کد خبر: ۶۹۷۱۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۰۷ مرداد ۱۳۹۱
نايب رييس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت:‌ بانك مركزي در مورد ادغام بانك‌ها و موسسات مالي سياستگذار است اما بهتر است ادغام‌ها با اختيار صورت گيرد.
روح‌الله بيگي در گفت‌وگو با ايسنا، در مورد تصميم بانك مركزي مبني بر ادغام بانك تات و دو موسسه مالي و اعتباري آتيه و صديقين گفت:‌ بانك مركزي در مورد بانك‌ها و موسسات مالي سياستگذار است و تصميمات آن در جهت ساماندهي وضعيت فعاليت اين موسسات است.

نايب رييس كميسيون اقتصادي ادامه داد: برخي موسسات به صورت قارچ‌وار ايجاد شده‌اند و گاهي فعاليت آنها با سوء استفاده‌هاي مالي هم همراه بوده است. با اين حال بانك مركزي بايد دقت داشته باشد كه تصميم‌گيري‌ها منجر به ضايع شدن حقوق موسسات و سهامداران آنها نشود.

نماينده مردم مياندوآب اظهار كرد: شركت سهامي عام حقوق خودش را در زمينه ادغام دارد اما در هر صورت موسسات بايد در جريان ادغام اختيار داشته باشند تا خودشان انتخاب كنند. اجبار در ادغام موسسات صحيح نيست.

نايب رييس كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به اينكه ادغام بايد با رعايت حق سهامداران صورت گيرد، گفت: هر بانك و موسسه‌اي مشتري‌هاي خاص خودش را دارد و ذي‌نفعان و سهامداران آن هم مشخص هستند. بانك مركزي در اين ميان وظيفه نظارتي دارد و سياستگذاري‌هاي آن بايد با رضايت موسسات درگير انجام شود تا حقي از سهامداران ضايع نشود.

بيگي در پايان پيشنهاد مطرح شدن ادغام بانك تات و دو موسسه مالي و اعتباري سهامي خاص در مجمع عمومي اين بانك را مثبت ارزيابي كرد وگفت:‌ ادغام يا تصميم براي افزايش سرمايه در قالب قانون تجارت مي‌تواند با راي مجمع انجام شود تا رضايت بانك مركزي هم حاصل شود و حقوق سهامداران هم محفوظ بماند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها