کد خبر: ۷۱۵۹۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
در سال 1930 یک مخترع انگلیسی به نام جرج بنی طرح خود برای متحول کردن دنیای حمل و نقل را رائه داد. او در نزدیکی گلاسکو اسکاتلند از قطار پرنده ای رو نمایی کرد که می رفت تا انقلابی در دنیای حمل و مقل باشد.

فارس، اختراع بنی قطاری بود معلق بر یک ریل که با دو موتور هواپیمای قدرتمند 240 اسب بخاری می توانسد تا 160 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد و این قطار پرنده بدنه ای داشت که بتواند در مقابل هوا کمترین مقاومت را داشته باشد.

 

مونو ریل یا قطار پرنده بنی در سال 1930 افتتاح شد و برای افتتاح آن عده زیادی از خبرنگاران و مهندسان دعوت شدند و آنهایی که شانس سوار شدن بر این وسیله عجیب را داشتند آن را وسیله ای راحت، بی صدا و بدون آلودگی نامیدند که مسافرت با آن لذت بخش خواهد بود.

 

قطار پرنده توجه بسیاری از مهندسان را به خود جلب کرد و آماده بود تا حمل و نقل را وارد عرصه جدیدی بکند، پیشنهاد ساخت اولین مسیر آن نیز بین گلاسکو و ادینبرگ داده شد.

 

اما اختراع بی نظیر بنی هیچ گاه از زادگاه خود خارج نشد او نتوانست پشتیبان مالی برای تولید گسترده اختراع خود پیدا کند و سر انجام وقتی تمام دارایی خود را برای ساخت این وسیله صرف کرد ورشکسته شد و و قطار پرنده در کارگاههای اسقاط آهن سقوط کرد.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها