کد خبر: ۷۱۵۴۸
زمان انتشار: ۰۲:۱۸     ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
پليس راه شرق استان تهران خودرو و راننده وزيرراه و شهرسازي را به خاطر عدم رعايت سرعت مجاز علاوه بر نمره منفي مشمول جريمه سرعت غير مجاز كرد .
مدير كل روابط عمومي وزارت راه و شهرسازي ديروز در گفت و گويي ادعا كرده بود كه علت واژگوني خودرو حامل مهندس نيكزاد وزيرراه و شهرسازي در بازگشت از فيروزكوه تركيدگي لاستيك بود و درهنگام سانحه پليس نيز در صحنه نبوده است. وي همچنين ادعا كرده بود كه سرعت خودروي ياد شده تنها 110 كيلومتر در ساعت بوده است
فرماندهي پليس راه در واكنش به اين ادعا با انتشار اطلاعيه اي موضوع تركيدن لاستيك را تكذيب كرد و گفت: موضوع تركيدن لاستيك خودروي حادثه ديده به رغم اظهارات اوليه براي مطرح كردن آن به عنوان علت واژگوني خودرو كاملا بي اساس است زيرا در بازديد كارشناسان كه تصوير آن نيز موجود است هر چهار لاستيك خودرو سالم بوده است .
علت اصلي واژگوني برابر نظريه كارشناسان تخطي از سرعت مطمئنه و عدم توانائي راننده در كنترل وسيله نقليه تشخيص داده شده است، لذا در همين رابطه خودرو و راننده مذكور علاوه بر نمره منفي، مشمول جريمه سرعت غير مجاز نيز شده است .
در بند چهارم اين اطلاعيه آمده است: پليس راهنمايي و رانندگي در انجام امور ووظايف محوله براساس مسئوليت هاي قانوني و مقررات جاري اقدام مي كند، لذا افسران كارشناس در بررسي و اظهار نظر كارشناسي درباره تصادفات رانندگي صرفنظر از مقام و جايگاه افراد و طرفيت تصادف صرفا به تكليف قانوني خويش مبني بر تعيين علت بروز آن اقدام مي كنند .
پليس راه در بخش ديگري از اين اطلاعيه به مسئولين روابط عمومي نهادها توصيه كرده است از اظهار نظر درباره مسائل خارج از حيطه وظايف قانوني و تخصصي خودداري كنند .
وزير راه وشهرسازي صبح پنج شنبه در مسير بازديد از پروژه هاي مسكوني شهرستان هاي استان تهران از مرگ حتمي نجات پيدا كرد . بازشدن 8 كيسه هوا در فاصله بين 4سرنشين و شيشه وستون خودرو، آنها را از مرگ ناشي از واژگوني نجات داد .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها