کد خبر: ۶۹۲۲۸
زمان انتشار: ۱۷:۳۳     ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
وزير مسكن و شهرسازي با اشاره به اينكه تهرانسر اولين سايت مسكن مهر در تهران است، گفت: همزمان با ميلاد امام حسن مجتبي (ع) اطلاع رساني در مورد ثبت‌نام آغاز شده و همزمان با عيد فطر ثبت‌نام براي مسكن مهر آغاز مي‌شود.
خبرگزاري دانشجو ، مهندس علي نيكزاد پيش از ظهر امروز در حاشيه نشست هيئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد آماده شدن سالن اجلاس براي برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد گفت: اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد شهريور ماه امسال به رياست جمهوري اسلامي ايران برگزار مي شود.

وزير مسكن و شهرسازي افزود: 15 بهمن سال 1390 ساختمان اجلاس به ما تحويل داده شد تا بتوانيم يك پاويون مناسب در فرودگاه مهرآباد و يكي در فرودگاه امام‌خميني (ره) ايجاد كنيم تا 142 هيئت پنج نفره را پوشش دهيم؛ همچنين يك ساختمان تشريفات و پاركينگي مشابه آنچه در نمايشگاه بين‌المللي بود و نيز ساختمان خدمات را آماده كنيم.

وي گفت: اين ساختمان‌ها بالغ بر 200 هزارمترمربع است كه در مدت زمان كوتاه شش ماه و 15 روز موظف به آماده‌سازي آن هستيم؛ هم ماه مبارك رمضان و هم تعطيلات نوروز را در اين بازه زماني در  اختيار داشتيم، از اين رو همكاران ما به طور شبانه‌روزي و در چند شيفت اين كار را انجام مي‌دهند كه انشاالله اين ساختمان براي عيد فطر آماده مي شود و در اختيار مسئولان برگزاري اين اجلاس قرار مي گيرد.
 
نيكزاد با اشاره به اينكه تقريباً كار شبانه‌روزي در همه ساختمان‌هايي كه اشاره كردم، انجام شده و رئيس جمهور در باب تامين هزينه پشتيباني لازم را انجام داده ‌است، گفت: انشاالله عيد فطر اين ساختمان‌ها را تحويل مي‌دهيم؛ چرا كه اجلاس دوم تا سوم شهريور ماه آغاز شده و تا ششم شهريور در محل سالن اجلاس و ساختمان‌هايي كه در جنب آن ساخته‌ايم، برگزار خواهد شد.

اين عضو دولت درباره تغييرات تازه در ناوگان هوايي گفت: سال گذشته 12 فروند و در چهار ماه گذشته دو فروند خریداری کردیم و به خريد تعداد قابل توجهي هواپيما كه عمدتاً هم هواپيماي صفر بوده است، روي آورده‌ايم.

وي با اشاره به اينكه عمر ناوگان ما بالغ بر 22 سال است، در حالي كه معمولاً در دنيا عمر ناوگان زير 10 سال است، افزود: «ياتا» اقدامات غيرانساني و ناجوانمردانه‌اي با شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي و ماهان انجام داد، در حالي كه صنعت هواپيمايي بايد در خدمت مردم براي جابه‌جايي باشد و هيچ مبحث نظامي در آن دخيل نباشد، با اين وجود ما پرقدرت‌تر از گذشته كار را پيش مي‌بريم و فرودگاه‌ها و پروازهايمان برقرار است.

وي درباره افزايش بي‌رويه كرايه مسكن و نقش اساسي مسكن مهر در اين زمينه و نيز برنامه‌هاي لازم براي انبوه سازي مسكن مهر در اين خصوص گفت: سرشماري سال 90 كه اخيراً منتشر شد، نشان مي‌دهد كه دولت در سال 85 با يك ميليون و 600 هزار كسري واحد مسكوني، طرح مسكن را بر عهده گرفت؛ در اين آمار آمده عنوان شده كه تعداد خانوار در كشور به 21 ميليون و 200 هزار رسيده و تعداد مسكوني كه در حال حاضر موجود مي باشد، 20 واحد است.

وزير مسكن و شهرسازي عنوان كرد: برخي رسانه‌ها به اين آمار انتقاد كردند، در حالي كه سرشماري سال 90 نشان داده كه يك ميليون و 666 هزار و 327 واحد مسكوني خالي در كشور داريم؛ يعني اگر تعداد واحد مسكوني موجود كه 20 ميليون است را با يك ميليون و 600 هزار جمع كنيم، يك ميليون و 600 هزار واحد مسكوني داريم و 21 ميليون و 200 هزار خانوار در كشور.

نيكزاد ادامه داد: از اين يك ميليون و 666 هزار واحد مسكوني، 327 هزار واحد در تهران است.

وي به افتتاح مسكن مهر اشاره كرد و گفت: اين افتتاح كه وعده آن را به مردم داده بوديم، انجام شد و تعدادي از اين واحدها هم آماده است و بعد از ماه مبارك رمضان افتتاح مي شود.

اين عضو دولت گفت: ثبت نام در پرديس انجام گرفته و به واجدين شرايط اعلام شده كه مبالغي را هم واريز كنند؛ خودم به طور هفتگي از اين منطقه بازديد مي كنم.

وزير مسكن و شهرسازي ادامه داد: امسال در شهر جديد پرديس ساخت بالغ بر 80 هزار واحد شروع خواهد شد؛ تسهيلاتي را در اختيار انبوه‌سازان قرار داده‌ايم تا در بافت فرسوده تهران ساخت و ساز انجام دهند، اگر اين تسهيلات به افراد واجد شرايط واگذار شود، بدون معرفي آنها، تسهيلات ويژه تا سقف پنج واحد در اختيار آنها قرار مي‌گيرد؛ اگر انبوه سازان اين تسهيلات را به افراد واجد شرايط واگذار كردند سود مهر از آنها دريافت مي‌كنند و اگر اين واحدها را به طور آزاد فروختند، سود غيرمهر از آنها دريافت مي‌شود.

نيكزاد خاطرنشان كرد: تمام اين اقدامات انجام شده، اما در كنار اينها مجبور شديم تا قبل از ماه مبارك رمضان تعزيراتي اجاره بها را نيز در نظر بگيريم، آنچه كه به من اعلام شده اينكه، بحث اعمال مباحث تعزيراتي متوقف و مبلغ آن كاهش يافته است، ولي در كنار اين، قول ساخت مسكن مهر در تهران را به مردم داده بوديم كه اين كار را در بخش‌هاي مختلف انجام داده‌ايم.

اين عضو دولت ادامه داد: در تهرانسر 4500 تا 5000 واحد را مشخص، و يك هفته بعد شرايط ثبت نام را اعلام خواهيم كرد؛ اين ثبت نام به صورت اينترنتي انجام خواهد شد.

وزير مسكن و شهرسازي گفت: تا قبل از مسكن مهر تهران، هر كس كه ثبت نام كرده بود، به او تحويل مي‌داديم، اما در شهر تهران چون شرايط ويژه داريم، حتماً زمان را در ثبت نام محدود مي‌كنيم و وقتي ثبت نام كرديم، امتيازبندي كرده و به افرادي كه امتياز كسب كرده‌اند، مسكن تحويل مي‌دهيم.

نيكزاد تاكيد كرد: البته جاي نگراني نيست؛ چون ما فعلاً يك سايت را در اختيار مردم قرار مي‌دهيم، اما چندين سايت وجود دارد كه ما در اين سايت‌ها نيز شروع كرده و منتظريم تا فنداسيون آن به پايان برسد و شروع به ثبت نام كنيم.

وي درباره زمان ثبت نام مسكن مهر در تهرانسر گفت: فكر مي‌كنم تا هفته بعد اعلام كرده و در سالروز ولادت امام حسن مجتبي (ع) اطلاع رساني كنيم؛ يك هفته مانده به عيد فطر ثبت نام را انجام مي دهيم و تحويل آن نيز تا آخر دولت دهم خواهد بود.

وزير مسكن و شهرسازي درباره حداقل شرايط واگذاري اين مسكن‌هاي مهر عنوان كرد: اين واحدها حتماً به افراد واجد شرايط كه خانه، زمين، آپارتمان و وام مسكن دريافت نكرده باشند، تعلق مي‌گيرد، سكونت در تهران، تعداد فرزندان، ايثارگري، نخبه بودن و ساير شرايط كه به استحضار مردم خواهد رسيد را امتيازبندي كرده‌ايم و بر اساس اين امتيازبندي، نفر اول و نفر آخر مشخص خواهند شد.
 
نيكزاد تاكيد كرد: در صورتي كه فرد از دولت زمين و آپارتمان يا وام يارانه‌دار نگرفته و يا از اول فروردين 84 به بعد سند به نامش نخورده باشد، مشمول مسكن مهر تهران مي‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
بی خانمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۴ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
من یکی از ثبت نام کنندگان اخیر مسکن مهر پردیس هستم ولی تا به امروز هیچ پیامکی دریافت نکردم شماره رهگیری که اداره پست داده هم ثبت نشده لطفا به من بگویید چه باید بکنم. متشکرم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها