الف به نقل از پایگاه اینترنتی "آمریکن دریم" و "پریزون پلنت" نوشت: برای
نمونه تمام سازمانهای مهم خبری و رسانه ای در آمریکا موافقت کرده اند تا
عملا تمامی نقل و قولها از هر کسی در کمپینهای انتخاباتی باراک اوباما و
میت رامنی را به افراد خاص برای تایید پیش از انتشار بدهند. اگر این افراد
خاص در کمپین اوباما و رامنی نخواهند که نقل و قولی از کمپینهای انتخاباتی
به بیرون درز کند، مردم آمریکا نیز به هیچ وجه این نقل و قولها را
نخواهند شنید. از جمله اهداف این اقدام جلوگیری از انتشار گافها در
کمپینهای انتخاباتی است تا مردم آمریکا متوجه این گافها نشوند.
نکته
مهم این است که این سانسور نقل و قول ها فقط به کمپین های سیاسی منحصر نمی
شود. به بیان دیگر اگر نقل و قول ویژه ای را از مقام فدرالی در روزنامه ای
در آمریکا مشاهده کردید، مطمئن باشید که این نقل و قول از فیلتر فردی خاص
گذشته و تایید شده است.
به نوشته این دو رسانه، این نشانه دیگری
است که اثبات میکند فعالیت رسانه های آزاد و مستقل در آمریکا آنچنان که
تصور میشود چندان جدی نیست و آنچه از جریان رسانه ای در آمریکا برای بیننده
به تصویر کشیده می شود به طور گسترده ای از فیلتر عبور کرده است.
به
گفته "ران راثر"، کنترل بر رسانه های آمریکا بیشتر از گذشته تشدید شده
است. تقریبا 80 درصد رسانه های تحت کنترل چهار موسسه یا شرکت است این در
حالی است که در دهه 80 حدود 50 شرکت کنترل رسانه ها درآمریکا را بر عهده
داشتند. و این در حالی است که کنترل بر اینترنت نیز شدیدتر شده است.