کد خبر: ۷۱۴۶۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
سوژه ای که به نظر می رسد با نزدیک شدن به موعد انتخابات 92 ریاست جمهوری می توان به آن توجه کرد ، انعکاس مواضع و نقطه نظرات این سیاسیون در صفحات شخصی آنان در فیس بوک است که برخی از آنها در غالب صفحه هوادارن فلان سیاست مدار ، انعکاس داده می شود.
صراط، به نظر می رسد با گسترده شدن فعالیت شبکه های اجتماعی و استقبال کاربران ایرانی از آنها ، آنقدر فضای سیطره "فیس بوک" بر افکار عمومی جامعه نفوذ کرده که حتی سیاستمداران کشورمان هم نتوانستند از حقیقت وجودی آن غافل بمانند .

عقب نماندن برخی سیاسیون کشورمان از غافله فیس بوکی ها ، موضوع قابل تاملی است که تاکنون با حرف و حدیث های فراوانی همراه بوده است و عده ای با تایید یا تکذیب داشتن صفحه شخصی در فیس بوک ، در رابطه با این اخبار ضد و نقیض ، واکنش هایی ارائه داده اند .

اما سوژه ای که به نظر می رسد با نزدیک شدن به موعد انتخابات 92 ریاست جمهوری می توان به آن توجه کرد ، انعکاس مواضع و نقطه نظرات این سیاسیون در صفحات شخصی آنان در فیس بوک است که برخی از آنها در غالب صفحه هوادارن فلان سیاست مدار ، انعکاس داده می شود.

به نظر می رسد عدم حساسیت و پیگیری در فضای مجازی ، این مجال را برای برخی سیاسیون فراهن آورده تا حرف هایی که از پشت تریبون مجلس ، دولت یا هر پست سازمانی دیگر نمی توانند آن را به زبان بیاورند در قالب این صفحات مجازی ارائه دهند تا در صورت اعتراض به سرعت ارتباط خود را با این صفحات مجازی تکذیب کنند .

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان امور اجتماعی ، دلیل گرایش افراد یک جامعه اعم از سیاست مدار ، هنرمند ، ورزشکار و... ، به شبکه اجتماعی فیس بوک وجود این گمان برای اغلب کاربران است که ، فیس بوک فضایی امن برای ابراز عقاید، احساسات و نظرات است و شاید هم ، دلیل گرایش برخی سیاسیون نام آشنا به این فضای مجازی چیزی شبیه به همین موضوع باشد .

البته در این میان نباید از این نکته هم غافل ماند که ، برخی کاربران سودجو در شبکه فیس بوک ، صفحه ای را با نام برخی سیاستمداران به ثبت می رسانند اما مطالعه صفحه شخصی بعضی از این افراد نشان می دهد که فیس بوک عده ای از سیاسیون نام آشنا زیر نظر مستقیم همین آقایان اداره و به روز می شود .

منتشر شدن نقطه نظرات این سیاسیون نام آشنا برای امور مختلف سیاسی و اجتماعی در این صفحات مجازی علاوه بر اینکه وجهه اجتماعی مثبتی را به ذهن متبادر نمی سازد ، بلکه جوازی نا نوشته می شود برای کسانی که به دنبال تصدیق گسترش شبکه های اجتماعی و بی بند و بار در میان جوانان ایرانی هستند .

جالب آنجاست که برخی از چهره های سیاسی به محض انتشار یک موضوع رادیکال در صفحه فیس بوکشان یا انتشار یافتن یک تصویر ، سعی می کنند ارتباط خود را با این شبکه مجازی تکذیب کنند ، اما اگر همه چیز طبق روال پیش رود هیچ گاه تکذیبیه ای از این افراد شنیده نمی شود!

در هر حال باید فارق از واقعی یا ساختگی بودن این صفحات مجازی که به اسم سیاست مداران ایرانی راه اندازی شده است ، این نکته را یادآور شویم که بی شک حضور نام های مطرح و سطح بالای نظام جمهوری اسلامی در لیست کاربران شبکه های اجتماعی فیس بوک که مدت هاست حتی روانشناسان و جامعه شناسان غربی هم روی آثار مخرب آن تاکید دارند به نوعی مجوزی است برای حضور دیگر اقشار جامعه که این خود نوعی ترویج ناهنجاری اجتماعی توسط الگو هاست !

چندی پیش رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون شبکه های اجتماعی و فیس بوک گفته بود: "شاهدیم یک صفحه فیس بوک، که برای مردم هزینه ای ندارد، تبدیل به چندین دستگاه تلویزیون و رادیو می شود، که میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می دهد ، ویدئو و یا تصویری که با موبایل ها گرفته می شود، به دنیا منتقل می شود، که به نظر من این امری «مبارک» برای دنیاست"

در زیر می توانید صفحه های ساخته شده در فیس بوک به نام سیاستمداران برجسته کشورمان را مشاهده نمائید .

رحیم مشایی، حسن خمینی، کواکبیان، لاریجانی، باهنر، منوچهر متکی، محمد باقر قالی باف ، محمد خاتمی ، غلامحسین کرباسچی، فائزه هاشمی و حسن غفوری فرد از جمله این افراد هستند .


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها