کد خبر: ۷۰۹۹
زمان انتشار: ۱۰:۱۴     ۰۹ آذر ۱۳۸۹
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،دهها خبرنگار داخلی و خارجی در این نشست حضور یافته‌اند تا سؤالات خود را با دکتر احمدی‌نژاد در میان بگذارند.

جهان به سمت نظمی متعالی در حال حرکت است
رییس‌جمهوری اسلامی ایران در سخنان مقدماتی خود ویژگی‌های نظم جدید را در کرامت بخشیدن به انسان‌ها، حقوق برابر و شکست انحصار قدرت‌طلبان و زورمداران جهانی می‌داند و می‌گوید: جهان به سمت نظمی متعالی در حال حرکت است.
رییس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخلاف تبلیغات وسیع استکبار جهانی، تهران در مسیر توسعه مناسبات بین المللی و گسترش نفوذ و تاثیر خود در منطقه و جهان قرار دارد،گفت: در ادبیات و نظام سلطه مفاهیم و واژه‌ها از معانی متفاوتی برخوردار شده است وقتی می گویند ایران را منزوی کردند یعنی خودشان منزوی شدند. وقتی مدعی میشوند در جایی دیکتاتوری هست یعنی آزادی کامل وجود دارد. دمکراسی است یعنی استبداد است همه این نمونه ها در همین منطقه و در دنیا مشاهده می شود.
ایران کشور قدرتمند است و هیچ کس نمی تواندآن را در مدیریت جهانی نادیده بگیرد
دکتر احمدی‌نژاد افزود: ایران یک کشور قدرتمند است و هیچ کس نمی تواند ایران را در مدیریت جهانی نادیده بگیرد و به همین‌خاطر به قدرت‌های بزرگ توصیه می‌کنیم در صف ملتها قرار بگیرند. ملت ایران، دوست همه کشورهاست. در هفت ماه گذشته مبادلات اروپایی ها با ایران حداقل 14 درصد اضافه شده است.
رییس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات اخیر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تصریح او در نداشتن انحراف در فعالیت هسته‌ای ایران و اشاره به طرح مدالیته که کارشناسان آن را شاخصی از نگرش مثبت مدیر کل نسبت به همکاری ایران با آژانس می‌دانند و همچنین برخی اظهارات دوپهلو آمانو اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره با آژانس تعامل سازنده داشته است ولی متاسفانه این نهاد بین المللی زیر فشار سیاسی اربابان قدرت و ثروت قرار دارد به طوری که به ناحق مواضعی را اتخاذ کرده و می کند. اما باید بدانید هنوز به طور کامل حقایق بیان نشده است، اما همین یک قدم را هم مثبت ارزیابی می کنیم و امیدواریم آژانس از زیر فشار استکبار خارج شود.
رییس جمهور ادامه داد: البته در گزاش مدیر کل آ‍ژانس بین المللی اشکالات فراوانی وجود دارد، از جمله اینکه مشخصات و اطلاعات هسته‌ای ایران را منتشر کرده است که خلاف قوانین بین المللی است.
اسنادی که آمریکایی ها منتشر می‌کنند فاقد ارزش قانونی و به یک جنگ روانی شبیه است
رییس جمهور با اشاره به اینکه اطلاعات هسته ای ایران با اهداف سیاسی و به‌طور منظم و برنامه‌ریزی شده منتشر می‌شود گفت: آمریکایی ‌ها اسنادی را منتشر می‌کنند و بر اساس آن قضاوت می‌کنند که بیشتر به یک جنگ روانی شبیه و البته فاقد ارزش حقوقی است و مطمئنا اثر سیاسی خاصی هم نخواهد داشت.امروز ملت‌ها بیدار شده‌اند و اینگونه اقدامات تاثیری در مناسبات جهانی ندارد .
هدفمند کردن یارانه‌ها بخش بزرگی از اهداف دولت است
رییس‌جمهور در ادامه این نشست خبری در خصوص هدفمند کردن یارانه‌ها و زمان اجرای آن گفت: هدفمند کردن یارانه‌ها یک بخش بزرگی از اهداف دولت است که بهره‌وری را بالا می‌برد و تولید از لحاظ کیفی و کمی ارتقا پیدا خواهد کرد. با اجرای این برنامه اتلاف منابع نخواهیم داشت و به ثروت ملی اضافه خواهد شد و یک گام بلند به سمت عدالت است .
دکتر احمدی نژاد افزود: معنای دیگر اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها این است که موانع از پیش روی حرکت پرشتاب سازندگی مردم برداشته شده و قطار سازندگی در ریل صحیح خودش به سمت مقصد قرار گیرد.
دکتر احمدی نژاد در پاسخ به یک خبر نگار ژاپنی که درباره جایگزین شدن شرکت‌های چینی به جای ژاپنی در بخش نفت و انرژی سئوال کرد، گفت: این را باید از ژاپنی ها بپرسید در ایران هر کس حضور داشته باشد از ظرفیت های آن استفاده خواهد شد .قبول داریم فشارهای سنگینی به ژاپنی ها وارد می شود اما وقت آن رسیده است که در برابر فشارهای غیرقانونی بایستند و مطمئن باشند مشکلی پیش نمی‌آید؛ آمریکا کاری نمی‌تواند بکند آنها اگر بخواهند کاری بکنند اقتصاد خودشان را درست می‌کنند.
رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره اقدامات سازمان یافته عده ای برا ی آسیب زدن به قانون هدفمند کردن یارانه ها ، گفت: دولت هوشمندانه در اجرایی قانون هدفمند کردن یارانه ها جلو می رود. هدف اصلی حداکثر کردن منافع طرح برا ی مردم ، اقتصاد و هبستگی ملی است . خوشبختانه تا امروز کسانی که بدنبال آسیب زدن به طرح و ایجاد فته بودند، ناکام مانده و نتوانسته اند کاری انجام دهند و امروز هم نمی توانند.
درباره زمان و مکان برگزاری مذاکرات با 1+5 درحال گفت و گو هستیم
رییس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فرانسه درباره زمان و مکان مذاکرات ایران با 1+ 5 و اینکه حقوق مسلم ایران چیست اظهارداشت: در اساسنامه آژانس و معاهده NPT به روشنی حقوق اعضا بیان شده که یکی از آنها حق بهره مندی از چرخه غنی سازی و تولید سوخت است یکی دیگر این است که آنچه در قانون مقرر شده قابل مذاکره نیست .درباره زمان مذاکرات دو پیشنهاد داده بودیم که یکی از آنها پذیرفته شده واز نظر ما مشکل ندارد و درخصوص مکان مذاکره هم درحال گفت و گو هستند و مشکلی وجود ندارد.
امیدوارم نشست های اخیر اصولگرایان به وحدت هر چه عمیق تر ، گسترده تر و پرثمر تر ملت ایران بینجامد
دکتر احمدی نژاد درپاسخ به سوالی درباره نشست اخیر بااصولگرایان و دستاوردهای این نشست گفت:ما همیشه بین همه ملت و همه کسانی که دلشان برای کشور می سوزد، دعوت کننده به وحدت بودیم و اگر جلساتی برگزار می شود در همین راستا بوده است و امیدوارم همه همکاری کنند این وحدت هر روز عمیق تر ، گسترده تر و پرثمر تر شود.
رییس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار لوس آنجلس تایمز درباره مبنی بر نگرانی برخی گروه های لبنانی از نقش و نفوذ جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در سفر اخیر به لبنان همه گروه های سیاسی به استقبال هیات ایرانی آمدند و با هم جلسه داشتیم و همگی از دخالت آمریکا و غربی ها ناراحت و شکایت داشتند . دولتهای غربی اصرار دارند که بین گروههای مختلف لبنان تفرقه بیندازند و امروز گروه های لبنانی هوشمندانه در جهت عزت و پیشرفت لبنان تلاش می کنند .
دکتر احمدی نژاد درباره استقلال بانک مرکزی و حذف دولت از ترکیب اعضای این بانک براساس مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی،اظهار داشت: با تذکر قانون اساسی این ماده به کمیسیون تلفیق برگشت و اصلاح خواهد شد.
رییس‌جمهور برخی نظرات مبنی بر اینکه استقلال بانک مرکزی متعلق به بخش خصوصی و خارج از حاکمیت است. دیدگاهی نادرست دانست و افزود: شاید در یک یا دو کشور سرمایه‌داری دنیا ترکیب و هیات امنای بانک مرکزی به‌گونه‌ای چیده می‌شود که سرمایه‌داران بر آن حاکم باشند و منافع آنها را تامین کنند در حالیکه ایران نه نظام سرمایه‌داری و نه نظام سرمایه‌داران است بلکه نظامی مردمی است و دولت نماینده ملت است و رییس‌جمهور با آرای ملت برگزیده می‌شود.
وی افزود: تا قبل از دولت نهم همه دولت‌های قبلی به بانک مرکزی بدهکار شدند و میزان بدهی‌های روندی صعودی پیدا کرد اما از ابتدای دولت نهم این روند نزولی و در حال کاهش است و دولت وضعیت بانک مرکزی را بهبود بخشید.
دولت‌های غربی و رژیم صهیونیستی در ترورهای تهران دست داشتند
دکتر احمدی نژاد در ادامه نشست خبری با رسانه های داخلی و خارجی و در پاسخ به سوالی در مورد اینکه رییس سازمان امنیتی انگلیس چندی پیش گفته بود، برای توقف برنامه هسته ای ایران باید به یکسری از اقدامات امنیتی و اطلاعاتی دست زد، آیا این موضوع ارتباطی با ترورهای صبح امروز تهران دارد یا نه ،گفت: در تروری که متاسفانه اتفاق افتاد بدون تردید، دولت های غربی و رژیم صهیونیستی دست دارند.
رییس‌جمهور تصریح کرد : مسئولین امنیتی کشور هر چه زودتر باید عوامل ترور را شناسایی و به مردم معرفی کنند، باید در واژه هایی که آنها به کار می برند، دقت کرد وقتی آنها می گویند باید به سمت بحث های امنیتی برویم، معنایش همین اتفاقاتی است که می افتد اما بدانند، در حال اشتباه هستند.
رییس جمهوری تاکید کرد: آنها نمی توانند حرکت ملت ایران را متوقف کنند و همه این مسائل به حساب آنها نوشته خواهد شد و در آینده نزدیکی که حساب کشی خواهد شد، بدانند که پرونده آنها بسیار بسیار سنگین است.
تشریح افق آینده ورزش کشور در هفته آینده
رییس جمهور در پاسخ به پرسش در خصوص عملکرد کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی گوانگجو گفت: دستاوردهای اخیر ورزش ایران حاصل کار همه دست‌اندرکاران ورزش بخصوص کسانی است که در دولت نهم در زیرساخت‌ها ورزش ایران کار کرده‌اند.
دکتر احمدی‌نژاد افزود: مسئولان سازمان تربیت بدنی، کمیته ملی المپیک، هیات‌های ورزشی و فدراسیون‌ها در کسب این نتایج خوب نقش داشته‌اند.
رییس‌جمهور گفت: مدیریت سعیدلو نیز باعث شد هماهنگی خوبی بین بخش‌های مختلف بوجود آید و ورزش کشور در بازی‌های آسیایی نتیجه خوبی کسب کند.
دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: اولین هفته آینده در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران بازی‌های آسیایی، مأموریت‌ها، برنامه‌ها و اهداف آینده ورزش کشور مطرح خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها