کد خبر: ۷۱۷۱۸
زمان انتشار: ۱۷:۵۶     ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
"رحمان ملک" مشاور امور داخلی نخست‌وزیر پاکستان ادعا کرد که گروه تروریستی ملا فضل‌الله توسط برخی عناصر دولتی در افغانستان برای حمله به پاکستان پشتیبانی و هدایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، "رحمان ملک" اظهار داشت که ملافضل‌الله تهدیدی برای پاکستان به حساب می‌آید.

وی در ادامه مدعی شد که این گروه تروریستی از سوی برخی دولتمردان افغان برای حمله و ایجاد ناامنی در مرزهای پاکستان هدایت و پشتیبانی می‌شود.

ملک در ادامه افزود: در این راه برخی از گروه‌های افغانی نیز ملا فضل‌الله را همراهی می‌کنند.

وی ابراز داشت: دولت افغانستان باید هر چه زودتر از فعالیت شبه‌نظامیان طالبان علیه پاکستان جلوگیری کند.

رحمان ملک افزود: ملا فضل‌الله هم ‌اکنون در افغانستان مستقر است و درصدد طراحی عملیات علیه ارتش پاکستان می‌باشد.

مشاور نخست‌وزیر پاکستان گفت: شبه‌نظامیانی از نقاط مختلف افغانستان برای ایجاد ناامنی در پاکستان، در حال پیوستن به گروه ملا فضل‌الله هستند.

از سویی دیگر، "صدیق صدیقی" سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان، صحبت‌های رحمان ملک را غیر مسئولانه و بی پایه و اساس خواند و ادعا کرد که دولت افغانستان اطمینان دارد که ملا فضل‌الله در خاک پاکستان حضور داشته و این کشور پناهگاهی امن برای وی است.

اظهارات مشاور وزارت کشور پاکستان در خصوص حمایت افغانستان از ملا فضل الله در حالی بیان می‌شود که دولت افغانستان نیز  مدعی است که در طول چهار ماه گذشته، بیش از هزار موشک از خاک پاکستان به مناطقی از شرق افغانستان شلیک شده است.

مقامات افغان همیشه بر این اعتقاد هستند که این موشک‌ها توسط ارتش پاکستان و سازمان اطلاعات این کشور، شلیک می‌شود.

مقامات پاکستانی نیز به طور تلویحی شلیک موشک از خاک این کشور به افغانستان را تأیید کرده اما گفته‌اند که آنان شبه‌نظامیان طالبان پاکستانی را که در ولایت "کنر" افغانستان پایگاه ایجاد کرده‌اند، هدف قرار می‌دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها