کد خبر: ۶۹۶۲۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۰۷ مرداد ۱۳۹۱
مدير گروه كودك و نوجوان شبكه تهران اعلام كرد: اگر بانك اطلاعاتي ما اجازه دهد، قصد داريم برنامه‌ هايي مانند انيميشن «زهره و زهرا» كه تاثيرگذاري زيادي دارند را بازسازي و پخش كنيم. اين برنامه‌ها در آرشيو موجود است كه اگر وقت گذاشته و پيدا شوند، بازسازي و پخش خواهند شد.
محبوبه سميعي زفرقندي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه انيميشن «زهره و زهرا» به شكل فيلم بوده و سيستم پخش ابتدايي داشته است، افزود: اين انيميشن بايد بازسازي و تبديل مي‌شد تا به لحاظ كيفي قابليت پخش تلويزيوني داشته باشد كه اين كار انجام شد و در 14 مجموعه‌ي هشت دقيقه‌اي در ايام رمضان پخش مي‌شود.

وي درباره‌ي نحوه‌ي بازسازي و علت پخش انيميشن «زهره و زهرا» كه به دهه‌‌ي 60 تلويزيون تعلق دارد، توضيح داد: «زهره و زهرا» يك انيميشن كاملا كودكانه است كه اين ويژگي شايد كمتر در انيميشن‌هاي امروزي ديده شود. يكي ديگر از علت‌هاي انتخاب اين انيميشن موضوع آن بود كه اختصاص به ايام ماه مبارك رمضان داشت و هر قسمت از آن به موضوعي اشاره داشت. همچنين تم داستان بسيار ظريف،‌ لطيف و موسيقي زيبايي داشت كه به همين دليل آن را انتخاب كرديم.

سميعي در ادامه با اعتقاد بر اينكه پخش اينگونه انيميشن‌ها براي جامعه‌اي كه پايبند سنت است باعث مي‌شود خيلي چيزها نميرد، افزود: اين انيميشن ريشه در پيشينه ما دارد و از لحاظ برتري، مخاطب امروز نياز است كه با آن آشنا شود و اين هدف را داشته باشد كه احياي سنت كند. در واقع فضاي اين انيميشن تداعي‌كننده‌ي زندگي ساده‌ي ايراني است كه نسل جديد كمتر با آن آشناست.

مدير گروه كودك و نوجوان شبكه تهران خاطرنشان كرد: اين انيميشن علاوه بر اينكه نكات مثبتي دارد، تعاملي را بين نسل‌هاي قديم و جديد به وجود مي‌آورد به گونه‌اي كه مخاطب كودك و والدين همراه هم به تماشاي آن مي‌نشينند و براي بزرگتر ها هم خاطره‌انگيز است. والدين به صورت آگاهانه مي‌توانند اين انيميشن را به كودكان خود توضيح دهند و اين تعامل به وجود آيد.

وي در بخش ديگري از گفت‌وگوي خود با بيان اينكه در دهه‌ي 60 شبكه‌ها بسيار كم بود و اينگونه نبود كه كودك با 400 كانال سر و كار داشته باشد، خاطرنشان كرد: اين انيميشن بر اساس مقتضيات همان دوره تعريف شده است. قصه‌پردازي كه در آن موقع انجام مي‌شد با توجه به محدوديت‌ها و ساده‌زيستي‌هاي آن زمان بود كه البته هنوز در برخي رگه‌هاي مردم جاري است.

سمعي زفرقندي در پايان از همكاري با طرح قرآني 1446 خبر داد و گفت: در اين همكاري كودكان و خردسالان حافظان قرآن شناسايي مي‌شوند و در برنامه «رنگين كمان» حاضر مي‌شوند و براي بچه‌ها معرفي مي‌شوند.

انيميشن دهه‌ي 60 «زهره و زهرا» پس از بازسازي، روزهاي زوج از برنامه «رنگين كمان» شبكه تهران در ايام رمضان پخش مي‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها