کد خبر: ۷۳۱۲۱
زمان انتشار: ۱۷:۴۶     ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
رسانه های وابسته به جریان تحجر در منطقه از جمله العربیه بدنبال انکار ناکارآمدی حربه تحریم ها هستند.
به گزارش «ندای انقلاب»، همزمان با مشخص شدن ناکارآمدی حربه ی تحریم ها در مهار ایران ، رسانه های وابسته به جریان تحجر در منطقه از جمله العربیه بدنبال انکار این مسئله هستند. 

موضوعی که باعث شده تا العربیه در گزارش جدید خود مدعی شود «پس از گذشت هشت ماه از تحریم بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا و تنها حدود یک ماه و نیم از تحریم های نفتی اتحادیه اروپا، اقتصاد ایران وارد مرحله بحرانی جدیدی شده است.» 

البته بحرانی که العربیه از آن نام برده پیش بینی کاهش ۵۰ درصدی تولید نفت ایران است. موضوعی که به زعم این سایت ممکن است ایران را از دستیابی به درآمد« ۴۸ میلیارد دلاری» در یکسال آینده محروم کند! 

این قبیل تحلیل ها در شرائطی از سوی رسانه های بیگانه منتشر می شود که به اذعان گزارش کنگره آمریکا و گزارش خبرگزاری فرانسه تحریم ها تنها تاثیری حداکثر ۲۰ درصدی در تحولات اقتصادی ایران به جا خواهد گذاشت. 

نکته دوم باز می گردد به صحت و سقم اطلاعات مورد استناد رسانه های بیگانه در خصوص وضعیت اقتصادی ایران. به نحویکه العربیه مدعی بیکاری ۳۰ درصد جوانان در ایران شده اما آمار رسمی وزارت کار و سازمان بین المللی کار حکایت از نرخ ۱۱ تا حداکثر ۱۵ درصدی بیکاری در ایران دارند که در مقایسه با آمریکا به عنوان بزرگترین قدرت اقتصادی جهان با نرخ بیکاری نزدیک به ۹ درصد رقم قابل توجهی نیست. 

نکته سوم این گزارش ادعای جالب در خصوص خریداران نفت ایران است به طوریکه العربیه مدعی شده «برخی نمایندگان کنگره آمریکا در تلاش هستند که کاخ سفید را زیر فشار قرار دهند تا سه کشور ژاپن ، هند و چین را که تاکنون از تحریم های نفتی بر ضد تهران معاف بوده اند ، برای توقف خرید نفت از این ایران ترغیب کند.کارشناسان می گویند در صورت به نتیجه رسیدن چنین تلاش هایی و توقف خرید نفت ایران از سوی هند ، ژاپن و چین ، این اقدام به معنی فلج کردن کامل اقتصاد ایران خواهد بود .» 

این در حالیست که تجربه نشان داده دولت آمریکا در دوره های مختلف زمانی مجبور شده مهمترین خریداران نفت ایران را به تدریج مشمول معافیت از تحریم ها کند چه رسد به اینکه قدرتهای بزرگ اقتصادی آسیا را وادار به چشم پوشی از نفت ایران کند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها