کد خبر: ۷۰۷۳۵
زمان انتشار: ۱۵:۳۵     ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
دبيرکل فدراسيون فوتبال کشورمان با قانوني خواندن صدور حکم حسين عسگري براي تصدي پست رياست دپارتمان داوري فدراسيون، بحث کاهش سهميه ايران به 1+1 را گمانه‌‌زني‌‎هاي داخلي و غيرمستند عنوان کرد.
مهر، نشست هماهنگي مسئولان فدراسيون فوتبال روز دوشنبه در دفتر دبيرکل فدراسيون با حضور محمدنبي، بهروان، کاظمي، محمدي، حسيني، کسرايي و سهيل مهدي برگزار شد که در اين جلسه مصوب شد براي هر يک از باشگاه‌هايي که در بازديد نهايي بازرسان کنفدراسيون فوتبال آسيا موجب کسر امتياز نمايندگان ايران شوند، مطابق مصوبه هيات رئيسه فدراسيون فوتبال مجوز حرفه‌اي صادر نشود.

*رسيدگي به الزامات مدنظر AFC در اولويت کاري فدراسيون

مهدي محمد نبي در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد اين نشست ضمن بيان مطلب فوق گفت: طبق اطلاعات قبلي باشگاه‌ها و بازرسي مکرري که توسط نمايندگان سازمان ليگ از باشگاه‌ها انجام شده و براساس تفاهم‌نامه‌اي که فدراسيون با اتحاديه فوتبال داشته است، رسيدگي به الزامات مدنظر AFC در اولويت کاري فدراسيون قرار دارد.


*تاکيد به باشگاه‌ها براي اجراي الزامات AFC

وي افزود: نزديک به يک سال است تاکيدها و مکاتبات زيادي با باشگاه‌ها از سوي فدراسيون صورت گفته و تاکيد شده است که الزامات AFC را در باشگاه‌هاي خود اجرا کنند تا بتوانيم با ارائه مدارک مستند که براي کنفدراسيون فوتبال آسيا ارسال مي‌شود، در جهت حرفه‌اي شدن باشگاه‌ها اقدامات لازم صورت گيرد.


*نيمه دوم شهريورماه زمان حضور بازرسان AFC در ايران

دبيرکل فدراسيون فوتبال با تقدير از اقدامات خوب و همکاري برخي از باشگاه‌ها که در اين خصوص همکاري خوبي با سازمان ليگ داشته‌اند، افزود: نمايندگان و بازرسان AFC نيمه دوم شهريورماه به ايران مي‌آيند و پس از بازديد و بازرسي از باشگاه‌ها، گزارش‌هاي خود را به کميته حرفه‌اي آسيا ارائه مي‌کنند اما مشکلات برخي از باشگاه‌ها همچنان پابرجاست.


*آخرين راهنمايي‌ها به باشگاه‌ها

وي افزود: در جلسه روز دوشنبه تصميم گيري شد هيات ويژه‌اي مرکب از نمايندگان فدراسيون فوتبال، سازمان ليگ و اتحاديه باشگاه‌هاي کشور به تمامي باشگاه‌ها مراجعه حضوري داشته باشند و آخرين راهنمايي‌ها را به آنها ارائه کنند تا در بازديد نهايي بازرسان AFC بتوانيم نظر مثبت کميته صدور مجوز حرفه‌اي را کسب کنيم.


*اتمام حجت با باشگاه‌ها

نبي در پاسخ به اين پرسش که چه برخوردي با باشگاه متخلف صورت مي‌گيرد؟، افزود: اين بحث در هيات رئيسه مطرح شد و بنده نيز در خردادماه نامه رسمي به باشگاه‌ها ارسال کرد‌ه‌ام، با باشگاه‌ها اتمام حجت شده است و قطعا باشگاه‌هايي که نتوانند امکانات لازم را فراهم کنند و موجب کسر امتياز از ليگ فوتبال ايران شوند، گزارش آنها به هيات رئيسه ارائه خواهد شد.


*صادر نشدن مجوز حرفه‌اي باشگاه‌هاي متخلف و حذف از ليگ برتر

وي در اين خصوص اضافه کرد: باشگاهي که امتياز منفي را براي ليگ حرفه اي ايران ايجاد کنند، قطعا برايش مجوز حرفه‌اي صادر نمي‌شود. باشگاهي هم که مجوز حرفه‌اي دريافت نکند، در هر رده‌‎اي از جدول که باشند، فصل آينده ديگر جايي در ليگ برتر نخواهند داشت.


 *متولي فوتبال تمام اقدامات لازم را انجام داد

دبيرکل فدراسيون فوتبال مبناي اقدامات فدراسيون فوتبال در اين زمينه را گزارش AFC دانست و افزود: هيات رسيدگي در سال اخير بازديد و مکاتبات لازم را با باشگاه‌ها انجام داده است، حضوري مراجعه داشته و کارگاه‌هاي آموزشي هم براي باشگاه‌ها جهت رفع مشکلات‌شان برگزار کرده است. اين نشان مي‌دهد متولي فوتبال تمام اقدامات لازم را در اين مورد انجام داده و در اين فرصت باقيمانده مجددا هيات ويژه اعزام مي‌شود تا بار ديگر بر رفع مشکلات باشگاه‌ها تاکيد شود.


*سهميه 1+1 تنها گمانه‌زني داخلي است

وي در مورد بحث کاهش سهميه ايران به 1+1 اظهار داشت: اين مسائل همگي گمانه‌زني‌‎هاي داخلي است زيرا هنوز گزارشي تهيه نشده است. وقتي هنوز بازرسان به ايران نيامده‌اند و گزارشي ارائه نکرده‌اند، گمانه زني داخلي بوده و مستند نيست.


*ابلاغ قانوني حکم عسگري

نبي در بخش ديگري از اين گفتگو در مورد ابلاغ حکم حسين عسگري به عنوان رئيس دپارتمان داوري که خيلي‌ها آن را بر خلاف قوانين مي‌دانند، تاکيد کرد: اساسا هيچ مشکلي در اين خصوص وجود ندارد، ابلاغ آقاي عسگري کاملا قانوني است. ما از ايشان به شدت حمايت مي‌کنيم زيرا از سرمايه‌هاي ملي هستند.


*اميدواري به حل مشکلات ورزشگاه اکباتان

وي در مورد بحث ميزباني مسابقات قهرماني نوجوانان آسيا و مشکلاتي که ورزشگاه اکباتان براي ميزباني دارد، اظهار داشت: مسئولان ورزشگاه اکباتان کار را آغاز کرده‌اند و اميدواريم هرچه زودتر مشکلات را برطرف کنند. ما پيگير اين مسئله هستيم که بخشي از آن تامين منابع مالي است و در صحبتي که با آقاي کفاشيان صورت گرفتيم، راه حلي را در مورد تامين منابع مالي اتخاذ خواهيم کرد.


*کارهاي بزرگ فدراسيون عامل کسب ميزباني است

نبي ادامه داد: در اين سال‌ها کارهاي بزرگي در فدراسيون انجام شده که يکي از آنها کسب ميزباني‌هاي مختلف بوده است. اين نقطه قوت فدراسيون بوده و عملکرد مثبت ما در اين زمينه باعث شده است AFC بر خلاف گذشته که ميزباني مسابقات مهم را به کشورهاي حوزه حاشيه خليج فارس اعطا مي‌کرد، اين بار چنين ميزباني مهمي را به ايران واگذار کند.


*حمايت وزارت ورزش براي تامين منابع مالي

وي همچنين خاطرنشان کرد: اميدوارم با حمايتي که از سوي وزارت ورزش و جوانان در تامين منابع مالي اين ميزباني خواهيم شد که اهميت ويژه‌اي در ميزباني هرچه بهتر دارد، بتوانيم به نحواحسن مسابقات فوتبال قهرماني نوجوانان آسيا را برگزار کنيم.


*رضايت AFC از مراسم قر‌عه‌کشي مسابقات فوتبال قهرماني نوجوانان آسيا

نبي با بيان اين مسئله افزود: البته به همين منظور از يک سال پيش ستادي تشکيل داديم که علاوه بر جلسات داخل فدراسيون با مسئولان AFC  نشست‌هاي مختلفي براي انجام هرچه بهتر اين مسابقات داده است. همچنين در اين راستا قرعه کشي مسابقات قهرماني نوجوانان آسيا به بهترين شکل در تهران انجام شد و مورد رضايت مسئولان AFC قرار گرفت،


*بستر مناسب براي کسب ميزباني‌هاي بزرگ‌تر

وي تاکيد کرد: قطعا با حمايتي که از سوي سازمان‌ها و ارگان‌هاي مختلف خواهيم داشت، مي‌توانيم بستر را به گونه‌‎اي آماده کنيم تا در کسب ميزباني‌هاي بزرگ‌تر در آينده شانس خوبي داشته باشيم.


*حق تيم‌هاي نوجوانان و جوانان است که نتيجه بگيرند

دبيرکل فدراسيون فوتبال در پايان در مورد وضعيت تيم‌هاي نوجوانان و جوانان کشورمان گفت: به نظرم سال‌ها روي اين دو تيم کار شده و حق‌شان اين است که نتيجه بگيرند، البته توکل‌مان به خداست و اميدواريم اين دو تيم در مسابقات پيش رو به موفقيت دست يابند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها