کد خبر: ۶۹۹۲۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
نمایندگان مجلس با فوری بررسی شدن طرح اصلاح قانون بودجه 91 موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی آن، کمک به موسسات طبق جدول شماره 12 در قبال خرید خدمت انجام می‌شود.
فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه با یک فوریت طرح الحاق یک بند به ماده واحده قانونی بودجه 1391 کل کشور موافقت کردند.

وکلای ملت با 188 رای موافق، 19 رای مخالف و 11 رای ممتنع از 259 نماینده حاضر در جلسه، به یک فوریت این طرح رای مثبت دادند.

خانه ملتی‌ها در ابتدا با 171 رای موافق، 33 رای مخالف و 20 رای ممتنع از 259 نماینده حاضر در جلسه با فوریت طرح مذکور مخالفت کرده بودند.

در صورت تصویب نهایی این طرح، جدول شماره 12 قانون بودجه 91 اصلاح می‌شود.

در این جدول مقرر شده مبلغ 750 میلیارد تومان تحت عنوان 157 ردیف به برخی موسسات کمک‌هایی انجام شود.

مجلس باید بر کمک‌ 750 میلیاردی دولت به مؤسسات غیردولتی نظارت کند

مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز‌ یکشنبه طی سخنانی به عنوان طراح طرح الحاق یک بند به ماده واحده قانونی بودجه 91 اظهار داشت: در بودجه 91 جدولی تحت عنوان جدول شماره 12 وجود دارد که در این جدول کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی انجام می‌شود و این جدول حدود 157 ردیف عناوین کمک به موسسات بنیادها و تشکیلات دارد که هیچ گونه بررسی بعد از اهدای اعتبارات صروت نمی‌گیرد تا مشخص شود این اعتبارات در کجا هزینه می‌شود.

وی در ادامه به بیان برخی از این عناوین در جدول شماره 12 پرداخت و یادآور شد: در این جدول عناوینی مانند بنیاد مولانا، بنیاد شمس و مولانا، دانشگاه عدالت، بنیاد سعدی، دانشگاه چشم‌انداز پارس، کانون فرهنگی ورزشی سردار شهید حاجی بابایی، موسسه باغ نجات و ... وجود دارد.

کوچک‌زاده گفت: مجموع این 157 ردیف، کمکی در حدود 750 میلیارد تومان از دولت دریافت می‌کنند. 

نماینده تهران در خانه ملت تاکید کرد: ما هیچ مخالفتی با کمک به موسسات غیر‌دولتی تحت برخی از شرایط نداریم اما با این پرسش پاسخ داده شود که چرا بحث تجدید‌نظر در بودجه 91 مطرح شده است. این موسسات می‌توانند پس از دریافت اعتبارات مذکور آنها را صرف سفر به اروپا و عتبات عالیات کنند.

وی اضافه کرد: ما مخالف کمک نیستیم اما مجلس باید بر این کمک‌ها نظارت داشته باشد و بهتر است این اعتبارات در قالب خرید خدمت از اشخاص انجام شود.

مهدی کوچک‌زاده در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: باید به این پرسش پاسخ داد که این 157 مورد چگونه انتخاب و گزینش شدند؟ چرا باید مسجد فلان حوزه انتخابیه اعتباراتی در قالب جدول شماره 12 بودجه 91 دریافت کند اما مساجد دیگر حوزه‌های انتخابیه نگیرند.

این نماینده مجلس در خاتمه گفت: این پول‌ها هم اکنون در حال هزینه شدن است، از این رو بهتر است هرچه سریعتر دو فوریت این طرح به تصویب برسد و این کمک‌ها در قالب خرید خدمت انجام شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها