کد خبر: ۷۲۷۴۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
به گزارش بی باک، ورود و خروج آزادانه مجرمان و مفسدان امنیتی و اقتصادی از کشور و عدم محاکمه و اجرای حکم برخی آقازادگان و وابستگان به باندهای قدرت و ثروت و در مقابل برخوردهای تند و سختگیرانه قضایی با برخی جوانان پرشور ارزشی و انقلابی کار را بجایی کشانده که با چنین شرایطی دیگر برخی جوانان دلسوز نظام حاضر به فعالیت در عرصه فرهنگی و سیاسی کشور نباشند و سعی نمایند تا با در پیش گرفتن رویه بی تفاوتی و سکوت برای چند صباحی هم که شده آرامش و آسایش از دست رفته را به فضای زندگی خانوادگی خود برگردانند اما با این حال بسیاری دیگر از جوانان انقلابی و پیرو ولایت به هیچ وجه حاضر به کناره گیری از عرصه دفاع از انقلاب و ارزشها نبوده و نیستند و برای جلب رضایت ولی امر خویش آمادگی خود را برای تحمل همه سختیها و مشکلات در این راه اعلام می دارند. اما آیا این آمادگی جوانان انقلابی که از اخلاص و دلدادگی آنان نسبت به ارزشها و آرمانهای انقلاب نشات می گیرد، توجیهی برای عملکرد زننده برخی مسئولین و بی تفاوتی دیگران در این راستا خواهد بود؟ 

خبرنگار " بی باک" برای تبیین و پیگیری این موضوع گفتگویی کوتاه را با سرکار خانم زهره طبیب‌زاده نماینده محترم مردم تهران در مجلس نهم و مسئول سابق مرکز امور بانوان ریاست‌ جمهوری صورت داده که در ادامه تقدیم می گردد.


همانطور که می دانید؛ فائزه هاشمی بعد از اثبات جرم و صدور حکمشان بدون هیچ ممانعتی به بهانه دیدن بازیهای المپیک از کشور خارج شدند با توجه به اینکه تا بحال بسیاری از مجرمان و مفسدان قبل از اجرای حکمشان از کشور فرار کرده اند، نظر شما در اینباره چیست و چرا باید برخی از این سطح عجیب از آزادی برخوردار باشند؟

من فکر می کنم یکی از مهم ترین ارکان های  یک نظام، قوه ی قضاییه هست که این رکن  می تواند به مردم نشان دهد که عدالت اجتماعی به شکل واقعی در آن نظام هست یا نیست و عملکرد این قوه نشان دهنده ی سلامت نظام است. بنابراین در هر کشوری یکی از ملاک های سلامت نظام این هست که این قوه تا چه حد استقلال دارد و خارج از چهارچوب های قدرت می تواند عادلانه تصمیم گیری و قضاوت کند و آن را عملیاتی کند. در مورد خانم فائزه هاشمی من باید بگویم که باعث تاسف است که شخصی مثل فائزه هاشمی که یک جرم مشخص و مسجلی دارد و حکمش هم صادر شده است، به راحتی اجازه ی خروج از کشور را دارد  و اینگونه از مملکت خارج می شود و حکم قضایی در مورد او اجرا نمی شود  ولی از طرف دیگر یک جوانی که عاشقانه برای انقلاب و نظام  همه چیزش را در سبد اخلاص قرار داده و  راجع به مسائل مختلف و مسوولین نظام اظهار نظر می کند، باید اینگونه مجازات شود و در قبالش سختگیری شود.

درباره برخی افراد رسانه ای که این روزها بخاطر اظهار نظر درباره رئیس مجلس با احکام قضایی روبرو شده اند؛ نظرتان چیست؟ آیا جرائم و احکام آنها با جرائم و حکم فائزه هاشمی در یک سطح می باشد؟

 ما اصلا کاری به نحوه ی اظهار نظر این دوستان منتقد رئیس مجلس نداریم اما بسیار تفاوت است بین کسی که علیه امنیت ملی و نظام  و ارزشها اقدام می کند با کسی که علیه رئیس یک قوه اظهار نظر می کند ولو اینکه این اظهار نظر اشتباه باشد. ولی متاسفانه روزی طلب بایستی 4 ماه حکم زندان قطعی بگیرد و افرادی چون او و نیلی که همواره در دفاع از ارزشها و انقلاب گام برداشتند، اینگونه محکوم شوند و حتی آقای نیلی به سرعت حکمش اجرا شود و ساعاتی هم در بازداشت به سر ببرد اما خانم فائزه هاشمی  با این همه اقدامات علیه نظام یک روز زندان را هم نکشد. 

خان طیب زاده برخی مردم و نخبگان بر این عقیده اند که نبودن برخی آقازادگان مجرم در کشور خود مایه خیر و برکت برای مردم و نظام است؟

 البته من فکر می کنم امثال خانم فائزه هاشمی چون  متعلق به این نظام نیستند اگر به یک نحوی از نظام و چهارچوب آن خارج شوند، رفتن شان دفع افسد به فاسد است.  یعنی نبودنشان در کشور برای کل نظام مفید است  اما از طرف دیگر باعث تاسف است که این افراد علیه نظام هرگونه توطئه ای که دلشان می خواهد می کنند، برخی از جوانان ساده لوح را به اغتشاش علیه نظام تشویق می کنند و فیلم  این اغتشاشات هم هست اما به راحتی و بدون هیچ گونه برخوردی از کشور خارج می شوند.


چه تفاوتی بین برخوردهای اخیر قضایی با برخی نیروهای انقلابی و ارزشی و مجرمانی چون فائزه هاشمی و خاوری ها می بینید؟

از نظر من این برخوردها نشان از ضعیف کشی است و این موضوع شبیه به این است که اجازه دهیم تا اختلاس کنندگان  بزرگ در کشور آزادانه بگردند اما یک فردی که از کنار ماشین یک مسئول رد شده به تصور اینکه قصد دزدیدن آن ماشین را دارد و چون هیچ پدر مسئولی بالای سر ندارد که از او حمایت کند؛ مجرم بدانیم و مجازات کنیم.

یعنی شما می گویید که برخی آقازادگان مسئولین برای هر نوع خیانت و جرمی در کشور آزادند ولی افراد عادی با کوچکترین خطایی باید منتظر شدیدترین برخوردها باشند.

متاسفانه در برخی موارد دقیقا همینطور است یعنی اگر کسی در کشور پشتوانه ای چون پدر و یا انصاری که جزء مسئولین کشور بودند داشت، آن فرد مصونیت سیاسی دارد.


بعضا انتقادات صورت گرفته از سوی دوستان ارزشی تند هم بوده که البته این یک امر طبیعی در عرصه رسانه می باشد و در قبال همه مسئولین اینگونه بوده است لذا به نظر می آید که با این حال نمی توان خطای سهوی و یا نقد دلسوزانه جوانان انقلابی را که شاید در برخی مواقع نیز تند بوده را در سطح خطاها و یا خیانتهای عمدی برخی آقازادگان و مفسدان و مجرمان امنیتی قرار داد.

من فقط این موضوع را می خواهم بگویم و آن اینکه اگر یک جوان ارزشی و انقلابی در وبلاگش مسئولی را به استبداد رای متهم کند، آیا حکمش سیاسی و امنیتی است و مستحق چهار ماه زندان است ولی کسی که در خیابان  احساسات جوانان را تحریک می کند و برخی را  به  اغتشاش و آتش زدن اموال بیت المال و عمومی و تخریب بانک ها ترغیب و تشویق می کند، نباید مجازات شود و به راحتی برای دیدن بازیهای المپیک و تفریح و سیاحت از کشور خارج شود؟! این موضوع برخی شائبه ها را تقویت می کند و عدالت را زیر سوال می برد. این یک نوع دوگانگی واضح است که قوه ی قضاییه  باید در این  ارتباط پاسخگو باشد که چرا دو گانه با افراد حاضر در جامعه برخورد می کند؟ اگر این روند در قوه قضائیه ادامه پیدا کند متهم به ضعیف کشی می شوند. جالب است کسی که به ساحت مقدس خانم فائزه هاشمی توهین می کند، حکمش 60 ضربه شلاق و 8 ماه زندان است اما خانم فائزه هاشمی با این همه جرائم و فتنه گریها حکمش 6 ماه زندان است!


نمایندگان مجلس چه برنامه ای برای رفع این گونه تبعیضها در دستور کار دارند؟ به هر حال این نوع برخوردها منجر به سرخوردگی نیروهای ارزشی شده و قطعا تبعات زیادی را در پی خواهد داشت. تبعاتی که کمترین آن بی تفاوتی برخی نیروهای ارزشی و کناره گیری آنان از فعالیتهای فرهنگی و انقلابی خواهد بود.

ما این موضوع را قطعا پیگیری می کنیم و علیه این بی عدالتی که اتفاق افتاده حتما موضع گیری خواهیم کرد و ان شالله برخور مقتضی در آینده صورت خواهد  گرفت به هر حال ما هم در مورد این نحوه ی برخوردها  اقدامات مقتضی خودمان را با همکاران دیگری که در مجلس حضور دارند و طرفدار برقراری عدالت هستند، انجام خواهیم داد و اجازه نخواهیم داد که موجبات سرخوردگی نیروهای جوان انقلابی فراهم شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۵ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
۵
۱
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما

اول اینکه یه چیزی رو در مورد شهید بهشتی بگم بد نیست (قابل توجه بچه های ارزشی که خسته شدن و کشیدن کنار یا می خوان بکشن کنار)

شهید بهشتی این قدر اذیتش کردن همین حزب اللهی ها البته نه دیگران و دشمنان که کار به اینجا رسید که شهید بهشتی رفت پیش امام و به امام گفت اگر اجازه بدید ما بکشیم کنار حضرت امام در جوابش فرمودند برای چه می خواهید کنار بکشید شهید بهشتی گفت خسته شدم

امام در جواب فرمودند اگر بنا بر خستگی باشد من از همه خسته ترم

بچه های انقلابی و حزب اللهی اگر قرار باشد کسی خسته باشد مقام معظم رهبری از همه دل شکسته تر و خسته تر است ولی تکلیف داریم در قبال خون شهدا و زحمات امام و رهبری همه ما مکلف هستیم که تا آخر بایستیم.

موفق باشید

یا علی

التماس دعا
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۱ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
۴
۱
در این مملکت شماآقازاده باش هر کاری دلتخواست انجام بده.بعد هم میگوئیم اسلام ناب محمدی و منتظر امام زمانیم.
پاسخ
محمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۷ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
۱
۱
چون توپخانه ی خودی ها با گرای اان شلیک می کند.
سال گذشته به جای اینکه نیرویمان را برای کور کردن چشم فتنه متمرکز کنیم خودی های بصیرت نشان بی بصیرت به جان جریان موهوم انحرافی افتادند و روز از نو روزی از نو .
همیشه وقتی که مالک اشتر به تیرک خیمه معاویه می کوبد جنجال گران نادان سر موضوع دسته دوم دیگری هیاهو می کنند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها