کد خبر: ۶۹۱۶۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
معتقدیم معارضان باید با گفتگو با دولت سوریه به تفاهم برسند و از این شرایط خارج شوند هرچند سوریه در مجموع به سمت آرامش می‌رود.
وزیر امور خارجه گفت: سوریه رفته رفته به سمت آرامش می‌رود.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آقای صالحی پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: دشمنان ملت سوریه با انفجار در دمشق تصور می‌کردند خلایی در اداره این کشور ایجاد می شود اما شکست خورده‌اند و هم‌اکنون وضع میدانی سوریه به گونه ای است که رفته رفته ارتش بر مخالفان مسلح غلبه می‌کند.

وی گفت: در سوریه در مجموع دو نوع معارض وجود دارد بخشی همان تقاضاهای مردمی است که ما اعلام کردیم باید به آن تقاضاها پاسخ داده شود.

صالحی اضافه کرد: البته بخش دیگر نیز همان ها هستند که با کمک غربی ‌ها و برخی کشورهای دیگر سلاح‌های سنگین را وارد سوریه می‌کنند و نمی‌توان اسم آن را معارض گذاشت زیرا هدف آنها راه‌اندازی جنگ داخلی برای براندازی حکومت است.

وی با تاکید بر اینکه ایران آمادگی دارد میان معارضان و دولت سوریه میزبانی و میانجی گری کند، گفت: ما از یک سال پیش با معارضان سوریه در تماس هستیم البته معارضان طیف‌های وسیعی دارند و اهداف متفاوتی دنبال می‌کنند.

صالحی تاکید کرد: معتقدیم معارضان باید با گفتگو با دولت سوریه به تفاهم برسند و از این شرایط خارج شوند هرچند سوریه در مجموع به سمت آرامش می‌رود.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این سؤال که آیا در سفر هیاتی از سوریه به ایران ، ترکیب این هیات سیاسی بوده است یا اقتصادی؟گفت: این سفر با توجه به حضور نخست‌وزیر و شش وزیر کابینه سوریه بیشتر ، ترکیب اقتصادی - تجاری داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها