کد خبر: ۷۱۱۶۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
دولت چین ضمن انتقاد از کشورهایی که به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه سوریه رای مثبت دادند اعلام کرد که راه حل نظامی هیچ جایگاهی در حل بحران سوریه ندارد.

به گزارش فارس به نقل از شینهوا، "وانگ مین" معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل بعد از رای مخالف به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه دولت سوریه گفت: فشار آوردن به یک طرف بحران سوریه کمکی به حل بحران این کشور نمی‌کند و در عوض موضوع سوریه را منحرف و از خط اصلی خارج می‌کند.

وی تصریح کرد: آنچه که مسلم این است این قطعنامه باعث افزایش تنش خواهد شد و بحران سوریه را به منطقه گسترش خواهد داد و صلح و ثبات منطقه را به مخاطره می اندازد.

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه قطعنامه‌ای را علیه دولت سوریه به تصویب رساند که پیش نویس این قطعنامه توسط عربستان سعودی و با حمایت دیگر کشورهای عربی ارائه شده بود که با 133 رای موافق و 12 رای مخالف و 31 رای ممتنع به تصویب رسید.

سفیر چین در سازمان ملل در ادامه گفت: چین با همه انواع تروریسم مخالفت است و آن را محکوم می‌کند اما وی تاکید کرد که موضوع سوریه باید از طریق سیاسی حل و فصل شود و راه حل نظامی هیچ جایگاهی در بحران سوریه ندارد.

وی تصریح کرد که تحمیل یک راه حل از خارج از سوریه هیچ کمکی به حل بحران این کشور نمی‌کند و چین با هرگونه تغییر رژیم در سوریه مخالف است.

نماینده چین همچنین از کنار رفتن "کوفی عنان" فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه شدیدا ابراز تاسف کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها