کد خبر: ۶۹۹۹۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
با ارائه الگوی عملیاتی پیوست فرهنگی؛
در بخش سوم که به چگونگی تنظیم و مطالعه در پیوست فرهنگی اختصاص پیدا کرده به طور عملیلتی مراحل و گام های پیشنهادی برای تحقق این امر ارائه شده است که یکی، رویکردی ابداعی و اقتراحی داردو دیگری مبتنی بر مطالعات جامعه شناسی کاربردی و پارادایم "اتا" تنظیم شده که امکان بررسی تطبیقی را نیز به خواننده محترم می دهد.
کتاب مجموعه آثار پیرامون پیوست فرهنگی به کوشش سید مجید امامی با عنوان پیوست فرهنگیalt از مفهوم تا روش از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) منتشر گردید.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی فرهنگستان علوم اسلامی قم، این کتاب که متشکل از مجموعه آثاری از آقایان حجت السلام دکترعبدالعلی رضایی، دکتر کیومرث اشتریان، دکتر حسن بنیانیان، دکتر حسین زاهد زاهدانی، دکتر وحید خاشعی و دکتر محمد فاضلی می باشد به کوشش دکتر سید مجید امامی در سه بخش ادبیات نظری پیوست فرهنگی در رشته های علوم اجتماعی، چهارچوب وفهومی و ضرورت پیوست فرهنگی، چگونگی تنظیم و تحقق پیوست فرهنگی تنظیم گردیده است.

فصل هفتم در بخش سوم این کتاب که به "الگوی عملیاتی پیوست فرهنگی«محتوا، سازمان و برنامه»" اختصاص دارد توسط حجت الاسلام دکتر عبدالعلی رضایی (عضو هیئت علمی و معاون پژوهشی فرهنگستان علوم اسلامی قم) نگاشته شده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:
این اثر در سه بخش سازماندهی شده است. در بخش نخست که حاوی سه فصل کوتاه است؛ با توجه به مطالعات اجتماعی خصوصاً مباحثی که به مداخلات رسمی و غیر رسمی در جامعه و تغییر جامعه متاثر از این مداخلات نظر افکنده اند، فحص و تقریری ارائه گشته است تا عقبه های احتمالی پیوست فرهنگی در علوم اجتماعی مورد توجه خواننده قرار گیرد و البته این فحص، به معنای قضاوت کتاب در این خصوص که پیوست فرهنگی ادامه این عقبه اهست یا نیست نمی باشد.

در بخش دوم که به چهار چوب مفهومی و تبیین ضرورت پیوست فرهنگی اختصاص دارد؛ در سه فصل سعی شده تعریف مفهومی و عملیاتی  ارائه  و روش مطالعه در تاثیرات فرهنگی نیز کالد شکافی شود.

در بخش سوم که به چگونگی تنظیم و مطالعه در پیوست فرهنگی اختصاص پیدا کرده  به طور عملیلتی مراحل و گام های پیشنهادی برای تحقق این امر ارائه شده  است که یکی، رویکردی ابداعی و اقتراحی داردو دیگری مبتنی بر مطالعات جامعه شناسی کاربردی و پارادایم "اتا" تنظیم شده که امکان بررسی تطبیقی را نیز به خواننده محترم می دهد.

در پایان مقدمه این کتاب از موسسه پیوست نگاری فرهنگی (دکتر حسن بنیانیان) و نویسندگان فصول این کتاب آقایان حجت الاسلام دکتر عبدالعلی رضایی، دکتر کیومرث اشتریان و دکتر محمد فاضلی تشکر و قدردانی گردیده است.

این اثر در 272 صفحه  در قطع رقعی با تیراژ 1500 نسخه از سوی انتشارات و معاونت پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) با قیمت 5500 تومان منتشر و در فروشگاه اینترنتی ketabesadig.ir قابل تهیه می باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها