کد خبر: ۷۰۴۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۰۷ آذر ۱۳۸۹
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: از نظر ما موسوی و کروبی سران فتنه هستند و در شکل‌گیری آن نقش اساسی داشتند. اما برخی از خواص مانند هاشمی و خاتمی که سکوت کردند و مواضع شفاف و قابل قبولی در رابطه با حوادث بعد از انتخابات نگرفتند، خواص مردود شده هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، محمدرضا باهنر در نشست خبری صبح امروز ضمن تقدیر از ورزشکاران برای افتخار آفرینی در میدان ورزش چین، گفت: نکته تأسف بار در تهران، مسأله آلودگی هواست که البته دولت و دستگاه های اجرایی برای برطرف شدن این مشکل، تلاش های زیادی انجام داده اند. عمده این مسأله به خودروها باز می گردد و به نظر می رسد دولت باید در گردنه ها و بحران ها تشخیص درست داده و گاهی اوقات با استقبال از یک سری از هزینه ها، از هزینه های دیگر جلوگیری کند.

وی افزود: برای آلودگی هوا باید یک فکر اساسی شود. تنظیم کارهای صنعتی و کنترل ناوگان حمل و نقل درون شهری از تصمیمات مهمی است که حداقل در زمستان ها باید مورد توجه قرار گیرد و مجلس نیز در این باره همراه دولت است و اگر نیازی به تصویب قانون باشد، اجرا خواهد کرد.

باهنر درباره فعالیت های انتخاباتی و شائبه زودهنگام بودن این فعالیت ها، بیان کرد: در رابطه با انتخابات، یک معضل وجود داشت و این بود که ظرف 30 سال گذشته هر سال یک انتخابات برگزار شده و انتخابات پس لرزه و پیش لرزه هایی دارد که معمولا بقیه دستگاه های اجرایی به صورت ملموس و غیرملموس تحت تأثیر قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه به همین منظور دفعات انتخابات را کم کردیم، اظهار داشت: اکنون به جای هر یک‌سال یک انتخابات، هر 2 سال 2 انتخابات برگزار می شود و بر این اساس انتخابات مجلس و شوراها و انتخابات ریاست جمهوری و خبرگان همزمان برگزار می شود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ضمن تأکید بر اینکه قبول می کنیم در این شرایط فضای کشور همیشه یک فضای انتخاباتی است، اظهار داشت: این به نفع کشور نیست و از طرف دیگر احزاب به جز انتخابات کار دیگری ندارند. بحث این است که دستگاه های حکومتی وارد این مسأله نشوند.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس در رابطه با وحدت اصولگرایان نیز گفت: اصولگرایان به این دلیل که رقبا فعالیت را آغاز کرده اند، مشغول فعالیت هستند. البته این اقدامات صرفا مربوط به انتخابات مجلس نهم نیست.

به گفته باهنر پس از فتنه سال گذشته که خسارت های زیادی وارد و سران فتنه ظلم بزرگی را به انقلاب کردند که البته باعث بالا رفتن بصیرت مردم نیز شد، زمینه  اقدامات رسمی و قانونی انتخاباتی به هم ریخته شد. یک مجموعه اصلاح‌طلب، اقدامات هنجارشکنی انجام دادند که باید در این باره تکلیفشان را برای آینده کشور روشن کنند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در رابطه با اینکه چه کسانی سران فتنه هستند، تصریح کرد: از نظر ما موسوی و کروبی سران فتنه هستند و در شکل‌گیری آن نقش اساسی داشتند. اما برخی از خواص مانند هاشمی و خاتمی که سکوت کردند و مواضع شفاف و قابل قبولی در رابطه با حوادث بعد از انتخابات ارائه، نکردند خواص مردود شده هستند.

وی تأکید کرد: اصلاح طلبی، می تواند مواضع درستی داشته و در چارچوب قانون اساسی فعال باشد، اما باید مرز خود را با سران فتنه روشن و اعلام برائت کند.باهنر با اشاره به اینکه اصولگرایان نیز به دلایل مختلف قبیله ای، عاطفی ،اجرایی و... اختلافاتی دارند، تصریح کرد: مسوولان تأثیرگزار جناح اصولگرا باید به دنبال اصلی – فرعی کردن مسایل فردی باشند که اختلافات باقی نماند که البته جامعتین نیز در این راه تلاش می کنند و جبهه پیروان خط امام و رهبری و جامعه مهندسین نیز اقداماتی صورت داده اند. از طرفی رییس جمهور نیز از افراد تأثیرگزار در جبهه اصولگرایی دعوتی داشته که البته این اقدام ادامه پیدا نمی کند؛ اما به وحدت و همگرایی اصول‌گرایان کمک می کند.

وی همچنین تصریح کرد: اختلافات باید روشن شود و معلوم باشد که اختلاف در بخش اصول‌گرایی اصلی نیست و بسیاری از آنها فرعی است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره ارایه لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس گفت: بودجه سال 90 دولت باید در آذر ماه به مجلس ارایه شود که دولت می گوید در انتظار تصویب قانون برنامه پنجم است. البته گمان می کنیم دولت با توجه به فضای حاکم برنامه، منعی برای تدوین بودجه سال 90 ندارد و به هر حال امیداریم اگر تاخیری در ارایه بودجه بود، مانند سال گذشته نباشد و تا اوایل دی ماه لایحه به مجلس بیاید.

باهنر همچنین درباره برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: برای برنامه پنجم ورودی به اجرای برنامه چهارم کردیم که مشخص شد 60 درصد از برنامه چهارم اجرا و یا اجرای آن آغاز شده است و 30 تا 40 درصد از مصوبات نیز فرصت اجرا پیدا نکردند. در برنامه پنجم تلاش کردیم از بحث جامعیت خارج و برنامه را مسأله محور کنیم.

نماینده مجلس درباره شایعاتی که مبنی بر کاندیداتوری وی برای انتخابات ریاست جمهوری و رقابت با مشایی وجود دارد، گفت: این مسأله بیشتر به طنز شبیه است. اگر قرار است کاندیدا باشم، چرا باید رقیب مشایی باشم. من به هیچ وجه این قصد را ندارم و فکر می کنم در این موضوع شگردی از طرف بعضی ها است که می خواهند هجمه ای را آغاز کنند.

وی درباره پرونده مهدی هاشمی و نامه ای که به قوه قضاییه ارسال شده نیز خاطرنشان کرد: مقامات رسمی گفته اند نامه بدون امضای رسمی بوده و در اصل نامه شبهه وجود دارد.

باهنر ادامه داد: در رابطه با مسأله اتهامات هاشمی نیز باید دادگاه تکلیف را روشن کند. اینکه متهمی برای شرکت در دادگاه شرط بگذارد، قانون باید تکلیف شرط و شروط را معلوم کند و طبیعی است که از مقامات و قوه قضاییه انتظاری جز برخورد قانونی وجود ندارد.

وی همچنین تأکید کرد: اینکه حکمی صادر شده یا نه نیز در هر صورت روال طبیعی مسأله است که اگر بنا به پیگیری باشد، هاشمی باید خود را تسلیم قوه قضاییه کند. به مصلحت او و خانواده هاشمی این است که ایشان تسلیم شود و به عنوان یک چهره فراری در خارج زندگی نکند.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره مذاکرات کارگروه مجلس با دولت اظهار داشت: در کارگروه مجلس و دولت اشکالات و گرفتاری هایی که داشتیم را مطرح کردیم که مشکل حل شود، البته راهکارهای قانونی وجود دارد، اما بحث ما این است که اگر رییس جمهور نخواهد یک قانون را اجرا کند، هر چند از نظر ما تخلف است، اما نباید تبدیل به سؤال و عدم کفایت رییس جمهور شود، چرا که این اقدامات به مصلحت کشور نیست.

وی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم وزرا به وظایف خود عمل کنند. در هیچ زمانی وزیری نیست که در مجلس مخالف نداشته باشد، اما حساسیت مردم در استیضاح بالاست و حتی با یک استیضاح ممکن است کار وزارتخانه برای 20 روز تعطیل شود. در هر حالت استیضاح مانند اقدام به طلاق است و هر چند که حلال است، اما حتما باید زمانی اتفاق بیفتد که هیچ راه دیگری وجود نداشته باشد.

باهنر درباره نقش قوا در هدفمندی یارانه ها خاطرنشان کرد: هدفمند شدن یارانه ها کار خطیری است و هر کس که به این اقدام تن می دهد، باید مورد قدردانی قرار گرفته و به هر نحوی یاری شود. این کمک باید هم در قالب حمایت از کارهای دولت و نیز یادآوری در جامع نگری قانون باشد.

وی ادامه داد: مجلس همواره اعلام کرده که در اجرای قانون هر کمکی که نیاز باشد به دولت می کند و حتی حاضریم یک گروه مشورتی اجرایی از نمایندگان برای یاری رسانی به دولت معرفی کنیم. نمایندگان با همه اقشار کشور در ارتباطند و می توان از این ظرفیت بسیار خوب برای منعکس کردن نیازهای مردم استفاده کرد. قوه قضاییه نیز باید برای آسیب ها و کارشکنی ها کمک کند و ما امیدواریم علی رغم سختی ها این قانون به نتیجه مطلوبی برسد.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان در رابطه با تلاش «علی مطهری» برای سوال از رییس جمهور در صحن علنی با تاکید بر اینکه فراکسیون اصولگرایان این تصمیم را نگرفته و این اقدام شخصی است، گفت: سوال از رییس جمهور، مقوله ای است که در قانون اساسی مطرح شده و هر چند که در طول 30 سال گذشته اتفاق نیفتاده اما مسأله مهمی نیست که قرار باشد در هیچ زمانی اتفاق نیفتد.

وی افزود: ما هم فکر می کنیم اکنون زمان مناسبی نیست و از مطهری خواهش می کنیم که فعلا این اقدام را متوقف کند.

وی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر انتقادات صدا و سیما از بی انضباطی نمایندگان در صحن علنی، گفت: گلایه ای از صدا و سیما داریم؛ در این باره که تلاش می کند مجلس را تنبل و بی انضباط نشان دهد و این در حالی است که ما در این مقطع در کمیسیون تلفیق بیش از 200 ساعت کار فشرده انجام داده و مجلس نزدیک به یک ماه است که هر روز حداقل 6 تا 8 ساعت جلسه علنی داشته و بعضی روزها کار را از ساعت 6 صبح آغاز کرده است.

باهنر خطاب به ضرغامی گفت: خود آقای ضرغامی اگر بتواند 6 ساعت روی یک صندلی بنشیند ما از او تشکر می کنیم. بعضی می گویند صدا و سیما از جای دیگری از مجلس ناراحت است و اینگونه جبران می کند که بنده این طور فکر نمی کنم و امیدوارم این روند تغییر کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۵ - ۰۷ آذر ۱۳۸۹
۰
۰
اين عبدل چاخان (باهنر) خود يكي از سران فتنه است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها