کد خبر: ۷۰۲۰۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۰۹ مرداد ۱۳۹۱

سال گذشته عقیلی و مجیدی و خلعتبری روزگاری نه چندان موفق را در این شیخ نشین حاشیه خلیج فارس سپری کردند و حالا تیموریان و عقیلی تنها ایرانی های حاضر در لیگ قطر محسوب می شوند. گویا پژمان منتظری هم پیش از فصل، پیشنهاد داشت و نرفت.

این روزها و در آستانه آغاز مسابقات هفته سوم لیگ برتر موج پیشنهادات قطری ها به سوی فوتبال ایران سرازیر شده است! عجب! مجتبی جباری، سید مهدی رحمتی، حتی پژمان منتظری و حالا فریدون زندی مدعی هستند پیشنهاداتی دارند از تیم های باشگاهی قطر!

چه جالب! در روزهایی که جواد نکونام هافبک اوساسونا و کاپیتان تیم ملی ایران به هر دری زد نتوانست برای خودش تیمی در قطر یا امارات دست و پا کند، جالب توجه است که این همه پیشنهاد رنگارنگ به سایر بازیکنان ایرانی می رسد!

در مورد این داستان پیشنهاد تیم های قطری تحلیل های مختلفی ارائه می شود که در یک جمع بندی کلی می توان آن ها را در دو محور مورد بررسی قرار داد؛

اول ـ پیشنهاد واقعی یا شانتاژ خبری؟

سوال؛ منبع خبری این پیشنهادها چیست؟ دعوتنامه باشگاه های خواهان؟ سران باشگاه های متبوع بازیکنان ایرانی؟ اعلام خبر رسمی؟ نخیر هیچ کدام از این ها نیست. منبع همه این (فعلا) شایعات «شبکه الکاس» قطر است و تازه این دست اخبار فقط در سایت این شبکه منعکس می شود.

سوال؛ مبنای خبر منتشر شده در سایت الکاس چیست؟ مبنا؟ مبنا نمی خواهد! مدیر برنامه می خواهد. کافیست کمی دقیق شویم در پیشنهاد رسیده به همه بازیکنان مدعی بازی در قطر. بله، رد پای یک نفر را می بینیم. فتح الله زاده مدیرعامل استقلال تلویحا اشاره ای به این کارگزار گویا رسمی داشته است.

دست و پا کردن تیم در لیگ نه چندان معتبر قطر برای بازیکنانی در سطح جباری قطعا کار سختی نیست اما با توجه به این که قاعده کار رعایت نشده و نمی شود، مساله مشکوک به نظر می رسد.  

سوال؛ چرا فقط بازیکنان استقلال از این دست پیشنهادات دارند؟ خب، می بینیم که پاسخ در سوال پر مطرح شده مستتر است! چرا فقط بازیکنان استقلال و چرا نفراتی که چندان رابطه خوبی هم با قلعه نویی ندارند از باشگاه های قطری پیشنهاد دریافت می کنند؟

سوال؛ این دلال (کارگزار) گویا رسمی چرا برای مجیدی که بی تیم مانده، پیشنهادی نمی گیرد از قطری ها؟ برای سید جلال حسینی، علی کریمی، محرم نوید کیا، احسان حاج صفی و خیلی های دیگر؟

دوم ـ تئوری توطئه یا توهم توطئه؟

عده ای غلط انداز هم نقش «شوت» را بازی می کنند در این شانتاژ خبری! معتقدند قطری ها با این اقدام قصد دارند نفرات زبده تیم ملی را جذب و آن ها را ضعیف و حتی مصدوم کنند تا تیم ملی ایران در رقابت با قطر نتواند راهی جام جهانی 2014 برزیل شود.

این قدر خنده دار است این حرف که قیمت مرغ با شنیدنش سقوط آزاد می کند! این مساله بیشتر از این که تئوری توطئه باشد، توهم توطئه است اما مطرح کردنش این ظرافت ژورنالیستی را دارد که در حقیقت تایید اخبار منتشره در مورد پیشنهاد تیم های قطری است.  بیشتر هم از سوی منابعی مطرح می شود که خود منعکس کننده اخبار پیشنهادهای جعلی تیم های قطری در ایران هستند و مدیونید اگر فکر کنید ارتباطی با دلال نامبرده دارند!

این وسط عده ای هم قصد گل آلود کردن آب را دارند، یعنی با مبنا قرار دادن رابطه خوب دلال مربوطه با باشگاه پرسپولیس این پیشنهادها را نقشه ای می دانند از سوی رقیب برای تضعیف استقلال که باز این هم نه پذیرفتنی است و نه باور کردنی.

در هر حال وقتی قلعه نویی و باشگاه استقلال تا این حد روی این قضیه حساس شده اند، می توان چنین استنباط کرد که یک خبرهایی هست اما این که این خبرها چرا فقط در باشگاه استقلال تولید می شود سوالی کلیدی است.

* جمشید محبی

 

منبع:ایپنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها