کد خبر: ۷۰۱۴
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۰۶ آذر ۱۳۸۹
حاج منصورارضی در گردهمایی هیئات مذهبی گفت :این فتنه گری ها امتداد و ثمره مطالب مطرح شده در ۸ سال پیش است که در دولت اصلاحات زده می شد . اگر آن موقع می گفتند که تقلید کار حیوانات است امروز هم می گویند در مساجد برای سینه زنی برای اباعبدالله (ع) برهنه نشوید .
 
به گزارش رجانیوز، حاج منصور ارضی در گردهمایی نخبگان هیئات مذهبی که روز گذشته در مهدیه تهران برگزار شد مطالبی را بیان کرد که به شرح ذیل می باشد :
 
ــ صوت جلسه را به گونه ایی تنظیم کنید که به همه جای جلسه بصورت واضح و کافی صدا برسد . این یکی از وظایف مداحان است که افراد مرتبط با صوت جلسه را هدایت کند .
 
ــ وظیفه هر ذاکر و نوکری است که آمادگی روحی و روانی برای اداره جلسه داشته باشد . قبل از جلسه از اذکاری مانند ۱۰۰ مرتبه یا حلیم ، ۱۰۵ مرتبه یا دافع البلایا و . . . غافل نشوید .
 

ــ به منبری و سخنران جلسه احترام بگذارید و از ابتدای سخنرانی در جلسه حضور داشته باشید .

ــ نکته بسیار مهم اینکه اصالت در سبک و سیاق را رعایت کنید . افراد محدود وقلیلی که انگشت شمار هستند این ظلم را نسبت به مجالس اهل البیت (ع) می کنند و بعضی افراد مریض نیز فقط اینها را می بینند و منجر به آن می شود که مرکز رسیدگی به امور مساجد آن بیانیه خجالت آور را می دهد و به مجالس اهل البیت توهین می کند و باعث اختلاف افکنی در مجالس می شود که همان خواست دشمن است . این همان فتنه ای است که بارها تذکر داده ام که مجلس روضه را هدف قرار داده است .

ــ یک روز به پرچم ها روز دیگر به علم  ها و روز دیگر به بیرون آمدن دسته جات و. . . ایراد می گیرند و در نهایت منجر به آن اتفاقی می شود که سال گذشته در روز عاشورا اتفاق افتاد .

ــ این فتنه گری ها امتداد و ثمره مطالب مطرح شده در ۸ سال پیش است که در دولت اصلاحات زده می شد . اگر آن موقع می گفتند که تقلید کار حیوانات است امروز هم می گویند در مساجد برای سینه زنی برای اباعبدالله (ع) برهنه نشوید .
 

ــ سبک سیاق سنتی را رعایت کنید و در کنارش از شوری که همراه باشعور و معرف شناخت اهل البیت (ع) غافل نشوید .

ــ شما باید برای ورود به محرم برای خود برنامه داشته باشید و خلوت کنید و از خود اهل البیت مدد بگیرید تا در مراسمات دچار اشتباه نشوید .

ــ ما درباره مطالبات مقام معظم رهبری وظیفه داریم .

ــ فتنه گران در آموزش و پرورش و صداو سیما رخنه کرده اند و تفکرات امثال شزیعتی و سروش و مهاجرانی و. . . را اجرایی می کنند و برای دانش آموزان کتاب مینویسند بزرگان من جمله آیه الله جوادی آملی بارها تذکر داده اند که در کتب آموزشی دین از علم جداست و این همان سکولاریسم است که درحال ترویج است . در صداو سیما روزانه ۵ برنامه مخصوص کودکان است که ۴ برنامه آن رقاصی است . ما باید کار اساسی کنیم و باید به مرحله ایی برسیم که دانش آموزی که در مدرسه مداح است و ذاکری می کند ، تاثیر گزار ترین فرد در مدرسه باشد .

ــ در صداو سیما آنقدر که به هنرمندان و هنرپیشگان توجه می شود به ذاکرین توجه نمی شود . با توجه به مداحان وذاکرین به ترویج راه و معارف اهل البیت (ع) کمک کنیم .

ــ حماسه حسینی ایرادات مقاتل راگرفته و خود مقتل نیست . مثل جریان تازه داماد بودن حضرت قاسم (ع) .مقاتل ابن مقرم ، مقتل الحسین ، لهوف و . . . مقاتل کاملی هستند که باید مطالعه شود . این سخنان که مطرح می شود به مجالس و این راه ضربه میزند .
 

ــ اگر یقین پیدا کردید که عزاداری در مساجد منجر به درگیری و اختلافات می شود که همانا خواست دشمن است ، در حسینیه ها عزاداری کنید .
 
ــ مسئولین هیئات نسبت به حواشی و ترکیب دسته جات وظیفه دارند . مانند حضور خانم های بد حجاب در اطراف دسته جات و . . .

ــ ذاکرین در ایام مسلمیه در حرم سید الکریم (ع) از زمان محدودی که در اختیار دارند در جهت روضه خوانی وشناساندن حضرت مسلم (ع)  به مردم استفاده کنند .

ــ مراقب باشید دستی که برای امام حسین سینه می زند در جای دیگری مرتکب گناه نشود . چشم ، زبان  و. . . هم به همین گونه .

ــ شعر ها را هدفمند انتخاب کنید.

ــ دشمن در صدد ضربه زدن به هیئات است چون از آنها ضربه خورده است .

ــ شما جوانید و باید اشعار را از حفظ بخوانید تا تاثیر گزار تر باشد .

ــ مطالعه داشته باشد . اکثر ذاکرین قدیمی دروس حوزوی می خواندند و از روایات بسیار کمک می گرفتند .

ــ دشمن منتظر است تا ببیند ما در روز ۹ دی چه می کنیم . باید دسته جات سینه زنی را بیاوریم تا همه بفهمند ما عزادار بی حرمتی به اربابمان هستیم .

ــ یکی از شاخص های نوکری  و ذاکری ، رازداری مردم است .

ــ حضرت آقا فرمودند بسیجی هستید مبارکتان باشد سعی کنید بسیجی بمانید . این سخن برای ما اینگونه است که نوکر و ذاکر اهل البیت (ع) هستیم مبارکمان باشد ، باید سعی کنیم نوکر و ذاکر بمانیم و از آن مراقبت کنیم .

ــ شما شاخص هستید . نباید باغفلتهایی مانند رفتن به قهوه خانه ها و … جهت منحرف رانشان دهید .با رعایت کردن سر و وضع ظاهری خود به مجالس اهل البیت احترام بگذارید .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها