کد خبر: ۶۹۳۹۴
زمان انتشار: ۱۶:۰۴     ۰۵ مرداد ۱۳۹۱
حجت الاسلام ادیب یزدی؛
اين استاد حوزه با بيان اينكه نظر مبارك مقام معظم رهبري اين است كه مشكلات و گرفتاري‌ها را آنقدر بزرگ نكنيم كه مردم از اصول آرمان‌ها منصرف شوند، تصريح كرد: توجه به واقعيت‌هاي تشويق‌كننده مانع از اين مي‌شود كه ما از اصل غافل شويم و بخواهيم آن را فداي فرع بكنيم. قطعاً تلفيق اين دو مي‌تواند كمك شاياني در راه رسيدن به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي داشته باشد.
به گزارش سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598، حجت‌الاسلام والمسلمين اديب يزدي با بيان اينكه در طول 23 سال رهبري پرصلابت، شكوهمند و حكيمانه رهبر عاليقدر انقلاب شاهد رمزگشايي و رازگشايي‌هاي بسياري در ذيل رهنمودهاي حكيمانه ايشان بوده‌ايم، گفت: خصوصاً هرگاه كه بحران‌هاي مختلفي در مقابل نظام پيش مي‌آيد، حضور و رهنمودهاي ايشان كه ناشي از شجاعتشان در صحنه و عرصه دفاع از انقلاب عزيز است بيشتر جلوه‌گري مي‌كند.

اين استاد اخلاق و حوزه با با اشاره به تلفيق آرمانگرايي و واقعيت‌هاي تشويق‌كننده كه مدنظر مقام معظم رهبري است، تصريح كرد: آنچه مسلم مي‌باشد اين است كه حيات انقلاب بسته به آرمان‌هايي است كه توسط امام (ره) براي آن ترسيم شده و رهبر عاليقدر هم آنها را با كمال، جديد و قاطعيت پيگيري مي‌كنند. مسلماً ما بايد به آرمان‌هاي انقلاب به هر قيمتي وفادار بمانيم چرا كه اگر كوچكترين خدشه‌اي در اهداف و غايات انقلاب حاصل شود، انقلاب ما، بي‌ماهيت خواهد شد و ديگر انقلاب اسلامي نخواهد بود بلكه تبديل مي‌شود به يك جوشش و حركت اجتماعي كه در طول تاريخ ممكن است توسط حركت‌هاي ديگر سركوب شود.

وي در گفت‌وگو با ایران با بيان اين‌ نكته كه آرمان‌گرايي در انقلاب اسلامي ايران حرف اول را مي‌زند، خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري نيز بارها به اين اصل اشاره فرمودند و نشان دادند به هيچ وجه از آرمانگرايي انقلاب اسلامي عدول نخواهند كرد و اين خود نشان دهنده صحت انديشه حاكم بر انقلاب و نظام است.

اين استاد حوزه و دانشگاه وجود واقعيت‌هاي موجود در جامعه را در كنار آرمان‌ها و اهداف و غايت انقلاب امري بديهي دانست و افزود: هنر رهبري حكيمانه و جامع همين است كه بر مبناي واقعيت‌ها، آرمان‌ها را تبيين كند. چنانچه اگر واقعيت‌هاي ساري و جاري در زندگي روزمره مردم را درك نكنيم مسلماً زمين خواهيم خورد.

حجت‌الاسلام اديب يزدي با بيان اين‌كه واقعيت‌ها علي الدوام بايد مورد ارزيابي قرار بگيرد، گفت: آن واقعيتي كه همراه با آرمان‌هاست بايد همچنان احيا و زنده نگه داشته شود. وي درخصوص واقعيت‌هاي تشويق‌كننده مدنظر رهبري نيز خاطرنشان كرد: به گونه‌اي بايد رفتار شود كه اميد در مردم اوج بگيرد، سياه‌نمايي نشود، نقاط ضعف پوشيده شود. دست از افشاگري‌هاي نامردانه برداريم. از برخورد نيروهاي وفادار به انقلاب جلوگيري شود و توجه جدي داشته باشيم به امر بسيار مهم وحدت و مردم را همواره بدين سو تشويق و ترغيب نماييم.

اين استاد حوزه با بيان اينكه نظر مبارك مقام معظم رهبري اين است كه مشكلات و گرفتاري‌ها را آنقدر بزرگ نكنيم كه مردم از اصول آرمان‌ها منصرف شوند، تصريح كرد: توجه به واقعيت‌هاي تشويق‌كننده مانع از اين مي‌شود كه ما از اصل غافل شويم و بخواهيم آن را فداي فرع بكنيم. قطعاً تلفيق اين دو مي‌تواند كمك شاياني در راه رسيدن به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي داشته باشد.

حجت‌الاسلام اديب يزدي درخصوص اينكه نگاه رسانه‌ها و شخصيت‌هاي سياسي كشور چه نسبتي با منويات مقام معظم رهبري دارد، گفت: به نظر مي‌آيد كساني كه سياه‌نمايي‌هاي زننده‌اي مي‌كنند و اين همه خدمات و اين همه حركت‌هاي سازنده و اميدواركننده‌اي كه در كشور صورت گرفته را نمي‌بينند، دچار نوعي خودخواهي و كبر سياسي هستند و مي‌خواهند انديشه‌هاي خودشان را به روند تكاملي انقلاب تحميل كنند.

وي با بيان اينكه البته انقلاب و افكار عمومي اين انديشه‌ها را پس مي‌زند، خاطرنشان كرد: نيروهاي وفادار به نظام و انقلاب اسلامي تحمل تحميل انديشه‌هاي واپسگرايانه و انديشه‌هاي كور كه خدمات تشويق‌كننده را نمي‌بينند ندارند و آن را تاب نمي‌آورند. مسلماً باز هم پيروزي در اين عرصه با انقلاب و كساني است كه حتي وقتي مي‌بينند يك درختي در خيابان كاشته شده ذوق مي‌كنند و وقتي مي‌بينند سنگي از جلوي پاي مردم برداشته مي‌شود با همه وجودشان اميدوار مي‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمين اديب يزدي در ادامه افزود: خدماتي كه در اين سال‌ها شاهدش بوده‌ايم، به طور بي‌نظيري كشور را به سمت واقعيت‌هاي تشويق‌كننده سوق داده است. نظر رهبر معظم انقلاب قطعاً همين است كه ما مراتب اميدواري را به بقا و حيات انقلاب در ميان مردم مطرح بكنيم و از انديشه‌هاي غير از آن پرهيز نماييم.

وي در پايان اظهار اميدواري كرد باورمان شود آن عزيزي كه بر قله انقلاب ايستاده مصالح را به مراتب بهتر از كساني كه از يك ديد محدود برخوردار هستند، تشخيص مي‌دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها