کد خبر: ۷۰۶۹۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
موضع استانداری مازندران در مقابل انتقادات از وضعیت حجاب
علیرغم وضعیت نامناسب اجتماعی- اخلاقی سواحل مازندران، گویا مسئولین استان همچنان عزمی برای حل این معضل ندارند.
به گزارش «ندای انقلاب»، شروع فصل گرم سال بهانه ای شده برای هنجارشکنان اجتماعی که با رفتار و پوشش خود امنیت اجتماعی- اخلاقی جامعه را خدشه دار کنند. موضوعی که با انتقادات تند و تیز مردمی و برخوردهای ارشادی نیروی انتظامی در سالهای اخیر مواجه بوده است.
اما به نظر می رسد همچنان برخی مسئولان نسبت به اهمیت موضوع حجاب و عفاف واقف نیستند.
چراکه پس از انتقادات امام جمعه بابل در نماز جمعه این شهر مبنی بر اینکه « وضع برخی سواحل مازندران از سواحل مدیترانه نیز بدتر است و نباید اجازه داد افراد در کنار سواحل بخشی از احکام الهی را تعطیل کنند.» و نیز توصیه های امام جمعه قائم شهر خطاب به مسئولان شهری مبنی بر اینکه « همانطوري كه براي جشن نيمه شعبان فضا سازي شاد و محيط معنوي حاكم مي شود با عكس،فيلم ،پوستر،نقاشي براي عفاف و حجاب نيز بايد گام هاي مثبتي برداشت.» برخی مسئولان استانداری مازنداران نسبت به این اظهارات واکنش نشان داده اند.
ابراهیمی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران، با اعلام اینکه سواحل دریا مازندران را شبیه سواحل مدیترانه نمی داند مدعی«اشاعه مفاهیم معنوی در سواحل با برپایی نماز جمعه و ...» شد و تاکید کرد: «این نوع اقدامات بيانگر عزم قاطع مسئولان طرحهاي دريا براي اشاعه مفاهيم معنوي در سواحل دانست.»
البته آقای معاون که ظاهرا خود نیز مراجعاتی به سواحل استان داشته و از نزدیک با موضوع مواجه بوده به طوریکه ادامه می دهد: تاكنون هيچ يك از مراجع مسئول در استان در زمينه اسفناك بودن وضعيت فرهنگي در نوار ساحلي مازندران گزارش رسمي ارائه نكرده اند، البته اين به معناي وجود نقصان در برخي مناطق با توجه به وسعت زياد آن نيست.
به نظر می رسد برخی مسئولان اجرایی بدلیل تبلیغات مسموم رسانه ای به این باور رسیده اند که هر نقدی که گفته می شود هدفی جز تخریب و انکار آنان ندارد. لذا از همان اول تهاجمی برخورد کرده و بدنبال تخطئه نقاد و موضوع نقد بر می آیند حتی اگر خود نیز بر آن واقف باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها