کد خبر: ۷۱۸۵۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
رئیس مجمع عالی واردات گفت: بهترین راه برای استعلام اصالت کالا را نصب نرم‌افزار مربوطه بر روی گوشی تلفن همراه افراد است و مردم می‌توانند با نصب نرم‌افزار بارکد خوان بر روی گوشی تلفن همراه خود، از اصالت کالای خود اطمینان یابند.
مهر، محمدحسین برخوردار در مراسم امضای تفاهم‌نامه با شرکت خدمات انفورماتیک راهبر گفت: صیانت از تجارت قانونی، گامی ‌موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی است و تسریع در عملیاتی شدن پروژه ملی شبنم نیز یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.

رئیس مجمع عالی واردات افزود: مطالبه مقام معظم رهبری در این مقطع حساس، گام برداشتن در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است و مسلما حمایت از تجارت قانونی، ایجاد شفافیت و ساماندهی واردات، امکان رصد کالای با اصالت و مقابله با پدیده شوم قاچاق می‌تواند زمینه‌ساز حضور فعال‌تر و پررنگ‌تر بخش خصوصی در عرصه تجارت و اقتصاد کشور شود و این به معنای اجرایی شدن اصل 44 و مردمی ‌شدن اقتصاد کشور است.

وی پیام کلیدی و جهانی ساماندهی بازار را اعتماد به تشکل‌های تخصصی دانست و تصریح کرد: امروزه همه دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که برای کوچک کردن دولت‌ها چاره‌ای جز میدان دادن به تشکل‌ها وجود ندارد. تشکل‌ها به عنوان بازوی پرتوان دولت‌ها حایز پتانسیل عظیمی ‌در عملیاتی کردن خواسته قانون گذاران هستند و پیوند طرح ملی شبنم با تشکل‌ها، نقطه عطفی در اعطای مسوولیت نظارت و ساماندهی به تشکل‌ها خواهد بود.

برخوردار، یکی از نقاط قوت سامانه شبکه بازرسی و نظارت مردمی‌را از بین بردن نارضایتی وارد‌کنندگان از توزیع کالاهای جعلی و قاچاق در کشور دانست و گفت: همواره بخش قابل توجهی از منافع محدود واردکنندگان قانونی و شناسنامه دار از طریق عرضه کالای قاچاق و فاقد هویت و اصالت پایمال شده است.

وی اظهار داشت: در صورت اجرای صحیح و مناسب این پروژه ملی این امیدواری در میان فعالان بخش خصوصی به وجود آمده است که این سامانه بتواند علاوه بر حمایت از مصرف کننده در تسهیل دسترسی ایشان به کالای با اصالت و با هویت، منافع تامین‌کنندگان کالا اعم از واردکننده و تولیدکننده را نیز تحقق بخشد تا از این رهگذر بتوان ضمن کاهش قاچاق، رونق تولید داخلی و تجارت قانونی را نیز شاهد بود.

به گفته برخوردار، ورود به این طرح برای مجمع واردات یک وظیفه ملی و ذاتی به شمار می‌رود و مسلما این طرح می‌تواند ضریب نفوذ بازرسی و کنترل کالاهای قاچاق و غیرمجاز را گسترش داده، امکان سیاست‌گذاری و کنترل دولت را در بخش کالا و خدمات تقویت ‌کند.

وی تسهیل اجرایی‌شدن سیاست‌های ویژه دولت در کنترل بازار، جلب اطمینان مردم از نقش موثر دولت در حوزه کالا و خدمات، افزایش امنیت و جلوگیری از توزیع کالای قاچاق و همچنین جلوگیری از تولید و توزیع کالای جعلی را از جمله اهداف کلی طرح دانست.

برخوردار بهترین راه برای استعلام اصالت کالا را نصب نرم‌افزار مربوطه بر روی گوشی تلفن همراه افراد دانست و گفت: مردم می‌توانند با نصب نرم‌افزار بارکد خوان بر روی گوشی تلفن همراه خود از برچسب الصاق شده بر روی کالای مورد نظر عکس گرفته و از اصالت کالای خود اطمینان یابند.

وی افزود: نرم‌افزار بارکد خوان بر روی سامانه طرح شبنم به صورت رایگان قابل دانلود است و هیچ هزینه‌ای ندارد مردم باید هر چه سریع‌تر نسبت به دریافت آن، اقدام کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها