کد خبر: ۶۹۸۱۲
زمان انتشار: ۰۰:۰۳     ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
به گزارش پایگاه 598، بسیج دانشجویی دانشگاه های تبریز در اقدامی هماهنگ طی نامه ای سرگشاده در خصوص فشارهای اقتصادی اخیر و الزام توجه بیش از پیش یه اقتصاد مقاومتی خطاب به نمایندگان مجلس این گونه نوشته اند:

امام خامنه ای ( مد ظله العالی) :

«سیاست استکباری، زمین زدن ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی از راه اقتصاد است»
«به نظر صاحبنظران، امروز در این برهه از زمان، مسئله اقتصادى از همه مسائل کشور فوریت و اولویت بیشترى دارد. ما باید بتوانیم قدرت نظام اسلامى را در زمینه حل مشکلات اقتصادى به همه دنیا نشان دهیم؛ الگو را بر سر دست بگیریم تا ملتها بتوانند ببینند که یک ملت در سایه اسلام و با تعالیم اسلام چگونه می تواند پیشرفت کند.»


نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

نگاهی به بیانات و سخنان مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای ( مد ظله العالی ) در چند سال اخیر و بویژه در ماههای گذشته، نشان از تقابل جدی نظام اسلامی با استکبار جهانی در عرصه اقتصاد دارد و اینگونه به نظر می رسد که دشمن امروز وضعیت اقتصادی کشور را به عنوان پاشنه آشیل نظام اسلامی مورد هدف قرار داده است. گرچه با توجه به اراده الهی و همچنین آگاهی و بیداری رهبر فرهیخته و ملت هوشیارمان این موضوع نیز به سرنوشت تمام اقدامات خصمانه قبلی غرب و استکبار جهانی مبتلا خواهد شد ولی با توجه به اهمیت قضیه و نقش اساسی مجلس شورای اسلامی در چگونگی گذر از این جنگ اقتصادی نکاتی عرض می شود:

- در حالی که کشورهای منطقه درگیر بیداری اسلامی می باشند و ملت های مسلمان این کشورها نیز به دنبال مدل های جایگزین سیاسی برای اداره جامعه شان هستند و صد البته که بین تفکرات لیبرال و لائیک و ملی گرا، بسیاری از اذهان به سمت جمهوری اسلامی جلب شده است،استکبار جهانی سعی دارد با بازتاب واژگونه مسائل ایران، بر ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی در اداره جامعه تاکید کند تا مبادا مردم مسلمان این کشورها به سمت مدل های حکومت اسلامی حرکت کنند. آیا بروز نارضایتی اقتصادی در طبقاتی از مردم عزیزمان نمی تواند دستاویزی برای دشمنان نظام اسلامی قرار بگیرد؟ آیا دولت مردان و نمایندگان مجلس متوجه جایگاه و مسئولیت خطیر خود در این برهه حساس تاریخی هستند؟

- اتخاذ سیاست‌های اقتصادی لیبرال سرمایه‌داری که اقتصاد کشور را به دست سرمایه داران و ثروتمندان سپرده است با مرور زمان عدالت را از صحنه جامعه به حاشیه رانده و موجبات سوء استفاده از ثروت های انباشته شده توسط سرمایه داران را بدنبال خواهد داشت. نابسامانی های اخیر در قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم من جمله نان، لبنیات،گوشت و ... و گرانی عمومی با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان از مصادیق همین امر است. آنچه که امروز در اذهان مطرح می شود این است که این مساله بدلیل اثرات تحریم های اقتصادی غرب می باشد. ولی با توجه به بررسی دقیق تحریم ها وعدم وابستگی اقتصاد کشورمان به اقتصاد جهانی و همچنین قابل پیش بینی بودن ابعاد تحریم ها، در واقع این امر از تبعات نظام اقتصادی لیبرال و نشان از سوء تدبیر و مدیریت ناصحیح دولت، به عنوان قوه مجریه دارد. چرا باید مردم عزیزمان که همواره پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی بوده اند فشار سهل انگاری های برخی مسئولین و زیاده خواهی سرمایه داران را تحمل کنند؟ چرا باید تعدادی ازطبقات مستضعف و محروم جامعه که به فرموده حضرت امام خمینی (ره) «این پایین شهری ها و پا برهنه ها، این ها ولی نعمت ما ها هستند» بعد از گذشت 33 سال از انقلاب اسلامی به دلیل غفلت شما مسئولین و اتخاذ سیاستهای غیر اسلامی با فقر و گرانی ها دست به گریبان باشند؟ با توجه به جایگاه قانون گذاری و نظارتی مجلس، شما خادمان مردم چه اقدامات موثری را در راستای اصلاح امر انجام داده اید؟

- در حالی که دولتمردان در دام عملکردگرایی در عرصه اقتصاد افتاده اند و بسیاری از اقدامات اقتصادی دولت به دلیل سیاست های غلط نتیجه عکس در بازار داشته است تا جایی که حتی مراجع عظام تقلید نیز به عرصه ورود کرده اند، نمایندگان مجلس چه اقدامات عملیاتی را انجام داده اند؟ البته سخنوری کاری است سهل و آسان ولی آنچه که از شما نمایندگان مردم انتظار می رود اقدامات عملی و اثر گذار است.
- روشنگری و بیان واقعیت ها، یکی از وظایف نمایندگان مجلس می باشد. اگر به گفته رییس مجلس وضعیت فعلی اقتصاد کشور دراثر تحریم ها نمی باشد، چرا نمایندگان عوامل ایجاد این مشکلات را به مردم معرفی و با آنان برخورد نمی کنند؟
- چرا در مدت اخیر، بیشتر شاهد سکوت نمایندگان هستیم؟ متاسفانه این سکوت در مقابل نابسامانی های اقتصادی را در اواخر مجلس هشتم و جابجایی قیمت ارز و سکه نیز شاهد بودیم. این رویکرد مجلس در موارد مشابه، شائبه هایی را ایجاد کرده است و می طلبد که نمایندگان برای نشان دادن سلامت و تقوای خود این رویه را تغییر دهند.
- آیا نمایندگان مجلس در این وضعیت معیشتی مردم، در بین طبقات محروم جامعه هستند یا به فکر تصویب هزینه های چند صد میلیونی دفاتر و ایاب و ذهاب و مسکنشان؟

در پایان ضمن یادآوری آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی و خون هزاران شهیدی که جانشان را فدای اسلام و میهن اسلامیمان کردند و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای ( حفظه ا... ) و وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصرح در قانون اساسی، اقدامات موثر مجلس در قانون گذاری و نظارت بر عرصه اقتصادی کشور را از شما خادمان ملت خواستاریم.

والعاقبه للمتقین


بسج دانشجویی دانشگاه تبریز
بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت معلم شهید مدنی (ره)
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تبریز
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۹ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
بالاخره حرف گرایی خوبه یه عملکرد گرایی اگه دولت عملکرد گراست و مجلسیان حرف گرا پس به چه چیز شما نقد کردید م نفهمیدیم البته می فهمم که این گیجی که همه ی ما را در بر گرفته ناشی از همان دستان جنایتکاریه که در سال 88 امنیت ما را نشانه رفت و حالا با نشانه رفتن اقتصاد امنیت و موجودیت ما را یکجا نشانه رفته است و آنچنان حسابشده عمل کرده که دولت از خودش می خورد اما نمی داند از کجا می خورد!!!
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۸ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
دانشجویان عزیز مجلس و دولت را کمک و ترغیب کنید به برنامه ریزی دراز مدت تولید ملی برای کلیه مایحتاج.
تولید همه محصولات کشاورزی و دامپروری که کار اصلی نیاکان ما بود و صادرات هم داشتیم .
ولی متاسفانه دولت حاضر نیست از کشاورز داخلی گندم بخرد چون فرقه انحرافی چسبیده به دولت فعلا تصمیم گیر اصلی است نه مجلس و دولت !!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها