کد خبر: ۶۹۱۸۸
زمان انتشار: ۱۴:۴۱     ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
ابراهیم اصغری گفت: دوستان در شورای صنفی نمایش نتوانستند جلوی اکران فیلم را بگیرند، حال انتقام خود را با پایین آوردن فیلم از سالن سینماها از فیلم می‌گیرند.

«ابراهیم اصغری» تهیه‌کننده در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره تعویض فیلم سینمایی «شور شیرین» در هفته چهارم نمایش در تهران، گفت: با تمام مشکلاتی که تولید فیلم‌های دفاع مقدس دارد و سختی‌هایی که برای تامین بودجه لازم، امکانات نظامی و ساخت صحنه‌های جنگی در این فیلم‌ها وجود دارد، بدون اغراق باید بگویم اکران این فیلم بسیار دشوارتر از ساخت آن‌هاست.

وی در ادامه گفت: «شور شیرین» با تمام مشکلات حاشیه‌ای که برایش به وجود آمد بالاخره در تهران و چند شهرستان اکران شد. زمان ساخت پروژه اختلاف نظر‌ها بسیار کم و ناچیز است، زیرا همه افرادی که در ساخت فیلم مشارکت دارند افرادی ‌ارزشی و فرهنگی هستند اما در زمینه اکران، اختلاف نظرها به اوج خود می‌رسد. منافع مادی یک عده این قدر اهمیت دارد که حاضرند برای رسیدن به منافع مادی خود هر اتفاقی را باعث شوند، حتی به قیمت قربانی کردن آثار ارزشمند دفاع مقدس.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شور شیرین» در ادامه گفت: فیلم در این شرایط سخت اکران شد و قربانی این مسایل حاشیه‌ای و درگیری‌های شورای صنفی و حوزه هنری شد. دوستان در زمان اکران موفق نشدند مانع اکران فیلم شوند اما در هر صورت با تمام مشکلات فیلم توانست در چرخه اکران باقی بماند اما در یکی دو روز اخیر دوستان شورای صنفی نمایش قصد دارند فیلم را پایین بیاورند.

وی در ادامه گفت: شورای صنفی نمایش به حوزه هنری و سینمای آزادی اعلام کرده است تا حتما امشب فیلم باید تعویض شود و دو فیلم را برای جایگزینی آن در نظر گرفتند. دوستان مدعی هستند سینمای ایران دچار ورشکستگی است و باید با تعویض اکران و جایگزینی فیلم‌ها به رونق سینما کمک کرد و به این بهانه قصد دارند «شور شیرین» را از پرده سینماها پایین بکشند. دوستان ما «کریستال» (محسن محسنی‌نسب) و «گلوگاه» (محمد ابراهیم معیری) را برای جایگزین پیشنهاد دادند.

اصغری در ادامه توضیح داد: در این شرایط و با اکران این فیلم‌ها در ماه رمضان نه تنها نمی‌تواند رونقی به سالن‌های سینما بخشد بلکه به ضرر فیلم‌ها نیز هست، از سوی دیگر با این کار دوستان ضربه به سینمای دفاع مقدس و پیکر نحیف آن خواهند زد و تیر خلاصی به بدن نحیف و مجروح فیلم «شور شیرین» می‌زنند. متاسفانه دوستان تلاش کردند آسیب‌های جدی وارد کنند و در بخشی موفق بودند و حالا دیگر با این اقدام تیر خلاص را به این فیلم می‌زنند.

 

* شورای صنفی نمایش انتقام می‌گیرد

 

وی در ادامه گفت: این اقدام ناجوانمردانه در حالی که فیلم توانسته جایگاهی در میان مخاطبین باز کند عزم جدی‌تر مدیران فرهنگی که دلسوز انقلاب و دفاع مقدس هستند را می‌طلبد. همرزمان شهید کاوه به کمک این فیلم بیایند و نگذارند به سینمای دفاع مقدس به بهانه رونق سینما تیر خلاص بزنند. دوستان باید از رسالت اصلی سینما که پاسداشت فرهنگی جامعه و دفاع مقدس است دفاع کنند و اجازه قدرت‌نمایی به برخی افراد داده نشود. دوستان شورای صنفی پاسخگو نیستند و متکبرانه دستور پایین آوردن فیلم را داده‌اند. دوستان نتوانستند جلوی اکران فیلم را بگیرند حال انتقام خود را با پایین  آوردن فیلم از سالن سینماها از فیلم می‌گیرند. پیداست که می‌خواهند به کسانی که به دنبال ساخت فیلم‌های ارزشی و دفاع مقدس و اکران آن هستند جایی در اکران در گروه سینمایی نخواهد داشت و باید حذف شود و به اتهام غیرمردمی بودن سرگروه را از این گونه از سینما بگیرند و فیلم‌ها را در سینماهای محدود اکران کنند و در نهایت به نتیجه‌ای خواهد رسید که این فیلم‌ها تولید نشود.

تهیه‌کننده «به کبودی یاس» در ادامه افزود: حوزه هنری بعد از سال‌ها به رسالت اصلی‌اش عمل می‌کند و به تعهد خود عمل می‌کند اما دوستان با تصمیم‌هایی از این دست فیلم را قربانی می‌کنند. ما با صحبت‌هایی که با مدیر پخش حوزه داشتیم خواهش کردیم به دلیل ارزشی بودن فیلم، اکران ادامه یابد اما در مقابل شورای صنفی نمایش قصد دارد با لجاجت حرف خودش را به کرسی بنشانند.

وی در ادامه به اکران فیلم در سالن‌های سینما اشاره کرد و گفت: فیلم چهار هفته بر پرده سینماها است اما دو هفته اول اکران مناسبی نبود زیرا دچار حاشیه‌ها بود، در روزهای اخیر مخاطب خود را پیدا می‌کند، با طرح ویژه رمضان مخاطب بهتری خواهد داشت اما با این کار شورای صنفی ضربه دیگری به اکران فیلم «شور شیرین» خواهد بود. برخورد شورای صنفی نمایش در تهران با فیلم بر دیگر شهر‌ها هم تاثیر داشته است. با حمایت کمیته امداد مشهد توانستیم سینمای آفریقای مشهد اکران کردیم امروز اطلاع دادند این فیلم را به سینما قدس منتقل خواهند کرد. کم‌لطفی به این نوع فیلم‌ها قطعا واکنش مردم و مدیران فرهنگی که دغدغه دفاع مقدس و این نوع فیلم ها را دارند به همراه خواهد داشت . متاسفانه «شور شیرین» قربانی درگیری‌های شخصی و جناحی دو طیف درگیر هستند و قرار است این فیلم قربانی کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها