کد خبر: ۶۹۲۶۰
زمان انتشار: ۰۵:۰۵     ۰۵ مرداد ۱۳۹۱
سایت گل-

هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر 4/5/91

ورزشگاه فولادشهر- ساعت 22

ذوب‌آهن اصفهان يك - صباي قم 2

گل‌ها: سینا عشوری(52) براي ذوب‌آهن و میلاد نوری (82 و 92) براي صبا

داور: سیدمهدی سیدعلی

کمک‌ها: رسول فروغی- سجاد توری

اخطار: اکبر صادقی(27)، سعید لطفی(61) از صبا- مجتبی بابک (59) از ذوب‌آهن

 

ذوب‌آهن: دارکو بوژویچ – سپهر حیدری –حمید شفاعت –سینا عشوری –محمد صلصالی –اسماعیل فرهادی –محسن مسلمان (مهدي رجب‌زاده- 46)– ابراهیم محمدی –علی گودرزی – مجتبی بابک (صادق بارانی 89)– پیام صادقیان (هوگو ماچادو 73)

سرمربی : رسول کربکندی

 

صباي قم: حامد لک – رامین رضاییان (مهدي مومني-74)– مرتضی کاشی –محمد آرام طبع (سعيد لطفي- 39)–مهدی بدرلو- اکبر صادقی (ايو كرون-58)–میلاد نوری –محسن بیات – فرید کریمی –بهمن طهماسبی –مجید حیدری

سرمربی: یحیی گل محمدی

 

شرح بازی:

اولین مسابقه ذوب‌آهن در فولادشهر با هدایت رسول کربکندی در شرایطی برگزار می‌شود که سفید و سبزپوشان برای جبران شکست تلخ در اولین مصاف خود در شیراز، باید به دیدار صبایی بروند که با انگیزه جوانی بهترین برد را در هفته اول لیگ برابر پیکان به دست آورد. کربکندی مربی باتجربه ذوب‌آهن انگار باخت هفته اول مقابل فجرسپاسی شیراز را به بوته فراموشی سپرده است. وی همچنان حفاظت از چارچوب دروازه تیم خود را به دارکو بوژویچ صربستانی واگذارکرده است.

نيمه اول

ذوبی‌ها به دلیل غيبت دو هافبک طراح و نامدار خود (قاسم حدادی‌فر و مهدی رجب‌زاده) بازی را خیلی محتاط و با طمانینه با سیستم 1-3-2-4 و استفاده از دو هافبک دفاعی يعني محمد صلصالی و سینا عشوری آغاز كردند و چشم به ضدحملات تیم خود دوخته بودند. در عوض شاگردان یحیی گل‌محمدی با دواندن توپ در کلیه مناطق زمین و استفاده از بازی سرعتی تا 15 دقیقه ابتدایی مسابقه حاکم زمین و میدان بودند اما خطری جدی را روی دروازه دارکوویچ تدارک ندیدند.

صبایی‌ها با پاس‌های عمقی به پشت سر مدافعان قصد داشتند تا با شم گلزنی بهمن طهماسبی و میلاد نوری دروازه ذوبی‌ها را باز کنند که توفیقي به دست نياوردند. شاگردان کربکندی بعد از دقیقه بیستم رفته‌رفته خود را باور کردند که در فولادشهر بازی می‌کنند و میزبان این دیدار هستند. به همین منظور با تدارک چند حمله بر روی دروازه حامد لک، زهر حملات خود را نشان دادند.

سفید و سبزپوشان با یک یورش و شوتزنی پیام صادقیان از فاصله حدودا بیست متری که به تیر افقی دروازه صبا نشست خطري جدی روی دروازه صبا ایجاد کردند که از بدشانسی آنان توپ وارد دروازه نشد. بعد از این موقعیت حساس که اندک تماشاگر حاضر در فولادشهر را به وجد آورد بازی دو تیم در میانه زمین محک خورد. نهايتا نیمه اول بدون رد وبدل شدن گل و در یک بازی نه‌چندان باکیفیت به اتمام رسید.

نيمه دوم

کربکندی برای تقویت کمربند خط میانی خود در ابتدای نیمه دوم محسن مسلمان را از بازی بیرون کشید و مهدی رجب‌زاده را به مسابقه فراخواند. ذوبی‌ها خیلی بهتر و روان‌تر نیمه دوم را آغاز کردند و با ارسال‌ها و سانترها از جناحین شاگردان گل‌محمدی را در زمین خود حبس کردند. فشار ذوبی‌ها ادامه یافت تا اینکه سانتر زیبای پیام صادقیان از جناح راست سبب شد سینا عشوری با ضربه سر دروازه حامد لک را باز کند.

بعد از گل، صبای قم تيم خود را جمع و جور کرد و فشار بی حد و حصری را روی دروازه ذوبی‌ها آورد. گل‌محمدی برای اینکه فشار حملات تیمش بر روی دروازه ذوب‌آهن کم نشود با تعویض‌های به موقع این شرایط را مهیا کرد و به خوبی از نیروهای تازه‌نفس خود استفاده کرد که میلاد نوری باز هم مانند مسابقه اول برابر پیکان ناجی تیم صبا شد. وی با دو شوت زیبا از فاصله دور دروازه ذوب‌آهن را گشود تا دومین برد سه امتیازی را این بار در فولادشهر به ارمغان برده باشند.

 

دقایق کلیدی:

19: پاس عمقی مجید حیدری پشت سر مدافعان ذوب‌آهن با فرار بهمن طهماسبی توام شد که دارکوویچ با خروجی مناسب راه گلزنی مهاجم صبا را مسدود کرد.

23: شوت پیام صادقیان از فاصله 20 متری به زیبایی هرچه تمام‌تر به تیرک افقی دروازه صبا نشست.

33: پاس اسماعیل فرهادی به مجتبی بابک رسید و شوت وی به شکل خطرناکی راهی اوت شد.

46 : وقتی اسماعیل فرهادی از جناح چپ پا به فرار گذاشت با سانتری دیدنی پیام صادقیان را صاحب موقعیتی ایده‌آل کرد که وی با بی‌دقتی توپ را به بیرون زد.

70 : باز هم فرار پیام صادقیان از کمند خط دفاعي صبا با سانتر وی می‌رفت که دروازه قمی‌ها را دوباره باز كند که توپ از روی تیر دروازه به بیرون رفت.

75 : شوت سرضرب میلاد نوری را دارکوویچ در آغوش گرفت.

 

شرح گل‌ها:

1-0 ذوب‌آهن: سانتر مواج پیام صادقیان از جناح راست در دهانه دروازه با ضربه سر سینا عشوری در قعر دروازه حامد لک به تور چسبید.

1-1  صبا : ارسال توپ در عمق خط دفاع ذوب‌آهن سبب شد تا توپ ریباند به میلاد نوری برسد که وی با شوتی سهمگین دروازه ذوب‌آهن را باز کرد.

1-2  صبا : شوت کاشته میلاد نوری از فاصله 25 متری به قعر دروازه ذوب‌آهن غلتید.

 

بهترین بازیکن:

میلاد نوری بازیکن شماره 9 صبا با زدن دو گل زیبا نشان داد که چارچوب دروازه را به خوبی می‌شناسد. او در پايان هفته دوم با 4 گل زده در صدر جدول گلزنان نشسته است. البته نمی‌توان از بازی زیبای پیام صادقیان نیز در این دیدار چشم‌پوشی کرد.

 

اتفاق ویژه:

رسول کربکندی با بیرون کشیدن پیام صادقیان که از بهترین بازیکنان ذوب‌آهن بود و همچنین محسن مسلمان در نیمه دوم به نوعی تیمش را فلج کرد تا صبایی‌ها با تیزچنگی و فرصت‌طلبی سوار بازی شوند و مسابقه باخته خود را با برد پشت سر بگذارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها