کد خبر: ۷۲۵۸۴
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۲۰ مرداد ۱۳۹۱
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندانی که با وجود محدودیت ها و مشکلاتی که دارند اما با تلاش و اراده به قله های موفقیت دست پیدا می کنند در واقع الگوهای جامعه تلقی می شوند که این امر ارزش معنوی بسزایی دارد.
مهر، حمید شاه آبادی عصر پنجشنبه 19 مرداد ضمن عیادت از جهانبخش صادقی هنرمند معلول کشورمان در بیمارستان شهدای تجریش، این هنرمند ارزنده را نماد ارده و همت در جامعه هنری دانست و عنوان کرد: پاسداشت چنین چهره هایی که از سن نوجوانی در یکی از رشته های هنری، عزم و اداره خود را به کار گرفته تا بیش از 3 هزار اثر هنری و تابلو خلق کند، یک وظیفه به شمار می رود.

وی ادامه داد: جهانبخش صادقی نسبت به تمام صحنه های انقلاب حساس بوده و به باورها و آنچه به هویت دینی ما مربوط می شود در نقاشی هایش به تصویر کشیده است.

معاون امور هنری وزیر ارشاد، با بیان اینکه اراده و تاکید معلولان نسبت به عرصه های هنری، نیازمند توجه و تقدیر ویژه است، بیان کرد: در این چند روزی که آقای صادقی در بیمارستان بستری شده اند جویای احوالاتشان بوده ایم و در حد توان خود در زمینه هزینه های بیمارستانی و دیگر موارد مورد نیاز این هنرمندان کمک خواهیم کرد.

به گفته شاه آبادی آنچه بیش از حمایت های مادی از هنرمندان مهم است درک و گسترش روحیه اراده وهمت کسانی است که بر معمولیت ها غلبه کرده اند و این امر باعث نشده تا توانمندی های دیگری که خداوند در اختیار آنها گذاشته را نادیده بگیرند.

وی افزود: چنین افرادی که با وجود محدودیت ها و مشکلاتی که دارند اما با تلاش و اراده به قله های موفقیت دست پیدا می کنند در واقع الگوهای جامعه تلقی می شوند که این امر ارزش معنوی بسزایی دارد.

معاون امور هنری وزیر ارشاد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه حمایت از هنرمندان نیز متذکر شد: در حال حاضر بر اساس تقاهم نامه منعقد شده با بیمارستان شهید رجایی ما این مجموعه به عنوان یک مرجع درمانی برای جامعه هنری شناسایی شده است.

شاه آبادی خاطر نشان کرد: هنرمندان ما در عرصه های گوناگون می توانند برای چکاپ و بستری شدن، با استفاده از معرفی نامه ای از سوی صندوق حمایت از نویسندگان و هنرمندان به این بیمارستان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه با وجود تمام فعالیت ها و اقدامات انجام شده از هنرمندان، باز به دلیل گستردگی این قشر باید حمایت های بیشتری صورت گیرد، ادامه داد: اکثر هنرمندان کشور به ویژه پیشکسوتان در جوانی به دلیل نداشتن شغل ثابت، از سابقه بیمه های درمانی برخوردار نیستند که باید وضعیت حمایت از هنرمندان مورد توجه قرار گیرد.

شاه آبادی در پایان تصریح کرد: از این رو تمام هنرمندان بدون محدودیت میتوانند با مراجعه به صندوق حمایت از نویسندگان و هنرمندان از خدمات بیمه درمانی بهره ببرند. بیمه تکمیلی نیز امسال با شرایطی بهتر از پیش آماده خدمت رسانی به اهالی فرهنگ و هنر کشور است و اکنون بسیاری از هنرمندان را تحت پوشش قرار داده است.

بنابر این گزارش، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن عیادت از این هنرمند ارزنده کشور از نزدیک با خانواده جهانبخش صادقی درباره مشکلات و روند درمانی این هنرمند گفتگو کرد و آنها را مورد حمایت قرار داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها