کد خبر: ۶۹۷۶۳
زمان انتشار: ۱۷:۴۸     ۰۷ مرداد ۱۳۹۱

در بودجه عمومي كشور هيچ رقمي براي باشگاه هاي پرسپوليس و استقلال پيش بيني نشده است.

به گزارش الف، مديرعامل باشگاه پرسپوليس در برنامه هفته گذشته 90 اعلام كرد با حضور در كميسيون تلفيق موفق شده نظر مثبت نمايندگان را به اختصاص 12 ميليارد تومان از بودجه سال 91 براي هر يك از باشگاه هاي پرسپوليس و استقلال جلب كند.
 
يكي از اعضاي كميسيون تلفيق بودجه با تكذيب ادعاي رويانيان توضيح داد: امسال در بودجه عمومي كشور رديفي براي باشگاه هاي پرسپوليس و استقلال درنظر گرفته نشد. آنچه اتفاق افتاد اين بود كه اين دو باشگاه به عنوان شركتهاي جديدا شناسايي شده دولتي محسوب و براي آنها در پيوست بودجه در رديفهاي شركتهاي دولتي بودجه در نظر گرفته شده است.
 
وي افزود اتفاقا شركتهاي فرهنگي ورزشي پيروزي و استقلال كه با رديفهاي 295390 و 295400 در پيوست قانون بودجه نامشان آمده، در فهرست شركتهاي سود ده قرار گرفته اند و به اين ترتيب وزارت ورزش و جوانان نمي تواند به بهانه كمك زيان؛ به آنها مبلغي پرداخت كند. ضمن اينكه قانون برنامه پنجم صريحا و قويا پرداخت هرگونه وجهی از محل بودجه کل کشور به ورزش حرفه ای را ممنوع كرده است.
 
اين عضو كميسيون تلفيق ادامه داد مديراني كه با ولخرجي هاي ميلياردي خود از بيت المال، باعث رنجش مردم تحت فشار هاي معيشتي شده اند، حتي از اصول اوليه قانون بودجه هم اطلاعي ندارند و ظاهرا نمي دانند اختصاص رديف از محل بودجه شركتهاي دولتي به معني اختصاص بودجه عمومي كشور به پرسپوليس نيست بلكه به اين معني است كه مجلس به شركت دولتي پرسپوليس اجازه داده تا در سال91 معادل 6ميليارد تومان درآمد كسب و تحت نظارت قانون محاسبات عمومي، اين مبلغ را هزينه كند. وي افزود بنابر ماده 13قانون برنامه پنجم و تصريح اكيد تبصره ذيل آن، دولت و وزارت ورزش و جوانان هم حق ندارند به اين دو باشگاه كمك مالي كنند و اگر چنين كاري كنند، توسط دادستاني ديوان محاسبات تحت پيگرد قانوني قرار خواهند گرفت.
 
وي افزود ظاهرا آقاي رويانيان كه بخاطر حاتم بخشي هايش با انتقاد افكار عمومي مواجه شده با اين گفته خود مي خواست توپ را به زمين مجلس بيندازد و نمايندگان مجلس را هم در ولخرجي هاي غيرقانوني خود شريك جلوه دهد اما ايشان بايد بداند نمايندگان هم به اين جور ولخرجي ها حساس هستند و اتفاقا روز چهارشنبه جو عمومي مجلس درباره گراني هاي اخير موافق با اصلاح قانون بودجه به جهت صرفه جويي بود. به همين دليل مجلس قطعا با اين قبيل ولخرجي ها و قانون شكني هاي مالي موافق نيست و با آن برخورد خواهد كرد.
 
دوشنبه شب گذشته محمدرويانيان با حضور تلفني در برنامه نود ادعا كرد با حضور در كميسيون تلفيق بودجه، نمايندگان را قانع كرده امسال 12ميليارد تومان به هريك از دوتيم پرسپوليس و استقلال اختصاص دهند. فتح الله زاده مديرعامل استقلال دقايقي بعد در همان برنامه پشت خط آمد و ظاهرا اطلاعات دقيقتري از قانون بودجه داشت چرا كه به رويانيان تذكر داد بودجه 12 میلیاردی برای استقلال و پرسپولیس تصویب نشده حتی همان 6 میلیارد هم تصویب نشده است.
 
در هفته هاي اخير انتشار اخبار حاتم بخشي هاي بي سابقه از محل بيت المال و عقد قراردادهاي ميلياردي به بازيكنان فوتبال با انتقاد شديد افكار عمومي مواجه شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها