کد خبر: ۷۱۱۷۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
حاشیه‌نگاری از همایش حامیان اکرام ایتام:
همایش حامیان اکرام ایتام امداد با بیش از 400 حامی و نیکوکار در حالی برگزار شد که سردار سرلشکر فیروزآبادی یکی از حامیان در این برنامه بود ضمن اینکه در ادامه مراسم سرپرست کمیته امداد در حمایت از ایتام گریه کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس همایش ملی تجلیل از حامیان طرح اکرام ایتام هر ساله همزمان با ایام ولادت امام‌حسن مجتبی(ع) و پانزدهم ماه مبارک با حضور خیرین برگزار می‌شود که امسال نیز این همایش با حضور بیش از 400 نیکوکار در سالن غدیر مجموعه امداد برگزار شد.

* این مراسم قرار بود رأس ساعت 18:30 دقیقه و با حضور مسئولان امداد و نیکوکاران برگزار شود که با  تأخیر 45 دقیقه مراسم شروع شد.

* در ابتدای مراسم نوروزی، مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد از آمار حامیان و ایتام تحت پوشش امداد خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 270 هزار فرزند بی پدر تحت پوشش امداد هستند و این در حالی است که حدود 600 هزار حامی از این تعداد حمایت می‌کنند.

*این مراسم دو میهمان ویژه نیز داشت که سردار سرلشگر  سید حسن فیروز‌آبادی و همچنین داریوش کاردان مجری تلویزیون و  رادیوکه هر دو از حامیان ایتام هستند در این مراسم حضور داشتند.

* اجرای سرود توسط دانش‌‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد و همچنین پخش کلیپی از کمک حامیان و ایتام بخش دیگری از برنامه‌های همایش بود که مورد تشویق مهمانان قرار گرفت.

* یکی از عمده‌ترین مشکلات این گونه مراسم‌ها اینست که امکانات رفاهی برای مهمانان به طور کامل دیده نمی‌شود به طوری که در این مراسم بسیاری از مهمانان و خیرین به دلیل کمبود صندلی در بیرون از سالن برنامه و مراسم را پیگیری کردند.

* حضور سردار سرلشگر فیروز آبادی و معرفی وی از سوی مجری برنامه به عنوان یکی از حامیان ایتام مورد وجد و شادی مهمانان قرار گرفت و هنگامی که  سردار سرلشگر فیروز آبادی بر روی سن قرار گرفت به شدت تشویق شد.

* حبیب‌الله عسگر‌اولادی، نماینده ولی فقیه در کمیته امداد در این برنامه به مدت نیم ساعت حضور داشت که در این زمان با تفسیر آیه‌ایی از قرآن به اهمیت انفاق و کمک کردن به فقرا و ایتام اشاره کرد.

* عسگر‌اولادی تأکید کرد: که وام دادن کار بسیار سختی نیست اما پرداخت اقساط آن برای خانواده‌ها بسیار سخت و سنگین است به طوری که اگر یک خانواده سه الی چهار نفره تا آخر عمر نیز تلاش کنند نمی‌توانند اقساط وام را پرداخت کند.

* در ادامه مراسم حسین انواری،سرپرست کمیته امداد پشت تریبون قرار گرفت و در حالی که می‌گریست با تشریح حمایت‌های امداد از ایتام خاطر نشان کرد: ایتام فرزندان امداد هستند و ما تلاش می‌کنیم تا شرایط مناسبی را برای زندگی این افراد فراهم کنیم.

* در پایان مراسم و زمان تجلیل از ده نفر از حامیان ویژه، پیرمرد 80 ساله‌ای که یکی از حامیان ایتام بود و نمی‌توانست به روی سن بیاید، سردار سرلشگر فیروز‌آبادی به محض مشاهده پیرمرد فورا از روی سن به پایین آمده و با بوسه بر پیشانی پیرمرد،لوح تقدیر را اهدا کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها