ، درخششی غیرقابل انکار داشت که بی‌تردید نشان از کلاس بالای فوتبال این چهره‌ی بزرگ است. این دیدار شنبه‌شب برگزار شد و ماتادورها با دبل آلونسو به راحتی توانستند خود را در جمع چهار تیم برتر این تورنمنت قرار دهند.

آلونسو در دیدار برابر خروس‌ها صدمین بازی ملی خود را در جمع ماتادورها انجام داد و با درخشش خود نشان داد که این تعداد بازی ملی بی دلیل نبوده است و ناشی از شایستگی‌های غیرقابل انکار او بوده است. این هافبک سی ساله با تسلط مثال‌زدنی خود در خط هافبک از جمله عوامل پیروزی 2-0 لاروخا بر شاگردان لوران بلان بود.

ستاره‌ی اسبق تیم‌های رئال سوسیداد و لیورپول ، در دقیقه‌ی 19 بازی توانست گره‌ی کور بازی را با یک ضربه‌ی سر چکشی برای اسپانیا بگشاید و در ادامه نیز با درخشش خود در خط هافبک این پیروزی خفیف را حفظ کند تا با گلزنی در دقیقه‌ی آخر بازی از روی نقطه‌ی پنالتی ، کار خروس‌ها را یک‌سره کند.  

هافبک رئال مادرید همچون گذشته مطمئن و سخت‌کوش بود و توانست با کمترین میزان اشتباه ، نقشی برجسته را در خط میانی اسپانیا ایفا کند. در این بازی آلونسو 100 بار صاحب توپ شد که در این میان فقط 11 پاس غلط را ارسال کرد.


دیگر بازیکنان برتر هفته در جهان


اولا کامارا – استرومسگادست

این مهاجم نروژی که در تیم استرومسگادست نروژ توپ می‌زند ، در دیدار تیمش برابر روزنبرگ موفق به انجام یک هتریک تماشایی شد. بدین ترتیب تیم استرومسگادست نروژ با اختلاف یک امتیاز بالاتر از تیم مولده قرار گرفت. هدایت تیم مولده بر عهده‌ی اوله گانر سولسشیر ، مهاجم اسبق منچستریونایتد است.

 

سامی خدیرا – تیم ملی آلمان

 

هافبک ارزشمند تیم رئال مادرید در دیدار تیم ملی آلمان برابر یونان وظایف خود را به نحو احسن انجام داد و از جمله عوامل صعود ژرمن‌ها به جمع چهار تیم برتر یورو لقب گرفت. خدیرا همچنین در این بازی با یک ضربه‌ی تماشایی در گلزنی‌های ژرمن‌ها مشارکت داشت و در این بازی نام خود را در جمع گلزنان ثبت کرد.


آندره‌آ پیرو – تیم ملی ایتالیا

بازی‌ساز تیم ملی ایتالیا در دیدار برابر انگلیس نمایشی فوق العاده داشت و از جمله عوامل موفقیت ایتالیا در این دیدار بود. پیرلو در این بازی هم در انجام پاس‌کاری شگفت‌انگیز بود و هم در زدن ضربه‌ی پنالتی. پیرلو با زدن یک ضربه‌ی چیپ تماشایی برای ایتالیایی‌ها پیام‌آور شادی بود.

کریستیانو رونالدو – تیم ملی پرتغال

رونالدو که این‌ روزها درخشش بی‌نظیری را در ترکیب تیم ملی پرتغال داشته است ، در دیدار برابر چک در مرحله‌ی یک چهارم نهایی یورو 2012 ، عامل اصلی حرکات هجومی تیم ملی پرتغال بود. نمایش رونالدو در این دیدار با تلاش‌های بسیار او برای گلزنی همراه بود ، تلاش‌هایی که در نهایت با یک ضربه‌ی سر مهار نشدنی تکمیل شد و علاوه بر این‌که او در جمع گلزنان برتر جام قرار داد ، حکم صعود پرتغال به مرحله‌ی نیمه نهایی را نیز به امضا رساند.

.

دیوید ترزگه – ریورپلاته

مهاجم اسبق تیم ملی فرانسه در دیدار تیم ریورپلاته برابر آلمیرانته براون توانست دو گل ارزشمند را به ثمر برساند و زمینه‌ساز پیروزی 2-0 ریورپلاته شود. شاگردان ماتیاس آلمیدا به لطف دو گل ترزگه توانستند به لیگ برتر آرژانتین صعود نمایند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها