کد خبر: ۷۱۶۲۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
یک خبرنگار فرانسوی اذعان کرد توانمندی ارتش سوریه طرفهای غربی را به حیرت واداشته و معادلات این طرفها را به هم ریخته است.
به گزارش مشرق به نقل از نسخه اینترنتی امروز روزنامه الوطن سوریه، این خبرنگار که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با این روزنامه افزود دستگاههای تصمیم گیرنده در کشورهای اروپایی و آمریکا از اینکه ارتش سوریه بطور همزمان توانسته است عملیات در چند جبهه را مدیریت کند، تعجب کرده اند و این در حالی است که ارتش این کشور توانمندی اصلی خود برای رویارویی با هرگونه تجاوز خارجی را همچنان حفظ کرده است.

 وی تصریح کرد مخالفان نظام سوریه به طرفهای غربی تاکید کرده بودند که ارتش سوریه پس از هجده ماه درگیری در جبهه داخلی فرسوده شده و روحیه اش را باخته است و نمی تواند در نبرد با مخالفان پیروز شود به همین علت زمان گشودن چند جبهه برای بدست گرفتن کنترل شهرهای سوریه فرارسیده است.

 این خبرنگار فرانسوی گفت اما پس از شکست ارتش به اصطلاح آزاد در دمشق و حومه آن اولین نشانه های ناکامی و شکست مخالفان نظام سوریه ظاهر شد و حال که ارتش سوریه خود را برای نبرد نهایی در حلب آماده می کند، گروههای مسلح اعتراف کرده اند که از نبردهای شجاعانه این ارتش شگفت زده شده اند.

وی افزود طرفهای غربی انتظار داشتند دمشق و حلب طی چند روز به دست مخالفان نظام سوریه بیافتد و سناریوی این طرفها این بود که با مشغول کردن واحدهای ارتش سوریه در شهرهای مختلف امکان پیروزی در دو شهر مزبور محقق شود اما ارتش این کشور ثابت کرد از توانمندی بی نظیری در نبرد در چند جبهه برخوردار است، این ارتش معادلات غربی ها و اعزام کنندگان افراد مسلح را به هم ریخت.

این خبرنگار فرانسوی در پایان گفت اکنون که دروغ های مخالفان نظام سوریه برای طرفهای غربی درباره اوضاع داخلی و نیز ارتش سوریه مشخص شده است، این طرفها بدنبال یافتن منابع جدید اطلاعات درباره این کشور هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها