کد خبر: ۷۳۷۴۰
زمان انتشار: ۱۶:۰۱     ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
تيرانداز المپيکي ايران از اين که عملکرد خوب او باعث شده ورزش بانوان بيشتر شناخته شود، خوشحال است اما مي‌گويد براي رسيدن به مدال المپيک بايد کارهاي بسيار بيشتري صورت گيرد.
الهه احمدي گفت: من با عملکرد در المپيک ثابت کردم که مدال‌آوري در سطح چنين بازي‌هايي بسيار سخت است و کاري که تيراندازي انجام داد شبيه يک معجزه بود.

وي ادامه داد: براي گرفتن مدال بايد يک کار سخت چندين ساله انجام شد و توقعات هم اندازه اقداماتي باشد که صورت مي‌گيرد. اگر شرايط مهيا باشد، بايد توقع کسب مدال هم داشت. در غير اين صورت نبايد انتظار داشت که بر روي سکو برويم.

احمدي تاکيد کرد: استعداد تيراندازي در ايران وجود دارد و تنها ما در اين المپيک ثابت کرديم که اين پتانسيل مي‌تواند بيش از گذشته تاثيرگذار باشد. البته در اين دوره تنها در حد حضور در المپيک بوديم چون معتقدم که مدال‌آوري کار ساده‌اي نيست و بايد براي رسيدن به موفقيت رياضت کشيد.

تيرانداز المپيکي ايران با بيان اينکه نقاط ضعف تيراندازان ما نسبت به ساير کشورها بسيار زياد بود، ادامه داد: هرچند توانستم در فينال اين بازي‌ها حضور پيدا کنم اما اشکالات زيادي هم وجود داشت به طوري که معتقدم بايد سخت‌تر تمرين مي‌کردم. ما احتياج داريم که تمرين‌هايمان المپيکي باشد تا بتوانيم در چنين مسابقه‌هايي حرفي براي گفتن داشته باشيم.

احمدي در عين حال تصريح کرد: پيش از اعزام به المپيک مسابقه‌هاي خوبي را پشت سر گذاشته بوديم، اما نقطه ضعف اصلي در تمرين ما بود که بايد اين اشکال برطرف شود. فکر مي‌کنم فدراسيون کار خود را انجام داده است، اما در هر حال توقعم اين است که براي تيراندازي در حد المپيک فکر شده و شرايط فراهم شود.

وي با بيان اينکه تجربه موضوعي است که به صورت روز به روز ايجاد مي‌شود افزود: از همين فردا بايد براي 4 سال آينده برنامه‌ريزي شود و تمام امکانات مهيا باشد تا شانس حضور بر روي سکوي تيراندازان به وجود آيد.

اين تيرانداز المپيکي در پاسخ به اينکه به نظر مي‌رسد ورزش بانوان با راهيابي شما به فينال المپيک در بين مردم شناخته شد، گفت: من خودم را در اين حد نمي‌دانم که بخواهم چنين موضوعي را مطرح کنم اما بسيار خوشحالم که حالا نگاه ديگري به ورزش بانوان مي‌شود. پيش از اين هر صحبتي که در حوزه بانوان مي‌شد به گوش هيچ کس نمي‌رسيد. هميشه مردم نقش بسزايي را در ورزش داشتند، حتي اگر در کوتاه مدت نقش آن‌ها به نتيجه‌اي نرسد. حمايت و انرژي مردم در موفقيت يک ورزشکار بسيار مهم است.

احمدي با تاکيد بر اينکه ورزش بانوان از ظرفيت بالايي برخوردار است، تاکيد کرد: پيش از اين آن گونه که بايد براي ورزش بانوان ارزش قائل نمي‌شدندو مي‌توان گفت که امکانات بانوان در حد آقايان نبود. هميشه اين گونه است که اگر ورزشکاري مدالي داشته باشد ديده مي‌شود و در بين مردم هم شناخته شده است. اما بانوان چون مدالي در دست نداشتند، نمي‌توانستند آن گونه که بايد در جامعه شناخته شوند.

وي ادامه داد: پيش از اين هم گفته بودم که بانوان چون مدال ندارند کسي آن‌ها را نمي‌شناسد و فکر مي‌کنم حالا نسبت به گذشته شاهد يک حرکت رو به جلو هستيم و خوشحالم که راهيابي من به فينال المپيک باعث شد که ورزش بانوان نسبت به قبل شناخته‌تر شود.

اين تيرانداز المپيکي اظهار اميدواري کرد که عملکرد خوب بانوان در المپيک لندن بتواند مسير جديدي را پيش روي اين بخش قرار دهد تا مشکلاتي که بر سر راه بانوان قرار دارد برداشته شود و بانوان ورزشکار به حقشان برسند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها