کد خبر: ۶۹۶۵۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۰۷ مرداد ۱۳۹۱

«جهاد هم فقط جهاد در ميدان جنگ نيست. هر چيزي كه هم تلاش باشد هم در مقابله با دشمن اين جهاد است. درست توجه بفرماييد: بعضي ممكن است يك كاري را انجام بدهند زحمت هم بكشند بگويند ما داريم جهاد مي كنيم. نه يك شرط جهاد اين است كه در مقابله با دشمن باشد. البته يك وقت در ميدان جنگ مسلحانه است اين جهاد رزمي است. يك وقت در ميدان سياست است اين جهاد سياسي است. يك وقت در ميدان فرهنگ است اين جهاد فرهنگي است. يك وقت در ميدان سازندگي است اين جهاد سازندگي است و البته ميدان‏هاي ديگري هم هست.شرط اول اين است كه تلاش در آن باشد كوشش باشد و شرط دوم اين كه در مقابل دشمن باشد»امام خامنه ای

دلگان ،نقطه آغازین حرکت های جهاد

ایمان عبدالله ازده دانشجوی رشته معارف اسلامی ومدیریت درنوروز سال 89 13همراه با گروه ولی نعمتان دانشگاه امام صادق علیه السلام در شهرستان دلگان استان سیستان و سیستان وبلوچستان کار وفعالیت جهادی خود را اغاز نمود .اماگروه جهادی عبادالرحمن از تابستان سال 90 کار خود را درشهرستان نور آباد لرستان آغاز کرد و سپس در نوروز 91 همراه با قرارگاه شهیدشوشتری در بخش مرکزی شهرستان نیک شهر به خدمت به مردم پرداخت و به امید خدا تا برطرف کردن  اولویت های محرومیت این منطقه انشالله در این منطقه ادامه به کار می دهد.

*ایجاد امید وانگیزه  مهمترین دست آورددر فعالیت های جهادی

**به اعتقاد من برگزاري اردوهاي جهادي تاثيري بسیار خوبی در  محروميت زدايي خواهد داشت .اگر با لطف و عنایت حضرت حق کارهای ما با اخلاص، پشتکار و همراه با برنامه ریزی صحیح صورت پذیرد در کمرنگ شدن محرومیت منطقه هدف بسیار موثر واقع می گردد.ایجاد امید  و انگیزه یکی از مهمترین دستاورد های این گونه فعالیت های جهادی در میان اهالی روستاهای میزبان می باشد.

*تاثیر شایسته جهاد گران بر نسل سومی ها

**ممکن است به علت آشنایی کم با بعضی از مسائل روز( بالاخص در روستاهایی که متوسط سطح سواد در آن ها خیلی کم است) پتانسیل های موجود در این مناطق بر اهالی آن پوشیده بماند در صورتی که دانشجویان رشته های مختلف می توانند این ها را شناسایی کنند و برای استفاده روستاییان از آن ها برنامه ریزی کنند و حضور فعالين جهادي و اقدامات محروميت زدايي در مناطق كم برخوردار در ميان مردم و بويژه نسل جوان تاثیر گذار خواهد بود .

*کسب موفقیت در اشتغالزایی با روحیه بسیجی

**برای اشتغالزایی نیاز به تلاش همه جانبه وهمت بسیار بالایی هستیم .انجام شدن این حرکت های جهادی نیاز به روحیه بسیجی دارد و این روحیه در حرکت های خودجوش بسیار بیشتر به چشم می خورد البته  مسلما دولت و سایر نهاد های انقلاب اسلامی با کمک خویش به امکانات این گروه ها بسیار می افزایند.

*انگیزه ای تمام نشدنی برای کار وتلاش

فرهنگ جهادی در زندگی فردی دیده می شود که ولایتمدار باشد. شخص ولایتمدار بر خود لازم می بیند در انجام اوامر شخص ولی با تلاش زیاد، با اخلاص بالا و...  به انجام وظیفه  پردازد که می توان جمیع این خصوصیات را فرهنگ جهادی معرفی کرد. پس اگر من به ولایتمداری نزدیک تر شدم زندگی من، خواب و خوراک من، درس خواندن من و خلاصه همه زندگی تبدیل می شود به آن چه که امام ما از ما می خواهد و تلاش و زحمت برای تحقق این مهم در این بنده  می تواند فرهنگ و سبک زندگی جهادی  را  نمایان سازد.امام خامنه ای مد ظله العالی می فرمایندهر کس این مشکلات را لمس کند برای کار وتلاش انگیزه های تمام نشدنی پیدا خواهد کرد .و یکی دیگر از اصلی ترین مطالبی که ما در اردوهای جهادی می توانیم به آنها دست پیدا کنیم به دست آوردن همین روحیه جهادی برای جهادی عمل کردن در زندگی شخص، دانشجویی ، کاری و ... می باشد.

لزوم شناسائی منطقه هدف

یکی از اساسی ترین مسائل مهم برای به دست آوردن بهترین نتایج در این اردو ها شناسایی کامل مناطق هدف می باشد تا از طرفی با درک بهتر  از منطقه از همه پتانسیل های آن استفاده کنند و از طرف دیگر دست بر با اولویت ترین کار بگذارند و آن را پیگری کنند و هم چنین آسیب های احتمالی را کم تر کنند. مسلما نیروهای بومی دارای شناخت بیشتری نسبت به منطقه هستند .

*شیرین ترین لحظات زندگی

**لحظات تحویل سال در جمع جهادگران و بهترین برادران را می توان یکی از شیرین ترین دقایق عمر دانست که دعا می کنم خداوند آن را هر ساله نصیب این بنده و سایر دوستان بکند.خداوند در قرآن کریم می فرماید:  ﴿و جاهدوا فی الله حق جهاده﴾ و هم چنین در صفات افرادی که که امید به رحمت الهی دارند ایمان هجرت و جهاد فی سبیل الله را نام می برد. سبک زندگی جهادی  و مومن جهادی بودن آن چیزی است که برای ولایت مدار بودن  - که از شروط حرکت به سمت جامعه مهدوی است- می باشد. انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف عالیه خویش و مقدمه سازی برای حکومت مهدوی نیاز به مکتب جهاد دارد.

*بسیج سازندگی پیرو مکتب جهاد سازندگی

جهاد سازندگی نیز به فرمان ولی خدا و نائب امام زمان حضرت امام خمینی رحمت الله علیه  تشکیل گردید و با روحیه انقلابی و جهادگونه افرادی که بسیاری از آنها توفیق شهادت را یافتند و در نزد پروردگارشان امروز روزی می خورند ادامه پیدا کرد.امروز نیز با فرمان امام خامنه ای مدظله العالی بسیج سازندگی تشکیل شده است که همان اهداف را نیز دنبال می کند والبته بنا به فرمایش امام خامنه ای  باید این حرکت به اهداف عالی انقلاب اسلامی برسد. بسیج سازندگی پیرو مکتب جهاد سازندگی است.این تدوام باعث امید بیشتر مردم مناطق محروم به انقلاب اسلامی، ایجاد روحیه جهادی در بسیاری از جوانان کشورمان شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها