کد خبر: ۷۱۴۸۲
زمان انتشار: ۱۷:۱۴     ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
يک روزنامه چاپ آمريکا از حذف بوکسور ايراني بخاطر ناداوري به عنوان يکي از مظاهر نقض قانون در پيکارهاي المپيک لندن نام برد.
روزنامه نيويورک‌تايمز در تازه‌ترين شماره خود به ذکر مواردي آشکار از نقض قانون و ناداوري در روزهاي سپري‌شده از پيکارهاي لندن 2012 پرداخته است. يکي از مواردي که از چشم گزارشگر اين نشريه پنهان نمانده، ناداوري است که چهارشنبه گذشته در مورد علي مظاهري، بوکسور وزن 91 کيلوگرم در مصاف با حريف کوبايي روي داد.

در آن جدال فرانک شارماخ،‌ داور آلماني مرتکب اشتباهي آشکار و با نقض قانون باعث حذف وي شد.


اين نشريه نوشت: اشتباه يک داور باعث شد تا زحمات مظاهري به عنوان قهرمان آسيا در سال‌هاي 2006 و 2007 هدر رود. پس از وقوع اين اتفاق فدراسيون جهاني داور را از 5 روز قضاوت در المپيک محروم کرد. همينطور آقاجان آبيف ،مسئول  فني آذربايجاني رينگ که از بازي‌ها اخراج شد اما حقوق ناديده گرفته شده بوکسور ايراني بازگردانده نشد. اين بوکسور نيز خود گفت: تصور نمي‌کردم در رويداد بزرگي مثل المپيک چنين ناداوري رخ دهد. در هيچ کجاي دنيا در 57 ثانيه به بوکسور سه اخطار نمي‌دهند اما داور به من سه اخطار بي جهت داد و باعث شد از گردونه مسابقات حذف شوم.


نشريه فوق ديگر موارد مهم نقض قانون (حتي به شکل دوپينگ) را اينچنين برشمرده است:


*تاميکا ويليامز اهل کشور کوچک سنت‌‌کيتس، هفته قبل به کشورش بازگردانده شد. زيرا اخلاق ورزشي را به جا نياورد و مرتکب دوپينگ شد.


*پاراسکوي پاپاريچستو، قهرمان پرش يوناني روز چهارشنبه از دهکده بازي‌ها اخراج شد. زيرا در يک شبکه اجتماعي توهين آشکاري به ممالک آفريقايي کرد.


*مورد ميشل مورگنلا، بازيکن تيم ملي فوتبال مردان سوئيس به خطايي که قهرمان يوناني مرتکب شد، شبيه است. او نيز در صفحه خود در شبکه‌اي اجتماعي نقض قانون اخلاق ورزشي کرد و به تيم کره‌جنوبي و کشور آسيايي توهين کرد و گفت‌:‌ «دلم مي‌خواهد هر چه کره‌اي روي زمين است را‌ نابود کنم»


انتشار اين حرف‌ها باعث شد تا کميته اجرايي او را از بازي‌ها اخراج کند. حتي سپ بلاتر، رئيس فيفا خواهان محروميت سنگين از طرف فدراسيون فوتبال سوئيس با وي شد.


*کيسيا کاتالدو داکوستا، قهرمان رويينگ برزيل بخاطر نقض قانون و استعمال دوپينگ با محروميت مواجه شد.


* بواس مون‌يونگا، قهرمان سبک وزن زامبيا، به کشورش بازگردانده شد. چون در جدال با حريف ژاپني، قانون را  در حين پيکار نقض کرد و با پايش به عمد به حريف لگد زد.


*ويکتوريا پندلتون و جس وارنيش بخاطر نقض قانون داوري در فينال دوچرخه‌سواري سرعت، جريمه شدند.


*در رشته بدمينتون، چهار ورزشکار کره‌جنوبي،‌ دو چيني و دو اندونزيايي، بطرزي آشکار ، به عمد باختند که  مسيري ديگري را طي کنند. کميته برگزاري نيز با اين ورزشکاران نقض قانون کرده برخورد کرد.


پيکارهاي لندن 2012 از روز جمعه 6 مرداد شروع شد و تا تاريخ يکشنبه 22 مرداد ادامه خواهد يافت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها